weerstands onafhankelijke knipperlicht relais

Nick H

Rookie
24 okt 2016
20
0
Beek En Donk
Facebook
full

beste allemaal,

ik heb mij rot gezocht naar een topic om het originele knipperlicht relais te vervangen naar een weerstands-onafhankelijke.

het gaat om een honda cbr 600rr uit 2003

nu weet ik het volgende:
knipperlicht relais zit op de print van het instrumentenpaneel bevestigd en is niet los te solderen en te vervagen voor een ander.
verder kom ik tekeningen tegen van weerstanden en heb de weerstanden ook gemonteerd gehad, ook waren er problemen met wel niet knipperen, wilde ik de snelweg op (hogere toeren) dan knipperde er helemaal niks, of soms misschien wel. dus terug naar de dealer, er zou een relais bij de koplampen zitten, deze schijnt vervangen te zijn voor een andere en de knippers (led) zouden iets sneller knipperen. afgerekend en inderdaad, de leds knipperen gewoon snel, niet hetgeen wat ik wilde hebben, inmiddels zijn voor en achter de weerstanden eruit en ben opzoek naar een schema met kleurcode waarbij ik dan de originele knipperlicht relais kan wegknippen en dan een nieuwe erop monteren en wegwerken want nu is het ruk en juist niet hetgeen wat ik wil.
mij is ook verteld dat weerstanden (ook met heatsink) meer problemen kunnen geven en daarom had de dealer ze er voor al uit gehaald.
is er iemand die mij uit de brand kan helpen? of uit die droom mag natuurlijk ook.

op de owners manual heb ik op de tekening gezien dat groen nul lijkt te zijn, nu die andere nog...

in elk geval dank voor de tijd en eventuele hulp.


*edit* inmiddels ben ik erachter dat oranje en blauw voor de knippers zijn.

deze moeten toch niet samen op dezelfde pin op het relais?
 
Laatst bewerkt:
CBR 600 RR heeft inderdaad ingebouwd relais. Wat we bij een RR van een maat van me hebben gedaan is gewoon een paar weerstandjes parallel aan het knipperlicht zetten zodat het amperage dat door raw+weerstand gaat ongeveer gelijk is aan een origineel knipperlicht. Werkte als een tierelier.
 
CBR 600 RR heeft inderdaad ingebouwd relais. Wat we bij een RR van een maat van me hebben gedaan is gewoon een paar weerstandjes parallel aan het knipperlicht zetten zodat het amperage dat door raw+weerstand gaat ongeveer gelijk is aan een origineel knipperlicht. Werkte als een tierelier.

ik snap u volledig, ik heb hetzelfde gedaan en alles enigszins netjes weggewerkt maar het probleem met mijn knippers was dat ze niet fatsoenlijk werkten. beetje een eigen wil, bij hoge toeren niet en bij stilstand af en toe wel.
ik heb de motor opgehaald en gelijk alles maar blijven testen onderweg en mijn gevoel zegt dat het nog niet 100% is maar beter als het geweest was. het probleem deed zich ook voor met de originele knipperlampjes.
de dealer gaf aan dat zodra je afwijkt van het origineel je dan vlug op problemen kunt stuiten.
hij heeft de weerstanden aan de voorzijde eraf gehaald en ik de achterzijde. ik heb wel van een relais oplossing gehoord/gelezen en dit lijkt mij gewoon ook beter.

na lang zoeken heb ik dit filmpje gevonden, wellicht lost het voor mij alle problemen vlot op.
wordt vervolgd.

https://www.youtube.com/watch?v=3L0XNctxEWo
 
*update*

heb een relais kunnen vinden (weet niet of ik de webshop mag noemen) en deze kwam vandaag binnen.
omdat ik de motor al voorbereid had was het relais zo ingebouwd en het lost inderdaad een hoop problemen met knippersnelheid op.

nog bedankt voor alle hulp die geboden is. hopelijk heeft de volgende na mij iets aan deze topic.
Succes en rij veilig!
 
Voor de motoren die geen moeilijk ingesoldeerd relais hebben :

motorcycle led turn signals relay | eBay

vanaf 0,98...

geen idee of die ook goed werken en blijven werken maar wil het wel eens proberen.

Goed, nu dan toch een link geplaatst wordt zal ik ook verklappen waar ik de mijne vandaan heb.
Deze werkt op mijn motor en je hoeft er niks voor kapot te knippen.
P&W Knipperlicht Relais
Ik heb gekozen voor de 3 pins (zijn er in werkelijkheid maar 2)
En met de onderstaande link is het een eitje. (Cbr 600rr 03 - 06)
 
Terug
Bovenaan Onderaan