Weer zo een zijk topic

RemCoulD

MF veteraan
21 nov 2002
2.142
0
Hooglanderveen
Vandaag moest ik voor een cursus van me werk naar Schiedam.

Omdat ik ruim op tijd vertrokken ben rij ik de hele weg relatief rustig (ja soms wel iets harder als 120 maar daar houd het mee op) Dus zover zo goed.

Eenmaal in schiedam aangekomen besef ik me dat ik verkeerd rij.
Nouwja kan gebeuren he keren dan maar. Maar wat doe ik met me stomme kop, ik sorteer voor op de baan naar links (stond geen verkeer voor me dus stond vooraan). op dat moment komen de autos uit de zijstraat rechts aanrijden en draaien de weg op waar ik voorgesorteerd sta (in tegengestelde richting). Dus toen die stoet voorbij was trek ik rustig op maak een bocht van 180 graden om de midden berm en rij vrolijk achter de laatste auto aan, (door rood ja).

Ik stop netjes voor het volgende stoplicht om de snelweg op te draaien. Zit hier achter een auto dus rij rustig de snelweg op. Omdat ik de weg aan het zoeken ben rij ik rustig om me te orrienteren. ineens zie ik een politie auto in me spiegels aankomen met drie heren erin. En ja hoor ze halen me in en kijken me alle 3 aan. Dacht nog dit kan nooit veel goeds betekenen en ja hoor. Stop politie!!!!!

Gesprek met aggent verliep heel goed,
Hij begon over de 25 kw regel en dat ik me vermogensuitdraai niet bij me had. maarja daar zou hij me mee matsen omdat ik zelf vertelde dat hij met vermogensuitdraai begrenst was en niet op kenteken.
maarja om dit verhaal maar eens af te kappen mag ik binnenkort ff 95 Euro aftikken. En waarom Ben er qua tijd niets mee opgeschoten (had dus gewoon op groen moeten wachten), maar Heb ook geen gevaarlijke situaties veroorzaakt. (dus vond het persoonlijk mierenneukerij).


En om de moraalridders voor te zijn. Ik was fout en moet betalen terecht.
Maar vind het gewoon Overdreven om voor zo een onschuldige situatie te gaan schrijven. En 95 Euro is ook een overdreven sanctie naar mijn mening.
 
Hé een anti-politie-topic :P

Tja waar leg je dan de grens van een boete? Door rood maar nog net geen ongeluk veroorzaakt?
 
hulde :}

Dankzij het optreden hebben de betreffende agenten nederland een stuk veiliger gemaakt en het begrotings tekort is ook meteen met 95 pleuro weggewerkt.
 
Titel zegt het al, een kasteeltje dan maar, of een landhuisje, een mansion, ranch, of een slotje?


En is het geen 'zeik' btw?
 
Eigen schuld zeg je zelf al,gewoon domme aktie,van leren en niet weer doen lijkt me. :)
 
Je hoort mij het ook helemaal niet zeggen dat ik de boete onterecht vind.

Maar vind 95 Ontzettend veel geld voor iets waar niets of niemand mee in gevaar word gebracht of last van heeft. Als ik nou met een redelijke snelheid op een kruising afkom is het weer een ander verhaal, maar dat was hier duidelijk niet het geval.

En ik wil de politie niet afzijken. De jongen die mij te woord stond heeft verder heel correct gehandeld. Ik bedoel ik was fout daar moet ik voor boeten.

Maar het valt me nu nogal zuur op me dak omdat ik even elke cent om moet keren om zaterdag me nieuwe fietsje te kunnen halen en dan word je hier niet echt vrolijk van.

kortom hier het moraal van dit verhaal.
De boete opzich is terecht, Maar het bedrag vind ik zeer overdreven.
 
Je moet ook niet in Schiedam komen als je er geen verstand van hebt.
 
Maar ben ik nou de enigste die 95 Euro (ongeveer 209 ouderwetse guldens).
Veel geld vind voor een overtreding waar niets of niemand last van heeft¿
 
Die 95 euro vallen best wel mee hoor. Als je die door 2,20371 deelt is het veel minder, n.l. 43,11 oude hollandse guldens :P })
 
hulde :}

Dankzij het optreden hebben de betreffende agenten nederland een stuk veiliger gemaakt en het begrotings tekort is ook meteen met 95 pleuro weggewerkt.
Wat probeer je hiermee te zeggen over "door rood rijden"...???
Zelf TS zelf is het er niet mee oneens dat ie een bon heeft gekregen maar wil een discussie over het prijskaartje wat eraan hing.

Zou jij trouwens niet even "vrij" gaan rijden...???



Hey, wat leuk, "door rood"...alsof er een spiegel in het midden staat :? ...leuk zeg.



Wel mazzel dat ie zo dom uit z'n nek klets over het niet bijhebben van de vermogensuitdraai enzo...Die hoef je tenslotte NOOIT bij je te hebben maar je papieren moeten gewoon geregeld zijn. Ik bedoel..dan was t pas met recht de zeikerd van dit topic geweest :P :+
 
Je hoort mij het ook helemaal niet zeggen dat ik de boete onterecht vind.
...

Maar het valt me nu nogal zuur op me dak omdat ik even elke cent om moet keren ...

Als ik het zo lees vind je het politieoptreden op zich goed verlopen (goh, da's ook wel eens aardig.. :+ ) maar vind je het sanctiebedrag te hoog.
Ik vraag me af of je een willekeurig ander bedrag (€30.- eurie ofzo..?) wel leuk had gevonden... denk dat het gewoon aan je (financiele) situatie ligt hoe je er op reageerd.

Ik merk aan mezelf in elk geval wel dat, nu ik even geen bekeuringen kan gebruiken (lees: ik kom geld tekort :X ) dat ik erg goed op de regeltjes let.

Volgende keer dus toch (nog) beter om je heen kijken dus!!
 
Wat probeer je hiermee te zeggen over "door rood rijden"...???
Zelf TS zelf is het er niet mee oneens dat ie een bon heeft gekregen maar wil een discussie over het prijskaartje wat eraan hing.

Zou jij trouwens niet even "vrij" gaan rijden...???



Hey, wat leuk, "door rood"...alsof er een spiegel in het midden staat :? ...leuk zeg.



Wel mazzel dat ie zo dom uit z'n nek klets over het niet bijhebben van de vermogensuitdraai enzo...Die hoef je tenslotte NOOIT bij je te hebben maar je papieren moeten gewoon geregeld zijn. Ik bedoel..dan was t pas met recht de zeikerd van dit topic geweest :P :+


Thnx voor je opbeurende kritiek. :P

Om nog een keer Duidelijk te zijn ik weet dat ik hartstikke fout was.

maarja iedereen heeft wel eens dat hij zijn gal moet spuwen he.

Zelf heb ik er gewoon hele gemengde gevoelens over, aan de ene kant ik doe iets tegen de regels in en dan weet je dat als je gepakt word er sancties op staan.

Maar voor mijn gevoel was dit net zo een actie als midden in de nacht op 10km/h te hard gaan flitsen op een lege snelweg.

Conclusie bekeuring uitdelen is in zo een situatie WEL terecht maar vind het prijskaartje gewoon wat OVERDONE voor zo een onschuldige Overtreding.

En over die papieren, die ben ik vanochtend in alle vroegte straal vergeten mee te nemen rbw was overigens wel aanwezig allen kentekenbewijs en uitdraai niet.

p.s. Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor agenten, ze hebben een van de leukste maar ook een van de kutste banen in dit land. ze mogen niets, en worden overal op aangekeken. Ik ben blij dat ze er zijn!! (behalve nu dan even he :+ )
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees vind je het politieoptreden op zich goed verlopen (goh, da's ook wel eens aardig.. :+ ) maar vind je het sanctiebedrag te hoog.
Ik vraag me af of je een willekeurig ander bedrag (€30.- eurie ofzo..?) wel leuk had gevonden... denk dat het gewoon aan je (financiele) situatie ligt hoe je er op reageerd.

Ik merk aan mezelf in elk geval wel dat, nu ik even geen bekeuringen kan gebruiken (lees: ik kom geld tekort :X ) dat ik erg goed op de regeltjes let.

Volgende keer dus toch (nog) beter om je heen kijken dus!!

Ben het volledig met je eens, maar denk dat ik met een Euro of 30 Toch meer vrede gehad zou hebben omdat ik dat meer in verhouding vind staan met de overtreding.
 
Thnx voor je opbeurende kritiek. :P

Om nog een keer Duidelijk te zijn ik weet dat ik hartstikke fout was.

maarja iedereen heeft wel eens dat hij zijn gal moet spuwen he.

Zelf heb ik er gewoon hele gemengde gevoelens over, aan de ene kant ik doe iets tegen de regels in en dan weet je dat als je gepakt word er sancties op staan.

Maar voor mijn gevoel was dit net zo een actie als midden in de nacht op 10km/h te hard gaan flitsen op een lege snelweg.

Conclusie bekeuring uitdelen is in zo een situatie WEL terecht maar vind het prijskaartje gewoon wat OVERDONE voor zo een onschuldige Overtreding.

En over die papieren, die ben ik vanochtend in alle vroegte straal vergeten mee te nemen rbw was overigens wel aanwezig allen kentekenbewijs en uitdraai niet.

p.s. Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor agenten, ze hebben een van de leukste maar ook een van de kutste banen in dit land. ze mogen niets, en worden overal op aangekeken. Ik ben blij dat ze er zijn!! (behalve nu dan even he :+ )

;)



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan