Weet iemand nog een goed poetsbedrijf?

Elja

MF'er
18 jun 2001
39
0
Nijmegen
Hoi,

Ik heb een Suzuki Intruder VS 700 die dit jaar eigenlijk voor het eerst in de winter niet in een garage heeft gestaan (ben verhuist), maar onder een carport. Dat heeft mijn motor weinig goed gedaan. Hij ziet er momenteel niet uit. :)

D'r zitten een aantal roestplekjes op en het chroom en aluminium heeft zijn glans verloren.

Aangezien ik zelf liever rijdt dan poets is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met een goed poetsbedrijf (bij voorkeur in de omgeving Nijmegen) die mijn motor er weer strak uit kan laten zien.
Bij voorkeur ook nog voor een betaalbaar bedrag natuurlijk.

Ik heb de Gouden Gids er al op nageslagen, maar dat levert weinig op en al helemaal geen eigen ervaringen van collega motorrijders.

bvd,

Elja
 
full


bel ze eens op :+
 
http://home01.wxs.nl/~doorn852/ (www.motorcleaning.nl)

Adverteert in de Bigtwin.
Is alleen niet écht in de buurt van nijmegen. Maar jij rijdt graag dus...

edit: linkje werkt nu wel.

Tom
 
Laatst bewerkt:
Als een monteur met een werkplaatstarief van 60/65 euro je motor gaat poetsen, dan wordt het een duur blinkertje.
Koop gewoon zelf een pot Belgom en Turtlewax, en ga er een middagje voor zitten.
 
Goed, ik hoor het al. :)

Eerst maar eens zelf gaan proberen dan, kan geen kwaad zullen we maar denken.
Welke poetsmiddelen moet ik in elk geval hebben?
En hoe krijg ik roestige onderdelen het beste weer schoon (staalborstel, of is dat te lomp)?

Elja
 
Ligt er aan wat er roestig is, aan chroom moet je niet met een staalborstel komen dan krijg je krassen.
Besef wel dat als er nu roest op zit, die na een regenbui weer terug is?
Wat is er zoal verroest?
 
Je had je fiets naar Motoport moeten brengen voor een zgn winterbeurt. Krijgt ie een beurtje èn ze poetsen m "gratis" als een gek.
Ik ken verschillende mensen die hun fietsen niet meer weer kenden nadat ze m terug kregen.

[me]Hrimgrimnir is ook niet zo'n poetsert, beetje wassen enzo klaar :+ [/me]
 
ALs ik jou was zou ik gewoon zelf gaan poetsen. Ik heb zelf een ltd en die zag er ook niet uit toen ik 'm kocht. Na veel poets/schuur/polijst werk begonnen het allemaal weer aardig te glimmen. Nu is het alleen een kwestie van bijhouden en je hebt er na de hand alleen maar plezier van. Dat je het zelf allemaal voor elkaar hebt gekregen. Zelf heb ik commadant en chroom/alu poets gebruikt, gaat perfect..
En wat ze al eerder zeiden het laten poetsen kost wel iets meer dan een potje commadant en chroom/alu poets.. En die uren wat je moet poetsen doe je gewoon op zondag heb je die dag ook weer kapot..
 
Terug
Bovenaan Onderaan