Weet iemand adresje voor set BT-016 banden incl. montage?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope is niet mijn site, was het maar mijn site, dan had ik bakken met geld verdient, maar helaas.
Dit durf ik ernstig te betwijfelen!
Weinig marge, en ook nog winst afdracht naar de montage bedrijven.

Ik denk niet dat het averechts werkt. Een hoop mensen kopen deze dingen al online, omdat het gewoon een hoop geld scheelt. Of het nou bij de site is waar ik persoonlijk goede ervaringen mee heb of 1 van de vele andere. Zie ook regelmatig voorbij komen dat een aantal MF'ers ze uit Spanje laten komen. Schijnt ook erg goedkoop te zijn.

Spammen werkt averechts! dat is geen mening dat is een feit

Apart verhaal van de dealer die 100 - 150 euro rekent om je motor op te komen halen, omdat je daar geen banden hebt aangeschaft. Ten eerste geloof ik er niks van, en ten tweede, als die dat zou doen houdt hij weinig klanten over als er zulke bedragen worden gerekend. Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Met mijn vorige motor een keer een kapotte benzinepomp gehad. Ophalen motor 17,50. Kan me dus echt niet voorstellen dat iemand daar 100 - 150 euro voor zal betalen, maar goed aar ging het hier niet om.

Was die 17,50 voor of nadat jij jouw banden online besteld had en bij jouw dealer liet monteren?
Oh nee dat weet jouw dealer natuurlijk niet want daar misbruik je een ander (montage) adresje voor.
Ik vermoed dat jouw dealer dat best ziet hoor, dat jij al 30.000-40.000km met je banden doet :z

De TS vraagt gewoon of het goedkoper kan, en ja dat kan. Veel goedkoper zelfs ! En om dan maar 100 of 150 euro MEER te betalen is gewoon gekkenwerk. We leven inmiddels in 2010 waar je zowat alles op Internet kunt bestellen. Als er dan ook nog de optie is om ze bij een garage te laten afleveren met vaststaande montage prijzen, wie is er dan een dief van zijn eigen portemonnee.

In jou eerdere post praat jij over enkele tientjes nu zijn dat er al 100-150 euro :? :?

Andere optie, je houd je vaste dealer, alleen je banden bestel je online en laat je monteren bij een montage partner. Geen scheve gezichten, en je kunt een hoop centjes in je zak houden.

Verder zal ik jou nooit tegen houden om te doen wat jij doet, maar ik ben van mening dat goedkoop duurkoop is.
Ik heb liever een top relatie met mijn dealer, en dat is mij best een paar tientjes waard per 10.000km. Daarnaast heb ik echt geen zin om uren online te spenderen om de goedkoopste bandjes te vinden, die bestellen vervolgens wielen demonteren heen en weer rijden naar het montage adres, dan weer ophalen, wielen weer monteren.
Daarnaast het garantie risico
Ik laat mijn bandjes lekker tijdens een beurtje vervangen of ik breng mijn fiets en krijg een leuke test motor mee om de tijd te doden, bij terugkomst staat de Tiger weer op vers rubber en klaar is Turtle

Reken het maar eens uit met alle daadwerkelijke kosten.
Besparen kan echt op een betere manier.

Tip van Flip: olie, ketting, tandwielen en andere motoronderdelen zijn ook veel goedkoper online. En aangezien jouw dealer het geen probleem vind.
Pak je winst!
 
Dit durf ik ernstig te betwijfelen!
Weinig marge, en ook nog winst afdracht naar de montage bedrijven.

Je denkt toch niet dat zo'n site bijna geen winst maakt of wel ? De site verkoopt niet alleen motorbanden he, maar ook autobanden, vrachtwagen, scooter, quad etc. Die verdienen echt wel geld genoeg om heel goed van te kunnen leven.

Spammen werkt averechts! dat is geen mening dat is een feit

Klopt, ongevraagde spam werkt inderdaad averechts, dat is een feit. Als hier in een topic echter gevraagd word waar de banden voor minder geld gekocht kunnen worden zullen diegene die hiernaar opzoek zijn zeker ook op de geposte sites gaan kijken, dat is een FEIT !


Was die 17,50 voor of nadat jij jouw banden online besteld had en bij jouw dealer liet monteren?
Oh nee dat weet jouw dealer natuurlijk niet want daar misbruik je een ander (montage) adresje voor.
Ik vermoed dat jouw dealer dat best ziet hoor, dat jij al 30.000-40.000km met je banden doet :z

Die 17,50 geld voor iedereen, of je daar nu alleen voor een olie beurtje komt, of echt alles aanschaft wat je voor je motor wil hebben. Blijkbaar kun jij je dat moeilijk voorstellen, maar ik hoef echt geen smoesjes te gaan verzinnen waarom ik mijn motor wel voor een beurtje breng, en niet voor een setje banden. Over het "misbruik", helaas begrijp je echt niet hoe het werkt. Nogmaals kort uitgelegd. Als je online je banden bestelt kun je ervoor kiezen om ze bij een montage partner te laten afleveren. Die staan dus aangemeld op de site en weten dat banden bij hun afgeleverd gaan worden, als de klant voor hun kiest. De kosten staan op de site, adres, alles. Zij geven je netjes een belletje als de banden er zijn om met jou een afspraak te maken voor montage. Hoezo misbruik ?


In jou eerdere post praat jij over enkele tientjes nu zijn dat er al 100-150 euro :? :?

Als je nou ff de posts goed doorleest, dan zie je dat het zelfs tot 130 euro kan schelen, en dat is dan nog zonder montage.


Verder zal ik jou nooit tegen houden om te doen wat jij doet, maar ik ben van mening dat goedkoop duurkoop is.
Ik heb liever een top relatie met mijn dealer, en dat is mij best een paar tientjes waard per 10.000km. Daarnaast heb ik echt geen zin om uren online te spenderen om de goedkoopste bandjes te vinden, die bestellen vervolgens wielen demonteren heen en weer rijden naar het montage adres, dan weer ophalen, wielen weer monteren.
Daarnaast het garantie risico
Ik laat mijn bandjes lekker tijdens een beurtje vervangen of ik breng mijn fiets en krijg een leuke test motor mee om de tijd te doden, bij terugkomst staat de Tiger weer op vers rubber en klaar is Turtle

Reken het maar eens uit met alle daadwerkelijke kosten.
Besparen kan echt op een betere manier.

Tip van Flip: olie, ketting, tandwielen en andere motoronderdelen zijn ook veel goedkoper online. En aangezien jouw dealer het geen probleem vind.
Pak je winst!

Goedkoop, duurkoop ? Uren online spenderen ? Blijkbaar ken je de site niet. Is ook niet erg, want jij koop ze liever bij je dealer zelf. Ook geen probleem, maar dit heeft uiteraard helemaal niks met goedkoop = duurkoop te maken. Je krijgt precies dezelfde banden. Geen andere productieserie of weet ik veel wat er anders kan zijn. De band die ik online bestel is dezelfde als die jij bij je dealer vandaan haalt. Het scheelt echter een hoop geld, wat ik wel in mijn zak hou en jij niet. Ook denk je blijkbaar dat je met gedemonteerde wielen en een hoop moeilijk gedoe naar de garage moet om ze te laten omleggen. Ook al niet nodig. Afspraak maken, binnen rijden (de banden zijn daar al, je hebt ze tenslotte daar laten afleveren), een bakkie koffie pakken en een half uur tot een uur later op vers rubber naar buiten rijden.
 
Ik doe al het onderhoud aan de motor ZELF! Dealer verdient geen stuiver aan mij (behalve onderdelen) en toch zijn ze net zo vriendelijk tegen mij als tegen iemand die zijn motor wel laat onderhouden door hun. Dus wat dat betreft dikke onzin, dan heb je gewoon een kut dealer. Ik doe het onderhoud zelf omdat ik het leuk vind en makkelijker is dan 30km heen rijden-leenmotor huren/krijgen en weer terug. Kost mij onnodig extra tijd zeker met die klote verbindingen tussen A44-A4 je doet er minimaal 40min over enkele reis.

Maar nu over de banden, mijn soes dealer levert dus eigenlijk alleen Bridgestone banden en ik wou perse Pilot Road 2. Ze zitten vast niet te wachten op de 35,- (17.50/band) dus kan ik net zo goed naar een lokale banden boer gaan die nog geen 5km van me vandaan zit. Banden en velgen in de auto, afgeven, dag later weer ophalen en klaar is Kadett. Zelf weer onder de motor zetten en knallen maar.

Ik had de banden via mopedreifen.de. Waren toen meen ik 235,- incl terwijl motorbandenmarkt.nl rond de 260 zat. En via de normale manier bij een dealer/motorzaak zal ik rond de 380,- kwijt zijn geweest. En moet ik nog steeds 20km rijden.

Dus heb tijd en geld bespaard en ik had weer wat te sleutelen :D
 
ik koop geen banden bij mn dealer en dat weet hij, ik heb hem namelijk ook gezegd dat ik de banden te duur vind en dat was geen probleem.

verder koop ik alles bij hem en ik heb een prima relatie met mn dealer, heb ik pech komt ie me echt gewoon halen geen probleem..

alleen daar heb ik zelf al voor gezorgd door lid te zijn van de ANWB dus ik word waar en wanneer dan ook altijd opgehaald.

banden laat ik omleggen door een kennis die motoraanhangers verhuurd en ook een banden apparaat heeft staan, die vind het geen probleem om ze te wisselen.

dus ik schop niemand tegen de schenen en ik leg toch 150 euro minder neer voor een setje banden.
 
Ik doe al het onderhoud aan de motor ZELF! Dealer verdient geen stuiver aan mij (behalve onderdelen) en toch zijn ze net zo vriendelijk tegen mij als tegen iemand die zijn motor wel laat onderhouden door hun.

En tóch weet ik wel zeker dat een dealer eerder z'n best zal doen voor een normale klant dan voor een "duppie op de eerste rij" type.
Als ik een probleem heb en langs kom, is er áltijd ff tijd voor me.
 
Hangt er ook vanaf hoe je over komt. Heb vorige week een schuiver gemaakt en onder andere helm (Shoei XR1000) afgeschreven. Mailtje gestuurd met welke onderdeel nummers ik nodig had om de motor weer rijbaar te maken (krom stuur) en de vraag of ze nog een XR1000 voor een leuke prijs hadden vanwege de opvolger (XR1100). Kreeg een mailtje terug dat ik een XR1100 mocht uitzoeken zonder BTW te betalen (~16% korting). 1,5 maand terug uitlaatspruitstuk gescheurd (slechte las), kreeg onder garantie een nieuwe. Ze zaten eigenlijk al volgeboekt voor de week en wilde me wel ergens tussen proppen, ik heb toen ook zelf aangeboden om het thuis zelf te doen. Was geen probleem voor restant garantie e.d.

Nu nog voor elkaar krijgen dat ik de onderdelen zelf met korting kan krijgen. Dit was bij mijn Toyota Dealer voor mijn Celica ook zo (af en toe slap ouwehoeren daar over van alles en nog wat) en kreeg ik op onderdelen 20% korting.

Ik doe het er niet perse voor om alles voor zo weinig mogelijk te krijgen, maar vragen staat vrij en als je dan al geinteresseerd/ enthousiast overkomt werkt altijd in je voordeel.

En rij jij woon/werk? Ik rij voor plezier dus als er al een probleem is ga ik zelf op onderzoek uit. Nog niet nodig geweest want de motor is 21 maanden oud en 14k op de teller. Elke maand even op de paddockstands en alles nalopen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ts heeft de nodige tips gehad. Verder in het grote bandentopic, voor zover passend.

Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan