Weer zo glad als een...

Titoturbo

Die hard MF'er
7 mrt 2003
364
0
De Meern
Tot mijn grote eregernis heb ik een paar weken geleden op een onverklaarbare manier een deuk in mijn tank opgelopen. Via het forum heb ik toen eens gekeken welke methode er allemaal waren om dit te verhelpen...Eigenlijk is er maar een manier en dat ik gewoon laten uitdeuken...

Adviezen als "rijst in je tank" en "erwten in je tank" klinken allemaal erg exotisch maar zijn niet echt aan te raden...

Ik heb zelf wat speurwerk moeten verrichten om een goede schadehersteller te vinden. Nou..het blijkt maar weer dat de prijzen flink uit elkaar liggen voor eenzelfde manier van bewerking! De prijzen varieren van 365,- Pleuro's (ex BTW ex stickers) to 202,- Pleuro's inclusief sticker! ik kom zelf uit de omgeving Utrecht en kon in de buurt weinig interessants vinden totdat bleek dat er eentje nog geen 3 kilometer bij mijn huis vandaan zat namelijk "Koetswerk". De eigenaar is zelf ook motorfanaat en dat is terug te zien in zijn spuitwerk...

Hier effies een piccie van de deuk


En eentje na het uitdeuken en spuiten...

full


Julie begrijpen wel ik ben weer helemaal :)
 
Laatst bewerkt:
Erg netjes gedaan zeg, iig een vakman zo te zien. (voor een leek anyway)

Nadeel van dit soort dingen is is dat je er niets meer van ziet, je geeft geld uit aan een vakman die bezig gaat met je motor, en als hij zijn werk goed doet, zie je niet dat er wat gedaan is.... Vaag beroep hebben sommige mensen toch. :)
 
Tot mijn grote eregernis heb ik een paar weken geleden op een onverklaarbare manier een deuk in mijn tank opgelopen. Via het forum heb ik toen eens gekeken welke methode er allemaal waren om dit te verhelpen...Eigenlijk is er maar een manier en dat ik gewoon laten uitdeuken...

Advieze als "rijst in je tank" en "erwten in je tank" klinken allemaal erg exotisch maar zijn niet echt aan te raden...

Ik heb zelf wat speurwerk moeten verrichten om een goede schadehersteller te vinden. Nou..het blijkt maar weer dat de prijzen flink uit elkaar liggen voor eenzelfde manier van bewerking! De prijzen varieren van 365,- Pleuro's (ex BTW ex stickers) to 202,- Pleuro's inclusief sticker! ik kom zelf uit de omgeving Utrecht en kon in de buurt weinig interessants vinden totdat bleek dat er eentje nog geen 3 kilometer bij mijn huis vandaan zat namelijk "Koetswerk". De eigenaar is zelf ook motorfanaat en dat ik terug te zien in zijn spuitwerk...

Hier effies een piccie van de deuk


En eentje na het uitdeuken en spuiten...

(Afbeelding)

Julie begrijpen wel ik ben weer helemaal :)


Op de foto is te zien dat één of andere man je motor aan het fotograferen is !! :o
















:z
 
Ziet er netjes uit.

Wat heeft ie er aan gedaan??? Uitdeuken, hele tank gespoten?
 
Net werk! Ik heb er ook een vrij lelijke in zitten.... niet iedereen ziet em omdat het net lijkt om dat het in de conturen van de tank hoort, maar ik weet waar ie zit en erger me er soms best aan! :( Je motor is net niet helemaal puntgaaf, erg jammer.
Maar het lelijke is ook nog eens dat er aardig wat stickerwerk op de tank zit en dat wordt dus nog de moeilijkste klus om die weer netjes terug te krijgen. Dus ik laat het wel zo..... mocht ik ook eens een ingeving krijgen de hele motor opnieuw te laten spuiten dan neem ik die deuk natuurlijk gelijk mee.
 
Ik heb zelf wat speurwerk moeten verrichten om een goede schadehersteller te vinden. Nou..het blijkt maar weer dat de prijzen flink uit elkaar liggen voor eenzelfde manier van bewerking! De prijzen varieren van 365,- Pleuro's (ex BTW ex stickers) to 202,- Pleuro's inclusief sticker! ik kom zelf uit de omgeving Utrecht en kon in de buurt weinig interessants vinden totdat bleek dat er eentje nog geen 3 kilometer bij mijn huis vandaan zat namelijk "Koetswerk". De eigenaar is zelf ook motorfanaat en dat ik terug te zien in zijn spuitwerk...

Hier effies een piccie van de deuk


En eentje na het uitdeuken en spuiten...

(Afbeelding)

Julie begrijpen wel ik ben weer helemaal :)


heb je hier ook een adres van :} :} :}


1500vulcano
[/quote]
 
Ziet er netjes uit.

Wat heeft ie er aan gedaan??? Uitdeuken, hele tank gespoten?


Yep, hij heeft de deuk eruitgehaald. Na wat (achteraf) domme acties van mijn kant zaten er om de "originele" deuk nog wat kleine heeeele kleine deukjes die bijna niet te zien waren...De schadehersteller zag ze wel direct en ook die heeft hij er perfect uitgewerkt...Hij heeft zo'n soort electrode van een lasapparaat die hij dan op het diepse punt "vastlast" van de deuk. Aan die lans zit een soort trekstang waarmee hij met korte slagen de deuk weer terug trekt..
Dus geen gekl..t met spijkers lassen etc.

Nou denk ik dat ieder goed schadeherstelbedrijf het op deze manier doet...

Daarna heeft ie de tank gespoten...Ik mocht naar 4 weken terugkomen (dat was dus afgelopen vrijdag), dan zou hij de tank nog een keer polijsten! Het schijnt namelijk een paar weken te duren voordat de verf echt uigehard is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan