Weer wat nieuws :(

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Politie gaat bumperklevers op video vastleggen

Uitgegeven: 24-5-2002 15:48

DRIEBERGEN - De verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten heeft een nieuw hulpmiddel gekregen om het gevaarlijke en hinderlijke bumperkleven op de snelwegen aan te pakken. Met een mobiel videosysteem gaat zij automobilisten die onvoldoende afstand houden vastleggen.


De nieuwe videotechniek is een aanvullling op de opvallende en onopvallende surveillancewagens die bumperklevers op heterdaad proberen te betrappen. De videocamera's kunnen makkelijk verplaatst worden.

De beelden die ermee worden gemaakt, worden direct door een computer geanalyseerd. Binnen enkele seconden is zo bekend wat de gemiddelde snelheid van de auto is en de afstand tot de voorganger.

Overtreders worden meteen aan de kant gezet en geconfronteerd met hun rijgedrag. Ook wordt ter plaatse proces-verbaal opgemaakt. De straffen kunnen oplopen tot een boete van 370 euro en de ontzegging van de rijbevoegdheid.

De eerste locaties waar de nieuwe apparatuur ingezet wordt, zijn de A2 bij Breukelen en Vianen, de A12 bij Woerden en Woudenberg en de A27 bij Houten.
----------------------------------------------------------------------------------------------



Oké, bumperkleven mag niet. Zelf wordt ik er weleens op attent gemaakt, door bijrijder, dat ik erg dicht op me voorganger zit terwijl ik me daar niet bewust van ben.

Het zal, denk ik, zo zijn dat je ook gelijk een prent krijgt voor te hard rijden,
als blijkt dat de gemiddelde snelheid te hoog is.
Is weer niet misselijk dan...zo'n boete :(
 
Ik heb een hekel aan flitsen, maar dit vind ik niet erg hoor. Laat ze maar lekker die klevers te grazen nemen. Want daar heb ik een nog veel grotere hekel aan.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een hekel aan klevers
helemaal aan vrachtwagens die bijna binnen komen rijden als je 70 moet bij wegwerkzaamheden :j :(

van mij mag het
 
Op zich een goed plan dat ze zich daar ook eens mee bezighouden (al moet ik zeggen dat ik het zelf ook wel eens doe als ik vind dat ze niet genoeg opschieten en ik heb haast).

Als ze aan me plakken terwijl ik in de auto rijd, vind ik het niet zo heel irri, maar op de motor wel. Eén van de oplossingen is te gaan slingeren. Ze denken dan denk ik dat je de macht over het stuur verliest. Ook gewoon gebaren wil wel eens helpen, daar niet van.

Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de volgende situatie: je rijdt op zeg maar normale afstand op je voorganger. Een ander ziet dat als 'een gat waar hij gemakkelijk' tussenpast en wringt hem er vervolgens nog net tussen... en jawel hoor, dan ben JIJ ineens diegene die zogenaamd plakt :(

Hoe zit dat dan met een meting? Komt er dan ook een boete?? Zou mooi zijn.. |( Bewijs maar eens dat jij niet aan het plakken was!!


CAT
 
Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de volgende situatie: je rijdt op zeg maar normale afstand op je voorganger. Een ander ziet dat als 'een gat waar hij gemakkelijk' tussenpast en wringt hem er vervolgens nog net tussen... en jawel hoor, dan ben JIJ ineens diegene die zogenaamd plakt :(

Wat ze daarmee doen :? Geen idee.

Maar is wel irritant ja. Hou je netjes afstand, idd weer een gladiool die hem er tussen drukt.
Is voor mij weleens (vaak) reden om het gat te sluiten.
 
Ik vind het een goed idee dat ze bumperklevers aanpakken :)
Maar ook meten om de snelheid vast te stellen en daar een boete voor krijgen :r
 
Ik heb ook een gruwelijke hekel aan achterwiel klevers (ik rij immers alleen motor). Ik heb wel gemerkt dat het 2e remlicht in mijn topkoffer ze op een voor mij aanvaardbare afstand houdt als ik mijn rem even aanspreek (uitzonderingen daargelaten).
Zelf hou ik altijd 2-3 sec afstand ten opzichte van mijn voorganger.
En ik erger me wel eens aan personen die hun koekblik tussen mijn veiligheids marge gooien, dat hebben ze blijkbaar niet in de gaten.
Van mij mogen ze bekeuren, zal veel kop-staart aanrijdingen voorkomen.
 
Hoe zit dat dan met een meting? Komt er dan ook een boete?? Zou mooi zijn.. |( Bewijs maar eens dat jij niet aan het plakken was!!


CAT
ik denk te zien door stukje film voordat de meting begint wat dan bewaard word
zo niet, dan is het zo lek als een mandje
moet net zo zijn als met flitsen, 2 auto's ( of motoren ) dan geen prent
 
Kleven is idd veel gevaarlijker dan wat te hard rijden maar ik moet bekennen dat ik me er met de auto ook wel eens schuldig aan maak, zit iig niet op de voorgeschreven afstand. Behalve bij motoren, dan hou ik extra ruimte.

Je moet ook niet teveel ruimte vrijlaten tussen jou en je voorligger, want dan gaat men jou weer inhalen en in dat gat duiken.
 
Maak me er ook wel 'ns schuldig aan, vooral als mensen te lang links blijven hangen. (soms toch een beetje opgefokt ;) )

In principe een goed plan, dat wel.
 
Ik heb het op het ergens op TV gezien (wel een heel verhaal, maar dat terzijde):

Vanaf een viaduct hebben ze een (digitale) camera richting de _teoekomende_ auto's geplaats. De beelden gaan naar een busje met wat monitoren.
Mbv van software kunnen zo dan de stukjes 'film' bekijken met bijbehorende tellertjes, zoals TIJD, SNELHEID en dus ook AFSTAND.
Als de desbetreffende diener denkt een klever te pakken te hebben, 'gaat ie maar eens meten'.
Door in het filmpje een loodrechte lijn (die ook telkens verplaatst kon worden) tov de strepen op de weg, kan ie de snelheid van de 2 betreffende voertuigen meten.
Op deze manier wordt dan ook de tijd tussen de 2 auto's gemeten en voila, je hebt de afstand.
Maar daar ging het eigenlijk niet om: als je dichter op je voorganger lag dan 500 ms (0,5 sec), dan ben je in overtreding!
(Er werd zelfs een persoon GEWAARSCHUWD (ja, daar laat je een motoragent toch niet de weg opgaan!? (er zijn overtreders genoeg)), omdat deze een tijdsverschil van 700 ms erop nahield, tja..)

Beetje overdreven lijkt mij allemaal... Zet gewoon zo'n "distance calculator" in voertuigen en klaar is kees (en dus ook Oom Politie Agent op dat gebied). De irritatie van b-kleven staat momenteel ook in de top 2 van alle verkeersirritatie's, dus er zijn weinig mensen oneens met mijn evt. voorstel.

Als ze aan me plakken terwijl ik in de auto rijd, vind ik het niet zo heel irri, maar op de motor wel. Eén van de oplossingen is te gaan slingeren. Ze denken dan denk ik dat je de macht over het stuur verliest.

JUIST!
Gewoon slingeren met die hap en meteen weg zijn ze.

[euh mode]
Of er zit net een motorrijder in de auto: "Wil ie zich bewijzen ofzo!?"
[/euh mode]
 
JUIST!
Gewoon slingeren met die hap en meteen weg zijn ze.

[euh mode]
Of er zit net een motorrijder in de auto: "Wil ie zich bewijzen ofzo!?"
[/euh mode]


Nee, joh, die in de auto zittende motorrijder denkt ten eerste: "Fock, fock, ik had ook willen rijden" en ten tweede denkt ie: "Zij is vast haar bandjes aan het opwarmen" :+


CAT
 
Moet toegeven dat ik het zelf ook wel eens doe en praat het helemaal niet goed, maar wanneer gaan ze nu eens echte boeven vangen ipv automobilisten ed pesten. Ik word hier zo moe van. Net als de rest van NL, maar ja wat doe je eraan? :(
 
Moet toegeven dat ik het zelf ook wel eens doe en praat het helemaal niet goed, maar wanneer gaan ze nu eens echte boeven vangen ipv automobilisten ed pesten. Ik word hier zo moe van. Net als de rest van NL, maar ja wat doe je eraan? :(

Agenten kunnen geen boeven vangen, de meesten zijn er te stom voor. Flitsen is makkelijker, rustig in de berm zitten en laat de kassa maar rinkelen. Boeven pakken kost teveel moeite joh, ze zijn gewoon erg lui. En misschien moeten ze van bovenaf wel meer flitsen ipv criminelen oppakken...

Ik denk dat je beter af bent als je iemand helemaal met een honkbalknuppel kapot slaat, dan dat je met zeg 230-240km/u wordt geflitst.
 
Op woensdag 29 mei 2002 21:37 schreef JK het volgende:
Ik denk dat je beter af bent als je iemand helemaal met een honkbalknuppel kapot slaat, dan dat je met zeg 230-240km/u wordt geflitst.
En toch denk ik, dat ik in het laatste meer lol zou hebben :)
 
Slingeren is inderdaad een aanrader :) Dat ziet men kennelijk niet zo vaak dus is het eng :z Werkt bij mij in elk geval wel, en dan doe ik het meestal onbedoeld.. gewoon omdat de stoet zo traag gaat ofzo en dan ineens zie je gigantische afstanden in je spiegels
 
Dit kun je dus mooi al excuus gebruiken })
Ze hebben toch geen bewijzen :)

Er zit zo'n mannetje in zo'n wagen die alles controleerd. Dus glashard bewijs. En wordt ook opgenomen, want je wordt ter plekke op je fout gewezen. Mooi systeem, maar om tegelijk 2 boetes te geven vind ik te ver gaan.
 
Van mij mogen ze boetes uitdelen voor bumperkleven, mits ze ook boetes uitdelen voor onnodig links rijden. Eerlijk = eerlijk
 
Van mij mogen ze boetes uitdelen voor bumperkleven, mits ze ook boetes uitdelen voor onnodig links rijden. Eerlijk = eerlijk

:^

Bumperkleven moet wat mij betreft harder worden aangepakt dan hardrijden (al heeft eea wel vaak met elkaar te maken). Hardrijden om 4 uur 's nachts zou dan wel weer mogen.
 
Van mij mogen ze boetes uitdelen voor bumperkleven, mits ze ook boetes uitdelen voor onnodig links rijden. Eerlijk = eerlijk

Al die teringlijers die met 120 links gaan rijden moeten ze een bekeuring geven voor gevaarlijk weg gedrag. Oprotten. Blijf lekker rechts. :(

[me]Skoezie is weer erg gefrustreerd op z'n werk aan gekomen...[/me]
 
En ik erger me wel eens aan personen die hun koekblik tussen mijn veiligheids marge gooien, dat hebben ze blijkbaar niet in de gaten.

Daar hen ik ook echt zo'n enorme hekel aan!! En rara wie krijgt dan de bekeuring als dat net gebeurd bij zo'n camera?? :( uitleggen hoeft dan ook niet meer. Terwijl je er in feite weinig aan doen kan, behalve op je rem. En dat is goed voor de doorstroom.. not..

:r op controles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan