Weerstand van de remmen vergroten

Rossifumi

MF'er
23 jul 2002
49
0
Breda
Bij mij waren op den duur mijn remblokjes bijna op dus ik stond niet te kijken dat mijn weerstand op mijn remhandvat weg was, ik zet er nieuwe remblokjes op en vul de remvloeistof aan. Nu is alleen de weerstand niet toegenomen en moet ik nog steeds hardknijpen om mijn remmen te laten werken. Wat kan ik hier aan doen :?
 
waarom je remvloeistof bij vullen???????

Als je blokken kleiner worden moeten de cupjes verder naar buiten. Zo wordt de te vullen ruimte met olie groter. Dus minder druk in je systeem.

Nu heb je weer nieuwe blokken en de cuppen hoeven dus minder ver naar buiten. Dus minder olie nodig als met vesleten blokken. Dus sneller druk opbouwen.

Waarom bijvullen dan? Was je pijl echt zooo laag?
 
Als je blokken kleiner worden moeten de cupjes verder naar buiten. Zo wordt de te vullen ruimte met olie groter. Dus minder druk in je systeem.

Nu heb je weer nieuwe blokken en de cuppen hoeven dus minder ver naar buiten. Dus minder olie nodig als met vesleten blokken. Dus sneller druk opbouwen.
Volgens mij blijft de druk gelijk.
daar is die remolie toch speciaal voor 'hydrolisch' zo min mogenlijk samendrukbaar
 
Volgens mij blijft de druk gelijk.
daar is die remolie toch speciaal voor 'hydrolisch' zo min mogenlijk samendrukbaar

Als de cuppen verder naar buiten gedrukt moeten worden dan wordt je kanaal toch langer? Dus heb je meer olie nodig. De remdruk moet gelijk blijven door dat er een reservoir boven op zit dit dit soort verschillen moeten opvangen.
 
Hoe verbrand je een schijf???

Zou wel eens kunnen dat ik het in dat geval voor mekaar gekregen heb. Heb de schijf al verschillende keren donkerblauw gekregen van de hitte.


Ik weet het alleen van de koppeling, daarbij kan blauwe koppelingsplaten wel eens duiden op verglazing (door verhitting) wat als resultaat heeft dat ie plaat grip verliest....
 
Als er niets los is geweest waarom zou je dan ontluchten.
Dan zou er al de tijd al lucht in de leiding gezeten hebben.
Remolie is hygroscopisch dus vervangen na 2 jaar kan geen kwaad.
 
Het moeten bijvullen van remvloeistof is NIET normaal, als je er nieuwe blokken in zet moet het vloeistofpeil weer op MAX staan,is dit niet het geval controleer dan op lekkage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan