Weer zo een zijk topic

Vanwege de verwachte commotie heeft de politietop de korpsen gisteren in allerijl opgeroepen om te zwijgen over de tussenstanden. Maar uit een intern memo van de Dienst Waterpolitie, die de Telegraaf in handen kreeg, blijkt hoe nijpend de situatie is: iedere medewerker, ook studenten aan de politieopleiding, moet meedoen aan het opvoeren van de bonnenproductie. ''Voor alle duidelijkheid: Dit is niet vrijblijvend! Niet meer waarschuwen, maar uitsluitend verbaliserend optreden,'' stelt het memo.

De politie Noord-Holland-Noord gaat, om een tekort aan bonnen aan het eind van het jaar in de toekomst te voorkomen, het bonnenbeleid in 2005 wijzigen. Vanaf 1 januari gaat de politie daar meer stiekem flitsen.

Politievakorganisatie ACP vindt dat de aanpak zowel de veiligheid als het imago van de politie beschadigt. De Raad van Hoofdcommissarissen is het daar niet mee eens: ''Mensen die niets verkeerd doen, hebben nog steeds niets te vrezen. Een bekeuring is er uitsluitend voor hen die over de schreef gaan. En het is toch niet oneerbaar dat we bonnen uitschrijven? Dit wordt ons gevraagd. De ene maand schrijf je wat meer, de andere weer wat minder'', aldus woordvoerder Cees den Bakker.
Mensen die niets verkeerd doen hebben niets te vrezen, nou misschien van niet van de politie maar wel van ander gespuis en criminelen, die op hun beurt weer niets van de politie hebben te vrezen, omdat die in het gras zitten met een laser pistool.

Nu overdrijf ik wellicht een beetje maar soms lijkt het alsof de politie/politiek verdomde weinig doet om iets aan dit imago te veranderen. Problemen in de Diamantbuurt hadden allang opgelost kunnen zijn als je maar je prioriteiten stelt. Het is in ieder geval positievere reklame dan de snor naast de snelweg.

Ik zou me echt bijzonder klote voelen als agent op straat. Aan de ene kant wordt je gedwongen vele 'onzinnige' boetes te schrijven en aan de andere kant wordt je beschimpt door het volk, als kop van Jut geslagen. Weet zeker dat vele agenten ontzettend gefrustreerd zijn, omdat het echte werk blijft liggen en er geen hol van die wordt-toch-agent reklames blijkt waar te zijn. Het zou me niets verbazen als 3/4 van alle tijd wordt besteed aan papierwerk.
 
T'is dat volgens jou nu geen gevaarlijke situatie ontstaat, maar als er een ander door rood aan komt rijden zonder te kijke oid. komt het sanctiebedrag dan wel tot zn recht?

Het is een hoog bedrag en zeker als jij weet dat er (bijna) niets kan gebeuren als je door rood rijd...maar toch...wanneer zou er dan wel een gevaarlijke situatie ontstaan.

/edit: typo
 
Laatst bewerkt:
(dus vond het persoonlijk mierenneukerij).


En om de moraalridders voor te zijn. Ik was fout en moet betalen terecht.
Maar vind het gewoon Overdreven om voor zo een onschuldige situatie te gaan schrijven. En 95 Euro is ook een overdreven sanctie naar mijn mening.

Door zo'n mierenneuker zoals jij is 2 jaar geleden mijn oudste zoontje omvergereden. De bestuurder reed toen ook door rood licht en vond het op dat moment ook "veilig". 95€ is voor mensen zoals jij veel te weinig.
 
Tja, eerlijk gezegd heb ik weinig moeite met boetes voor 'door rood rijden'. Ik vind het bijzonder ergerlijk als je weg wilt rijden bij groen licht en je moet vervolgens wachten of in de ankers omdat er nog net ff iemand door 'een beetje groen' reed. En ik gok dat je jezelf er ook wel eens over opgewonden hebt als je naar voren bent gereden bij het stoplicht, snel weg wilt rijden om de auto's achter je niet te hinderen en vervolgens dat niet kunt omdat er nog net ff één door rood komt. Voeg daarbij het relatief grote aantal ongevallen dat wordt veroorzaakt door door rood rijden en dan vind ik die € 95,- vrij redelijk. En volgens mij is dat gewoon een vast tarief dat door justitie is vast gesteld.

Niettemin kl#te als je ze af moet tellen, natuurlijk.
 
Volgende keer moet je gewoon een briefje van 10 in je rijbewijs vouwen, en het geheel dan met een vette knipoog overhandigen. Werkt altijd :X
 
Maar ben ik nou de enigste die 95 Euro (ongeveer 209 ouderwetse guldens).
Veel geld vind voor een overtreding waar niets of niemand last van heeft¿
Ik heb zelf al een keer op een haar na een vrachtwagen gemist die door rood denderde terwijl ik lekker wegtrok bij groen licht. Dus een overtreding waar niemand last van heeft is niet van toepassing vind ik, misschien in dit ene geval van jou wel, sneu geld voor je en ik begrijp ook best dat je baalt (zou ik zelf ook doen in dit geval), maar dat ze 95 euro aan deze overtreding hebben gehangen vind ik wel goed.
 
Tja, eerlijk gezegd heb ik weinig moeite met boetes voor 'door rood rijden'. Ik vind het bijzonder ergerlijk als je weg wilt rijden bij groen licht en je moet vervolgens wachten of in de ankers omdat er nog net ff iemand door 'een beetje groen' reed. En ik gok dat je jezelf er ook wel eens over opgewonden hebt als je naar voren bent gereden bij het stoplicht, snel weg wilt rijden om de auto's achter je niet te hinderen en vervolgens dat niet kunt omdat er nog net ff één door rood komt. Voeg daarbij het relatief grote aantal ongevallen dat wordt veroorzaakt door door rood rijden en dan vind ik die € 95,- vrij redelijk. En volgens mij is dat gewoon een vast tarief dat door justitie is vast gesteld.

Niettemin kl#te als je ze af moet tellen, natuurlijk.

:^ jepp, maar moet toch bekennen dat ik heel af en toe es een donker oranje licht meepik... O-) zo'n stoplicht die 2 auto's tegelijk doorlaat |(
 
Door zo'n mierenneuker zoals jij is 2 jaar geleden mijn oudste zoontje omvergereden. De bestuurder reed toen ook door rood licht en vond het op dat moment ook "veilig". 95€ is voor mensen zoals jij veel te weinig.

@ Fred kroket: Sorry, Ik hoop oprecht dat het goed met hem is afgelopen. Want zoiets wens je niemand toe.


maar ik wou in zijn algemeenheid even aangeven dat er voor mij een enorm verschil zit met hem er met een gangetje van 50+ nog net even doorheen drukken,
Of zoals ik in dit geval rustig optrek (stapvoets) en strak om de middenberm heen keer, zadat ik niet hoef te keren als andere voertuigen ook deze weg indraaien omdat die ook groen hebben.
 
Tja, eerlijk gezegd heb ik weinig moeite met boetes voor 'door rood rijden'. Ik vind het bijzonder ergerlijk als je weg wilt rijden bij groen licht en je moet vervolgens wachten of in de ankers omdat er nog net ff iemand door 'een beetje groen' reed. En ik gok dat je jezelf er ook wel eens over opgewonden hebt als je naar voren bent gereden bij het stoplicht, snel weg wilt rijden om de auto's achter je niet te hinderen en vervolgens dat niet kunt omdat er nog net ff één door rood komt. Voeg daarbij het relatief grote aantal ongevallen dat wordt veroorzaakt door door rood rijden en dan vind ik die € 95,- vrij redelijk. En volgens mij is dat gewoon een vast tarief dat door justitie is vast gesteld.

Niettemin kl#te als je ze af moet tellen, natuurlijk.

:^

De manier waarop jij de overtreding begin is "netjes". Echter is het mi niet mogelijk om voor de ene (Mulder :? ) overtreding 1 bedrag te schrijven en in een andere situatie (zelfde overtreding) een ander bedrag.
Desalniettemin, ben je al gematst omdat je je papieren niet bij je had. Dus de helft is al kwijt gescholden *D
 
maar, ben ik nou de enigste die het gezien de situatie veel geld vind¿
Ik vind de boete terecht. Je kon zelf ook al maanden lang weten hoe hoog zo'n boete is (kun je overal opzoeken) en je reed bewust door rood.


Door zo'n mierenneuker zoals jij is 2 jaar geleden mijn oudste zoontje omvergereden. De bestuurder reed toen ook door rood licht en vond het op dat moment ook "veilig". 95€ is voor mensen zoals jij veel te weinig.
Gebeuren helaas nog erg veel ongelukken met 'door rood rijden' '(

Ik begrijp nooit zo goed waarom er mensen zijn, die bewust een overtreding maken, achteraf vinden dat de boete zo hoog is :?
Accepteer nu gewoon je eigen (bewust) gemaakte overtreding en het bijbehorende geldbedrag.
 
Nu overdrijf ik wellicht een beetje maar soms lijkt het alsof de politie/politiek verdomde weinig doet om iets aan dit imago te veranderen. Problemen in de Diamantbuurt hadden allang opgelost kunnen zijn als je maar je prioriteiten stelt. Het is in ieder geval positievere reklame dan de snor naast de snelweg.
Volledig off-topic...maar denk je nu echt dat een aantal, voor mijn part fulltime inzetbare, politieagenten wat aan dat soort situatie's zou kunnen veranderen...als de hele buurt zelf met oogkleppen rondloopt en alles maar laat gebeuren ??? Net als in de rest van Nederland trouwens.....het aantal politieagenten afgezet tegen de helebvolking is echt niet genoeg om de maatschappij te beveiligen of te veranderen.
Ook zelf zal men weer eens een beetje mee moeten durfen doen en niet steeds alles afschuiven. Iedereen schreeuwt wel lekker en levert commentaar vanachter een computerschermpje...maar wie doet er daadwerkelijk wat, behalve schreeuwen.....????
Jij zelf misschien..????
 
Volledig off-topic...maar denk je nu echt dat een aantal, voor mijn part fulltime inzetbare, politieagenten wat aan dat soort situatie's zou kunnen veranderen...als de hele buurt zelf met oogkleppen rondloopt en alles maar laat gebeuren ??? Net als in de rest van Nederland trouwens.....het aantal politieagenten afgezet tegen de helebvolking is echt niet genoeg om de maatschappij te beveiligen of te veranderen.
Ook zelf zal men weer eens een beetje mee moeten durfen doen en niet steeds alles afschuiven. Iedereen schreeuwt wel lekker en levert commentaar vanachter een computerschermpje...maar wie doet er daadwerkelijk wat, behalve schreeuwen.....????
Jij zelf misschien..????

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Mooi verwoord ben het hier mee eens.
Maar Kan me heel goed voorstellen dat veel mensen zoiets hebben van ja, je naait mij met 5 km/h te hard en als er echt wat is is er niemand te bekennen.

Tis de machteloosheid he, van zowel politie als volk.
De enigste die er wat aan kan doen is de regering (maar ook in lichte mate).
 
Ik heb er ook een gehad pas geleden voor door rood rijden blijkt, maar ik weet zeker dat ik dat nooit doe met opzet, want op weg naar huis heb ik nooit haast ofzo.

maar ik weet wel dat het oranje was waar ik paar keer doorheen ben gereden en waarschijnlijk die ene keer sprong hij op rood toen ik er net door heen reed, oftewel, ben nog geen sec door rood gereden,

Nou dat is pas echt nutteloos.. mjah heb hem al betaald, mjah toch jammer van die 95 euro. had ik liever voor echt letterlijk door rood gereden ofzo.

mjah wat ze zeggen, als je wilt optrekken en er rijd nog zoon lompe gast door rood (had ik vanmorgen nog) dan schrik je je het lazerus en die mensen moet je afschaffen!!.. ff laten weten dat ze het niet nog vaker moeten doen.


Greetz !!

Mijn Suzuki Sv650 is trouwens tekoop, voor min 4250 doe ik hem weg (winterprijsje).
mail me voor de info als je interesse hebt, ik wil hem ook eventueel ruilen tegen een ZX6R uit 98-99 of iets dergelijks.
 
Ik heb er ook een gehad pas geleden voor door rood rijden blijkt, maar ik weet zeker dat ik dat nooit doe met opzet, want op weg naar huis heb ik nooit haast ofzo.

maar ik weet wel dat het oranje was waar ik paar keer doorheen ben gereden en waarschijnlijk die ene keer sprong hij op rood toen ik er net door heen reed, oftewel, ben nog geen sec door rood gereden,
Oranje betekent "stoppen als je stoppen kan, anders doorrijden" en niet "je kan nog makkelijk doorrijden en met een beetje geluk krijg je geen bon".

Dus je moet niet zijken ;)
 
Mijn Suzuki Sv650 is trouwens tekoop, voor min 4250 doe ik hem weg (winterprijsje).
mail me voor de info als je interesse hebt, ik wil hem ook eventueel ruilen tegen een ZX6R uit 98-99 of iets dergelijks.

Bespeur ik hier nou enige vorm van Spam :P

Suc6 met je verkoop
 
Volledig off-topic...maar denk je nu echt dat een aantal, voor mijn part fulltime inzetbare, politieagenten wat aan dat soort situatie's zou kunnen veranderen...als de hele buurt zelf met oogkleppen rondloopt en alles maar laat gebeuren ??? Net als in de rest van Nederland trouwens.....het aantal politieagenten afgezet tegen de helebvolking is echt niet genoeg om de maatschappij te beveiligen of te veranderen.
Ook zelf zal men weer eens een beetje mee moeten durfen doen en niet steeds alles afschuiven. Iedereen schreeuwt wel lekker en levert commentaar vanachter een computerschermpje...maar wie doet er daadwerkelijk wat, behalve schreeuwen.....????
Jij zelf misschien..????
Het was niet geheel off-topic, omdat dit soort boetes (hoewel door rood rijden ben ik geen fan van) voor veel mensen niet lijkt op de juiste prioriteiten kiezen. Het is toch vreemd, lees schandalig, dat je een boete quota hebt, terwijl je die tijd ook zou kunnen gebruiken voor zaken waarvan de burger wakker ligt. Dit is de politie en politiek samen aan te rekenen. De gemiddelde burger is heus wel zo slim om te zien dat jullie je best doen maar niet overal kunnen zijn.

Helaas is dit laatste voor veel mensen in deze samenleving niet zichtbaar en de zogenaamde onzinnige boetes dragen hier zeer negatief aan bij. Men heeft het gevoel dat de politie er is als het niet nodig is i.p.v. andersom. Je kan een gevoel als niet rationeel bestempelen maar daarmee ben je niet klaar. Gelukkig lijken zommige mensen in de politiek hier wat aan te willen veranderen. Hopen dat ze niet worden ondergesneeuwd door de z.g.n. elite, die nog lang op het zachte pluche wil zitten, tenslotte verdient dat makkelijk.

Verder is het onzin om te zeggen dat Diamantbuurt excessen niet zijn te voorkomen. Veel mensen willen best in opstand komen, maar dan moeten ze wel gerechtelijke backup hebben en in bescherming worden genomen door de politie. Uiteraard zijn niet alle geweldsmiddelen toegestaan. Zolang het gerechtelijke apparaat het meer kan waarderen dat je een inbreker in Nederland een bloemetje geeft i.p.v. een kaakslag, hebben mensen er geen vertrouwen in en wie gaat er nu aangifte doen als het tuig binnen de kortste keren weet wie er aangifte doet.
Het is me zelf ook een keer gebeurt toen ik moest getuigen voor een inbraak. Er werd me gevraagd of ik dhr x,y en z ook kende en of ik wist dat ze in het bezit waren geweest van een bepaalde sleutel. Uit eerlijkheid/onschuldigheid (was nog vrij klein) zei ik ja. Daarna moest ik een verklaring onderteken en een paar dagen later wisten die gasten dat ik positief op hun namen had gereageerd. Nou, ik kon m'n geluk op. Weg vertrouwen politie.

Kortom, dit soort topics zouden er veel minder zijn als de politie voor zijn taak zou staan of het volk in ieder geval dit gevoel zou geven. De Nederlandse politie wordt toch als een lachertje beschouwd, als je ze vergelijkt met Spanje, Frankrijk en Duitsland.

De verharding (dit is overigens erg subjectief) gaat sneller dan het tegenwicht dat de politie kan bieden, omdat de praatcultuur uit de jaren 60 er nog teveel inzit. De politie moet veel sneller (zal helaas wel harder zijn) kunnen reageren op veranderingen in de samenleving voordat het escaleert en dan is het helemaal lastig terug te draaien. Zie Amerika met z'n No Go zones.

BTW, kom er net achter dat je bij de pliesie zit. Jij zal het dus wel weten of de verhouding burowerk/onzin boetes : serieuze werk in het voordeel uitvalt van het laatste. Ik hoop het en hoop nog meer dat bovenstaand verhaal eigenlijk op onzin en onjuiste feiten gebasseerd is, maar ik vrees het ergste. Het volk wil wel vechten maar dan moeten jullie meedoen, vervolgens slikken wij die 'onzinnige' boetes met plezier, ik wel tenminste.
 
Terecht dat je een bon hebt gekregen. Vind 95 euro nog aan de lage kant!!! Opkrikken die zooi... Door rood rijden -> rijbewijs innemen!!!

Weet je hoeveel doden er vallen door s*kk**s als jij die nog net ff een rood stoplichtje meepakken...
 
Terecht dat je een bon hebt gekregen. Vind 95 euro nog aan de lage kant!!! Opkrikken die zooi... Door rood rijden -> rijbewijs innemen!!!

Weet je hoeveel doden er vallen door s*kk**s als jij die nog net ff een rood stoplichtje meepakken...

Hoop dat hier smileys in hoorde,
want ik stapvoets dus jouw betoog is niet meer als gebakken lucht :@


Remcould word zo moe van mensen die niet lezen

//oftopic het valt me wel op dat zulke topics veel beter lopen als een zinvol topic
 
==> weed ju war ick mooe fan wort, fan al juh tickvouten <==

Hoop dat hier smileys in hoorde,
want ik ==>REED<== stapvoets dus jouw betoog is niet meer als ==>DAN<== gebakken lucht :@


Remcould word ==>WORDT<== zo moe van mensen die niet lezen

//oftopic ==>OFF<== het valt me wel op dat zulke topics veel beter lopen als ==>DAN<== een zinvol topic
 
vind die 95euro eigenlijk nog meevallen, verleden week boete gehad om door "donkeroranje" te rijden. was ofwel dit of men achterligger die het achterste van men wagen bewerkte.

keuze is tegenwoordig wel gemaakt, als het oranje is stop ik, als er dan ene men achterbumper herwerkt krijg ik er nog geld voor ipv 175euro te dokken
 
Terug
Bovenaan Onderaan