Weet iemand adresje voor set BT-016 banden incl. montage?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb goedkoop een zak diepvries friet gekocht, weet iemand een adresje om het liefst voor maar 10 cent te kunnen afbakken (en ook graag nog gratis een frietbakje erbij)

Ik ken geen enkel bedrijf dat het afbakken van friet als mogelijkheid heeft.
Ik ken genoeg garages die het monteren van wat dan ook gewoon op de prijslijst hebben staan of daar zelf een leuk prijsje voor maken. Zo'n knakker in een garage heet niet voor niets monteur.
 
Dit "probleem" heb ik met meerdere dealers besproken en allemaal hebben ze aangegeven dat zij hier totaal niet blij mee zijn.
Het enkel komen laten monteren van de banden is een service van de dealers omdat zij eigenlijk de "klant" niet tegen de schenen willen schoppen, en hem daarmee voor een eventuele andere motor of ander onderhoud willen verliezen.
Maar blij ermee? zeker niet!

Wel is mij duidelijk geworden dat bij deze dealers service en coulance bij de mensen die eigen banden meebrengen nauwelijks of niet word toegepast.
Dit varieert van berekenen van klein materiaal, even op een drukke zaterdagmiddag kijken naar een probleem met een motor om deze later in één keer (en in één dag) te kunnen repareren, keer een leuke korting, etc. etc.

Ik ben dan ook van mening dat het gunnen van de extra marge op banden terug verdient word (misschien niet alles) met service en coulance.
 
Klein voorbeedje :

Setje Dunlop Qualifier RR 120/180 (die heb ik eronder liggen)

Besteld bij motorbandenmarkt.nl

Voorband 108.50
Achterband 135.80

Totaal zonder verzendkosten (want rekenen ze niet) en montage (was 25 euro voor twee banden) = 269.30 ,-

Daarvoor rij je dus weer op je motor naar buiten. Banden zijn bij de garage naar keuze afgeleverd.

Ga je nu op een paar willekeurige sites zoeken wat bedrijven voor zo'n setje vragen kom ik op.

Zal geen namen van bedrijven posten, aangezien iedereen dit zelf ook kan vinden.

Alleen de twee banden zonder montage : 390 ,-
Twee banden met montage : 335 ,-

Tel uit je winst. En je hoeft er niks extra's voor te doen. Gewoon online bestellen, garage kiezen en geld overmaken.
 
Dit "probleem" heb ik met meerdere dealers besproken en allemaal hebben ze aangegeven dat zij hier totaal niet blij mee zijn.
Het enkel komen laten monteren van de banden is een service van de dealers omdat zij eigenlijk de "klant" niet tegen de schenen willen schoppen, en hem daarmee voor een eventuele andere motor of ander onderhoud willen verliezen.
Maar blij ermee? zeker niet!


Wel is mij duidelijk geworden dat bij deze dealers service en coulance bij de mensen die eigen banden meebrengen nauwelijks of niet word toegepast.
Dit varieert van berekenen van klein materiaal, even op een drukke zaterdagmiddag kijken naar een probleem met een motor om deze later in één keer (en in één dag) te kunnen repareren, keer een leuke korting, etc. etc.

Ik ben dan ook van mening dat het gunnen van de extra marge op banden terug verdient word (misschien niet alles) met service en coulance.
in de branche waar ik werkzaam ben gebeuren ook dingen waar ik niet blij mee ben en onze winst verkleinen. Tja, dat hoort erbij.

Een goede ondernemer speelt hierop in in plaats van ertegen in te gaan. Kan hij hier niet mee omgaan, moet hij loonslaaf worden :Y Of lekker eigenwijs zijn en niet losse bandjes monteren ipv wel monteren en klagen.
 
Laatst bewerkt:
Wat vaak ook het euvel is met de meegebrachte banden, zijn garantieperikelen. In principe hoeft degene die de band heeft omgelegd geen garantie te verlenen op de band, omdat hij/zij deze niet heeft geleverd. Echter heb je dan weer veel mensen die zeggen dat het fout is gegaan door het omleggen en zo haalt een bedrijf zich een hoop gezeik op de hals waar ze amper wat aan verdient hebben :?
 
in de branche waar ik werkzaam ben gebeuren ook dingen waar ik niet blij mee ben en onze winst verkleinen. Tja, dat hoort erbij.

Een goede ondernemer speelt hierop in in plaats van ertegen in te gaan. Kan hij hier niet mee omgaan, moet hij loonslaaf worden :Y Of lekker eigenwijs zijn en niet losse bandjes monteren ipv wel monteren en klagen.

Ik denk dat jij hier totaal gelijk hebt.

Persoonlijk zou ik denk ik stoppen met de montage van banden welke niet bij mij aangeschaft zijn.
Het zou mij gaan om het feit dat online winkeliers meesurfen op de winkeliers met pand.
Begrijp mij niet verkeerd (heb zelf drie internetwinkels) maar meesurfen op ander ondernemers vind ik niet kunnen.
De eerder besproken ondernemers welke afspraken hebben met de dealers daargelaten.

Maar heel dit verhaal doet niets af aan het punt dat de betreffende dealers minder service en coulance toe passen bij klanten met eigen banden.
Dit is natuurlijk nauwelijks meetbaar voor de "klant"
 
Laatst bewerkt:
Wat vaak ook het euvel is met de meegebrachte banden, zijn garantieperikelen. In principe hoeft degene die de band heeft omgelegd geen garantie te verlenen op de band, omdat hij/zij deze niet heeft geleverd. Echter heb je dan weer veel mensen die zeggen dat het fout is gegaan door het omleggen en zo haalt een bedrijf zich een hoop gezeik op de hals waar ze amper wat aan verdient hebben :?
:? dat heb ik nog niet vaak gehoord. Maar ook dat is een kans, want als je zoiets goed oplost kan iemand zo maar genegen zijn de volgende keer wel weer de bandjes via jou te kopen, mits je niet van die absurde bedragen rekend. Neem nou een kalsbeek of Huybers motoren, die hebben geregeld 'acties' waarbij een setje pilot powers (120/180)inclusief monteren en balanceren op losse velgen ca. 239 euro kost. Voor dat prijsverschil heb ik geen zin om bandjes uit bv duitsland te halen.
 
Ik denk dat jij hier totaal gelijk hebt.

Persoonlijk zou ik denk ik stoppen met de montage van banden welke niet bij mij aangeschaft zijn.
Het zou mij gaan om het feit dat online winkeliers meesurfen op de winkeliers met pand.
Begrijp mij niet verkeerd (heb zelf drie internetwinkels) maar meesurfen op ander ondernemers vind ik niet kunnen.
De eerder besproken ondernemers welke afspraken hebben met de dealers daargelaten.

Maar heel dit verhaal doet niets af aan het punt dat de betreffende dealers minder service en coulance toe passen bij klanten met eigen banden.
Dit is natuurlijk nauwelijks meetbaar voor de "klant"
maar dat is ook logisch, je krijgt waar je voor betaald. Ik weet niet of bij motordealers het Paretoprincipe van toepassing is, dus dat 20% van de klanten verantwoordelijk is voor 80% van de omzet/winst? Maar in ieder geval is het wel zo dat de klanten waar je wel aan kunt verdienen, beter behandeld worden :Y
 
maar dat is ook logisch, je krijgt waar je voor betaald. Ik weet niet of bij motordealers het Paretoprincipe van toepassing is, dus dat 20% van de klanten verantwoordelijk is voor 80% van de omzet/winst? Maar in ieder geval is het wel zo dat de klanten waar je wel aan kunt verdienen, beter behandeld worden :Y


Het moraal van dit verhaal! :)
 
:? dat heb ik nog niet vaak gehoord. Maar ook dat is een kans, want als je zoiets goed oplost kan iemand zo maar genegen zijn de volgende keer wel weer de bandjes via jou te kopen, mits je niet van die absurde bedragen rekend. Neem nou een kalsbeek of Huybers motoren, die hebben geregeld 'acties' waarbij een setje pilot powers (120/180)inclusief monteren en balanceren op losse velgen ca. 239 euro kost. Voor dat prijsverschil heb ik geen zin om bandjes uit bv duitsland te halen.

De garage waar ik eigenlijk altijd heen ga, gaf dat als reden op waarom ze geen meegebrachte banden monteren. Ik kon er wel inkomen :Y
 
Vandaar ook mijn voorbeeld hoe motorbandenmarkt.nl werkt. Daar kies je bij je bestelling gewoon de garage bij je in de buurt waar je ze wil laten afleveren. Liggen dan dus al klaar, en betaal je alleen nog maar de montage. En dat kan zelfs zo goedkoop als 12,50 per band. En dat is niet voor twee lossen velgen, maar gewoon met je motor komen en daarna met 2 nieuwe banden weer wegrijden.

Maar zoals ik al zei, iedereen moet doen wat hij of zij het beste of het makkelijkst lijkt. HEt je echter een hoop geld schelen voor 0 extra moeite.



Haha ik weiger altijd banden aan te nemen van een ander.
Laat dus nooit andermans banden naar mij afsturen.
Waarom moet ik moeite doen om een ander zo goedkoop mogelijk aan zijn banden te helpen.
Dat is weer zoiets zelf via internet goedkoop banden regelen en er zelf niets voor over hebben.
Ik laat ze lekker zelf hun bandjes en wieltjes brengen of de motor en als mijn eigen werk klaar is dan begin ik er wel aan.
Ik laat ook niet mijn eigen werk ervoor staan.
Kan ik ook niet maken tegen over de klant. :]
 
Ik zie dat je in Spijkenisse woont, dus lekker naar www.motormike.nl in Bleiswijk.
Zelf je wielen demonteren kost het wisselen en balanceren 15€ kom je met je fiets kost het 25€ per band.
Banden lekker op mopedreifen.de bestellen of weet ik waar.
 
Haha ik weiger altijd banden aan te nemen van een ander.
Laat dus nooit andermans banden naar mij afsturen.
Waarom moet ik moeite doen om een ander zo goedkoop mogelijk aan zijn banden te helpen.
Dat is weer zoiets zelf via internet goedkoop banden regelen en er zelf niets voor over hebben.
Ik laat ze lekker zelf hun bandjes en wieltjes brengen of de motor en als mijn eigen werk klaar is dan begin ik er wel aan.
Ik laat ook niet mijn eigen werk ervoor staan.
Kan ik ook niet maken tegen over de klant. :]

Ik vind dat jij groot gelijk hebt! :Y :Y
 
Haha ik weiger altijd banden aan te nemen van een ander.
Laat dus nooit andermans banden naar mij afsturen.
Waarom moet ik moeite doen om een ander zo goedkoop mogelijk aan zijn banden te helpen.
Dat is weer zoiets zelf via internet goedkoop banden regelen en er zelf niets voor over hebben.
Ik laat ze lekker zelf hun bandjes en wieltjes brengen of de motor en als mijn eigen werk klaar is dan begin ik er wel aan.
Ik laat ook niet mijn eigen werk ervoor staan.
Kan ik ook niet maken tegen over de klant. :]

Kerel, je staat niet eens bij de montage partners als ik op hun site kijk. Dus niemand zal (via motorbandenmarkt.nl) banden naar jou laten sturen. :W
 
www.motormike.nl

Even snel uit men hoofd zit je dan op 290 en dan komt montage erbij, meen dat dat tientje per band was als je met velg kwam, kwam de hele motor er achteraan was het drie vijfjes per band duurder.

Deze vriendelijke man zit in Rijswijk. Bleiswijk.

Edit, was nog niet helemaal wakker. :z

Je zegt omgeving Rotterdam, maaruhm..

1 ) je hebt een motor, dus wat verder rijden = meer plezier
2 ) wat besparen door verder weg van de dealer te rijden moedig je juist aan! ')
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, we vergeten helemaal de vraag van de TS. Ja het kan dus goedkoper.

Bij de site die ik al meerdere malen hier neer heb gezet.

Banden : 250,10

Montage moet je ff op de site kijken. Er staan hele idioot dure op, maar ook goedkopere. Ligt er maar net aan hoe ver je ervoor wil rijden.
 
Oh ja, we vergeten helemaal de vraag van de TS. Ja het kan dus goedkoper.

Bij de site die ik al meerdere malen hier neer heb gezet.

Banden : 250,10

Montage moet je ff op de site kijken. Er staan hele idioot dure op, maar ook goedkopere. Ligt er maar net aan hoe ver je ervoor wil rijden.

Is dit misschien jouw eigen website?
Dit soort "positieve" meldingen werken enkel negatief hoor!

@ TS, je moet jezelf goed afvragen of online banden bestellen op de lange termijn ook goedkoper is voor jou?
Een goede relatie met jouw dealer is soms erg veel waard.
Nog maar een voorbeeld: je staat 25 km van huis en dealer met pech, kan zomaar een keer gebeuren toch? Mijn dealer haalt mij even op en rekent daar niets voor.
Bij een "klant" die zijn eigen banden meebrengt kost zo'n ritje snel 100-150 euro.

Reken uit je winst
 
_O-

mooi, jij lekker 400E betalen voor een set banden waar ik 250E voor betaal, heeft die dealer lekker zn winst...
Lekker kort door de bocht.
Wat je vergeet is dat banden via internet vaak uit het buitenland komen (niet via een NL importeur)
Hiermee wordt een deel accijnse omzeilt (in banden zit ook een olieproduct), een deel belasting omzeilt etc.
Daarnaast hoef je bij een foute band (hoogteslag, carcasfout etc.) bij een internet shop vaak niet aan te kloppen voor garantie en bij je motorzaak kan dat wel.

Daarnaast heeft een motorzaak veel meer overhead kosten dan een internet winkel die vanuit een kale garagebox kan werken.
Dus de motorzaak heeft echt niket €150 meer winst.

Ook is het omleggen gratis bij mijn motorzaak als ik daar banden bestel.
Bestel ik via internet komt dat er nog bovenop.
 
Haha ik weiger altijd banden aan te nemen van een ander.
Laat dus nooit andermans banden naar mij afsturen.
Waarom moet ik moeite doen om een ander zo goedkoop mogelijk aan zijn banden te helpen.
Dat is weer zoiets zelf via internet goedkoop banden regelen en er zelf niets voor over hebben.
Ik laat ze lekker zelf hun bandjes en wieltjes brengen of de motor en als mijn eigen werk klaar is dan begin ik er wel aan.
Ik laat ook niet mijn eigen werk ervoor staan.
Kan ik ook niet maken tegen over de klant. :]

Tja, ik snap wat je zegt, is je goed recht om er zo mee om te gaan.

Ik liet m'n banden altijd bij m'n eigen motorboer monteren. Dan betaalde ik rond de 400 Euro (paar jaar geleden) voor een setje BT020's inclusief montage op de fiets. Andere merken heeft ie niet, dat kost hem anders te veel ruimte etc. om alles in huis te hebben. Hij verkoopt ook niet heel veel banden, dus moet hij ze van zijn vaste leverancier betrekken, waardoor er voor hem weinig marge in zit. Die leverancier kan hem á la minute banden leveren als dat nodig is, itt. de goedkopere leveranciers. Ik snap dus waaróm hij die prijs moet hanteren.
Maar ik wilde een ander merk banden én hij is toch zo'n 100 Euro duurder (inclusief montage)als sommige bandenboeren. Dat is wel ruim 30%..... en ik moet er ook gewoon voor werken...... Dat heb ik hem ook uitgelegd en hij begreep dat.

Is een lastig onderwerp. Ik vertrouw 'm en kom er graag. Dús gun ik hem zijn marge, zonder meer, die heeft hij ook nodig om te blijven bestaan en dat is ook in mijn voordeel...... Is elk Eurootje dat hij me berekent dan ook opgegaan aan daadwerkelijk tot op de minuut berekend werk? Goeie vraag..... Vertrouw ik hem? Jazeker. Ik weet wel zeker dat hij me het vel niet over de neus trekt als er écht een grote klus moet gebeuren.
Wil ik voor alles wat er aan m'n motor gebeurt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dan wordt de keuze van motorboeren steeds kleiner. Wil ik dat????? Nee. Je krijgt bovendien waar je voor betaalt.
Maar aan de andere kant wordt onderhoud etc. er niet goedkoper op en moet ik ook voor m'n geld werken. Dat is ook een gegeven...... Het blijft dus een compromis.
 
Is dit misschien jouw eigen website?
Dit soort "positieve" meldingen werken enkel negatief hoor!

@ TS, je moet jezelf goed afvragen of online banden bestellen op de lange termijn ook goedkoper is voor jou?
Een goede relatie met jouw dealer is soms erg veel waard.
Nog maar een voorbeeld: je staat 25 km van huis en dealer met pech, kan zomaar een keer gebeuren toch? Mijn dealer haalt mij even op en rekent daar niets voor.
Bij een "klant" die zijn eigen banden meebrengt kost zo'n ritje snel 100-150 euro.

Reken uit je winst

Nope is niet mijn site, was het maar mijn site, dan had ik bakken met geld verdient, maar helaas.

Ik denk niet dat het averechts werkt. Een hoop mensen kopen deze dingen al online, omdat het gewoon een hoop geld scheelt. Of het nou bij de site is waar ik persoonlijk goede ervaringen mee heb of 1 van de vele andere. Zie ook regelmatig voorbij komen dat een aantal MF'ers ze uit Spanje laten komen. Schijnt ook erg goedkoop te zijn.

Apart verhaal van de dealer die 100 - 150 euro rekent om je motor op te komen halen, omdat je daar geen banden hebt aangeschaft. Ten eerste geloof ik er niks van, en ten tweede, als die dat zou doen houdt hij weinig klanten over als er zulke bedragen worden gerekend. Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Met mijn vorige motor een keer een kapotte benzinepomp gehad. Ophalen motor 17,50. Kan me dus echt niet voorstellen dat iemand daar 100 - 150 euro voor zal betalen, maar goed aar ging het hier niet om.

De TS vraagt gewoon of het goedkoper kan, en ja dat kan. Veel goedkoper zelfs ! En om dan maar 100 of 150 euro MEER te betalen is gewoon gekkenwerk. We leven inmiddels in 2010 waar je zowat alles op Internet kunt bestellen. Als er dan ook nog de optie is om ze bij een garage te laten afleveren met vaststaande montage prijzen, wie is er dan een dief van zijn eigen portemonnee.

Andere optie, je houd je vaste dealer, alleen je banden bestel je online en laat je monteren bij een montage partner. Geen scheve gezichten, en je kunt een hoop centjes in je zak houden.
 
Is dit misschien jouw eigen website?
Dit soort "positieve" meldingen werken enkel negatief hoor!

@ TS, je moet jezelf goed afvragen of online banden bestellen op de lange termijn ook goedkoper is voor jou?
Een goede relatie met jouw dealer is soms erg veel waard.
Nog maar een voorbeeld: je staat 25 km van huis en dealer met pech, kan zomaar een keer gebeuren toch? Mijn dealer haalt mij even op en rekent daar niets voor.
Bij een "klant" die zijn eigen banden meebrengt kost zo'n ritje snel 100-150 euro.

Reken uit je winst


:} hehe we zijn er.
dit vind ik veel belangrijker als 50 euro verdienen.
en je dealer loopt een stapje harder voor je,a;s je altijd daar komt.
 
de moraal van dit verhaal:

ik rijd motor en het mag niks kosten O-)


(hier krijg ik natuurlijk weer een hoop gezeik mee, en heb ik het weer gedaan)

:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan