Weerstand tussen nieuwe knippers

RedHenk

Die hard MF'er
13 jun 2008
926
115
Techneuten, wil op de ktm duke 790 , reeds geleverde
Shin-Yo LED Knipperlicht Shorty knippers monteren, na montage krijg ik op display foutmelding als zijnde defect richtingaanwijzer. Welke weerstand moet ik er tussen plaatsen? De originele zijn 13.5 V en 3 watt, maar ik lees nergens het aantal watt van de shin yo's. Deze zijn waarschijnlijk lichter in wattage dan orgineel. Gaat om alleen achter
Bij voorbaat dank
 
Ik heb de andere weerstanden gekocht, vanavond proberen.
In de motorzaak (niet BMW, gewoon waar ze onder andere weerstanden verkopen) zegt men mij: "maar 't is nen BMW, ge kunt proberen, maar 't gaat nooit werken. Het systeem gaat het niet toelaten."

Da's dus wat mijn broer vanaf dag 1 zegt.
 
Ik heb de andere weerstanden gekocht, vanavond proberen.
In de motorzaak (niet BMW, gewoon waar ze onder andere weerstanden verkopen) zegt men mij: "maar 't is nen BMW, ge kunt proberen, maar 't gaat nooit werken. Het systeem gaat het niet toelaten."

Da's dus wat mijn broer vanaf dag 1 zegt.

@Astian Wil je voor mijn gemoedsrust zodat ik het weekend gewoon lekker kan slapen een keer proberen om de LED knippers parallel te zetten aan de volledige standaard configuratie??? Gewoon de 10 watt lampjes aansluiten en daarbij, achteraan ligt het meest voor de hand, die led knipper eens aansluiten...

Ik denk dat het gewoon werkt...
 
Als die weerstanden van 15 of 16 ohm per raw gaan werken dan werkt het nou ook als je er 2 los maakt en er dus maar 1 per kant aangesloten is.
 
Ik geef het op.

Weerstand rechts vooraan erop: knippert te snel en achteraan niets.
Weerstand rechts achteraan erbij: geen van beide.

Dito voor links.

Mét weerstanden doen de 4 pinkers tesamen niets, zonder weerstanden doen de 4 pinkers het zoals het hoort (juiste frequentie) maar dan wel een melding.

Met enkel een weerstand vooraan (l + r) gaan ze dus te snel maar gaan ze wel voor en achteraan. Vanaf je start: niets meer (behalve dan die achteraan zonder weerstand).

1 per kant, zoals jij voorstelt, gaat dus maar gaan ze te snel. Vanaf de motor start: niets meer (behalve dan die achteraan zonder weerstand).

Wat er wél is: sinds de weerstanden brandt de indicator op m'n scherm weer, dat deed hij voordien niet zonder weerstanden.
Voordien gaf hij alleen maar melding op de BC vanaf ik de RAW opzet, nu vanaf het contact opstart.

Het is hekserij. Weerstanden ervan tussen, en dan maar te snel knipperen met foutmelding. Fuck the system.
 
Laatst bewerkt:
Ja... er moet iets zijn waardoor het hele zooitje wel gaat werken. Ergens moet een vertakking zijn voor de knippers naar voren en achter, voor beide zijdes (wellicht al op het knipperlichtrelais?) dan zou je daarvoor eigenlijk de weerstanden moeten plaatsen, als je die van 8,2 Ohm aanhoudt.
Het systeem op jouw motor lijkt eigenlijk de knippers individueel te pakken, dus dan zou je er beter aan doen om op elke hoek de juiste weerstand te plaatsen ipv per tweetal.
 
Al goed dat ik die poging dus nog niet heb ondernomen 8)7

Ik ga het voorlopig even loslaten tot ik echt zeker weet wat te doen, ik kan er zo elke avond een paar uren aan prutsen zonder resultaat. Het komt wel uit de bus...
 
Het is zeker mogelijk dat de knipperautomaat niet los is maar geïntegreerd met andere elektronica. Voor de werking zal dat weinig uitmaken.
Het relais gaat knipperen zodra het een (voldoende) belasting ziet en dat zou die weerstand zijn. Hij begint dan willekeurig met uit of aan na het inschakelen.
Heeft TS een schema van zijn motor?
 
Wettelijk moet die cyclus met "AAN" beginnen... Maar zoals ik al eerder zei kan het best dat de electronica die de staat van de lampjes meet ook het gedrag meet. je weet niet wat voor tricks ze uithalen. Ook met het oog op de typegoedkeuring, wat ook weggewuifd werd maar gewoon wel waar is
 
Zou eens achter een schema moeten zoeken dan.
Op GSforum oppert er iemand dat die pinkers met vloeiende beweging (zoals bij een Audi) moeilijk op juiste manier aan de gang te krijgen zijn "want die krijgen telkens een impuls om te knipperen en die geanimeerde led’s werken op een permanente stroombron. "
 
Dat klopt wel als het niet door een relais (dat kan je doorverbinden bij zulke lampen) maar door de ECU geregeld wordt. Als je die probeert te foppen merkt hij het gelijk.
 
Zou eens achter een schema moeten zoeken dan.
Op GSforum oppert er iemand dat die pinkers met vloeiende beweging (zoals bij een Audi) moeilijk op juiste manier aan de gang te krijgen zijn "want die krijgen telkens een impuls om te knipperen en die geanimeerde led’s werken op een permanente stroombron. "
En na 115 posten kom je met het feit dat het audi knippers zijn?????????? :N Heel M-F kan je vertellen dat die kutdingen konstant spanning moeten hebben...

:( klootezooi man.

En dan nog is het geen stroombron maar een spanningsbron B|
 
Maar dit is niet gestuurd door een relais maar door de ECU. Dus je moet de ECU herprogrammeren (...) of iets in elkaar zetten dat de pulsen omzet naar een continue spanning. Is te doen, maar of de ECU dat pikt is de vraag.
 
En na 115 posten kom je met het feit dat het audi knippers zijn?????????? :N Heel M-F kan je vertellen dat die kutdingen konstant spanning moeten hebben...

:( klootezooi man.

En dan nog is het geen stroombron maar een spanningsbron B|
Alle leds werken met een geregelde stroom, niet met een geregelde spanning.
Verder ben ik het er helemaal mee eens dat het gewoon belachelijk is dat dergelijke belangrijke info werd weggelaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan