Weet je wat ik wil.. een...

zat eens te kijken of de lokale motorman niets had staan als occasion..

en dit gevonden:

http://www.g-a-m.nl/jan07/7.htm

zijn wel 5 ruggen... maar garantie, jong dinkie (jezus..een motor die nog geen 10 jaar oud is... ik heb altijd motoren die ouder zijn dan ikzelf)..

opzich zie ik et ook wel zitten om een keer niet particulier te kopen en misschien kan ik nog wel een of ander dealtje sluiten, maargoed..dan weet ik wel meteen wat je bij de dealert betaalt.

Nadeel is dat ik bovaggarantie heb, maar dan mag ik er vast ook helemaal geen ene drol aan doen omdat dan de garantie verloopt oid.

Is een Cagiva Navigator niks: http://www.solomoto.nl/voorraad/details/index.html?id=780897&afdrukken=0&page=0

Is bijna even duur, is jonger, heeft minder kilometers en heeft een Suzuki TL1000 blok.
 
Is een Cagiva Navigator niks: http://www.solomoto.nl/voorraad/details/index.html?id=780897&afdrukken=0&page=0

Is bijna even duur, is jonger, heeft minder kilometers en heeft een Suzuki TL1000 blok.


dat ziet er helemaal niet verkeerd uit! onderdelen zullen misschien wat minder makkelijk te krijgen zijn, maar ik verwacht geen onderdelen nodig te hebben want dat was niet de bedoeling...

Kijk aan... en een TL1000 (s?) blok is ook niet mis!

100 pk en een paar kilo zwaarder dan een AT...

uiterlijk van AT is leuker vind ik..maar ach.. zo'n ding is ook een pracht optie :P

zit ook in de klasse van de varadero, en de varadero is weer de grote minder allroad versie van de AT...

ach..keuzes... nu heb ik nog meer motoren om een keus uit te makne '( ;)

vind die cagiva wel een leuk ding!
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er helemaal niet verkeerd uit! onderdelen zullen misschien wat minder makkelijk te krijgen zijn, maar ik verwacht geen onderdelen nodig te hebben want dat was niet de bedoeling...

Kijk aan... en een TL1000 (s?) blok is ook niet mis!

100 pk en een paar kilo zwaarder dan een AT...

uiterlijk van AT is leuker vind ik..maar ach.. zo'n ding is ook een pracht optie :P

zit ook in de klasse van de varadero, en de varadero is weer de grote minder allroad versie van de AT...

ach..keuzes... nu heb ik nog meer motoren om een keus uit te makne '( ;)

vind die cagiva wel een leuk ding!

Als je groot tourist aspriratie's met een all road sausje,is een varadero helemaal niet zo'n gek idee
013103top.jpg

En als je echt goed kan rijden ,, dan kan je 4 cilinders fietsen heel goed aan......

Nadeel ,, zo lang zijn ze er nog niet , tenminste in jou prijsklasse de prijs genoeg gezakt is ...... en ze lopen niet zo zuinig , met met de stroom mee is al 1 op 15 a 16 en ga je SS pesten dan zuipt ie 1 op 11 ,, en van bepaalde jaren sneuvelen de benzinepompen wel eens....
Die onzuinigheid is deels wat aan te doen ,, met een K & N filter en een dynajet schijnt er een 15 % verbetering te bereiken te zijn ,, maar jouw inschattende denk ik dat je beter goed kan nadenken , omdat je budget toch wel heel erg van invloed is,, een Transalp loopt eigenlijk altijd wel 1 op 18 en dan gas je behoorlijk door ... ga je rustig rijden dan is 1 op 20 a 22 mogelijk ,, en dan nog rij je lekker door ,, ........

Ik denk omdat je wel wat achter het huis heb staan je beter kan sparen dat je richting de € 3.500,- a € 4.500,- dan kan je kiezen en heb je een nettere fiets.....
Ookal is 25 Kw niet meer leuk als je eindelijk meer mag.....
 
dat ziet er helemaal niet verkeerd uit! onderdelen zullen misschien wat minder makkelijk te krijgen zijn, maar ik verwacht geen onderdelen nodig te hebben want dat was niet de bedoeling...

Kijk aan... en een TL1000 (s?) blok is ook niet mis!

100 pk en een paar kilo zwaarder dan een AT...

uiterlijk van AT is leuker vind ik..maar ach.. zo'n ding is ook een pracht optie :P

zit ook in de klasse van de varadero, en de varadero is weer de grote minder allroad versie van de AT...

ach..keuzes... nu heb ik nog meer motoren om een keus uit te makne '( ;)

vind die cagiva wel een leuk ding!

In het zwart vind ik hem een stuk mooier.

cagivanavigator1024wz0.jpg


Wat betreft de onderdelen, zul je aan tweedehands spullen moeilijk kunnen komen, maar via de dealer heb ik tegenwoordig van Cagiva alles binnen een week uit Italië.
 
canyon500,, welke dealer heb jij ? en waar zit die ? Want hier in de buurt doen ze er 4 weken over voor de onderdelen voor mijn cagiva.. Ik zoek net als martijn ook een Allroad,, maar wil graag dat hij er als een crosser uitziet.. Ik vind zown AT met crossbanden onwijs gaaf.. Maargoed,, ik vind ook dat hij goed moet rijden,, das belangrijker
 
canyon500,, welke dealer heb jij ? en waar zit die ? Want hier in de buurt doen ze er 4 weken over voor de onderdelen voor mijn cagiva..

Ik ga naar www.dipimoto.nl in Baarle-Nassau. Ik heb er toevallig vorige week vrijdag nog iets besteld, dat was vandaag binnen.
 
Martijntje, ik zou toch ook echt serieus de XTZ750 eens overwegen. Voor 1000€ minder dan een AT heb je wel 10 pk meer. Je kunt dan met je budget waarschijnlijk een motor kopen die net in een wat betere staat is als een AT voor hetzelfde geld. De XTZ750 is ook bomb proof en het blok loopt vreselijk soepel. Geen V-twin nee, parallel twin wat misschien wat minder fraai eruit ziet maar wel zeer goed zijn werk doet.

Bovendien kun je voor het prijsverschil de XTZ750 ook nog eens heel erg leuk opfraaien zodat 'ie helemaal kan concurreren met hedendaagse motoren :D
 
Martijntje, ik zou toch ook echt serieus de XTZ750 eens overwegen. Voor 1000€ minder dan een AT heb je wel 10 pk meer. Je kunt dan met je budget waarschijnlijk een motor kopen die net in een wat betere staat is als een AT voor hetzelfde geld. De XTZ750 is ook bomb proof en het blok loopt vreselijk soepel. Geen V-twin nee, parallel twin wat misschien wat minder fraai eruit ziet maar wel zeer goed zijn werk doet.

Bovendien kun je voor het prijsverschil de XTZ750 ook nog eens heel erg leuk opfraaien zodat 'ie helemaal kan concurreren met hedendaagse motoren :D
Ik heb zelf ook op een aantal XTZ750's proefgereden dus het verschil tussen een AT en XTZ zou ik moeten kunnen beoordelen. Op zich zit er inderdaad net een stukje meer power in een ook loopt de lijn twin van een XTZ iets pittiger. Het rijwielgedeelte vond ik echter een stuk minder dan dat van de AT. Bij de XTZ vond ik het duidelijk merkbaar dat het een rijwielgedeelte uit de jaren 80 was terwijl ik dat gevoel met de AT niet zo had. Ik denk wel dat je aan de XTZ een prettige motor hebt als je de vering en demping aanpast. Een paar progressieve veren en andere olie zullen wonderen doen. Een XTZ is trouwens wel een stuk moeilijker te verkopen omdat er wel wat mankementen bekend zijn waar natuurlijk iedere aspirant koper over begint te zeuren: Olieverbruik, koppeling, slijtende carburateurnaalden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je daar ook wel gelijk in hebt Speedphreax, het is jammer dat Yamaha de XTZ eenmaal heeft ontwikkeld en daarna niets anders heeft veranderd dan wat kleurtjes. Mijns inziens toch een gemiste kans. Maar dat neemt niet weg dat het toch een serieus alternatief kan zijn voor wat Martijntje zoekt. Een setje andere veren is niet al te duur en zo zijn er nog wat van dat soort aanpassingen.
 
Ik denk dat je daar ook wel gelijk in hebt Speedphreax, het is jammer dat Yamaha de XTZ eenmaal heeft ontwikkeld en daarna niets anders heeft veranderd dan wat kleurtjes. Mijns inziens toch een gemiste kans. Maar dat neemt niet weg dat het toch een serieus alternatief kan zijn voor wat Martijntje zoekt. Een setje andere veren is niet al te duur en zo zijn er nog wat van dat soort aanpassingen.

Een XTZ krijg je nooit zo sturend en verend als een AT. Dat ligt inderdaad aan het jaren '80 en jaren '90 verhaal.
 
zo.. daar ben ik weer.

XTZ lees ik nu al weer wat mindere dingen over...en tussen de oortjes wil ik toch echt een V motor, liefst v twin.

Zo'n cagiva lijkt me leuk, maar is me net iets te weinig offroad qua uiterlijk...teveel straatgericht... wil wel de mogelijkheid hebben fatsoenlijk een zandpad te trotseren.

Als blijkt dat zo'n ding dat leuk kan, mij best..paar kilo's neem ik voor lief. Maar als blijkt dat een AT daar stukken beter in is trek ik weer terug naar AT...

blijft jammer dat AT relatief best wel duur is voor zn specs en leeftijd... en waarom...
 
Tja, voor het vermogen moet je 'm niet kopen, verder kan je er wel alles mee.

Ze zijn in principe onverwoestbaar, behalve de brandstofpomp, vraag is niet of, maar wanneer die stuk gaat. Maar daar zijn genoeg alternatieven voor.

Vering is wel voor verbetering vatbaar, standaard veel te slap maar ook hiervoor weer genoeg alternatieven.

Offroad gaat, mits met de juiste banden en wat ervaring heel goed, beetje oppassen met het gewicht, het is natuurlijk geen enduro maar je kan er meer mee dan veel mensen denken.

Bij ons rijdt ondertussen de halve familie op een africa twin (4 stuks).

ff wat sfeerpiccies;

Ergens in de Pyreneeën
full


M'n meisie :]
full


Op de Grand St. Bernard
full
 
Laatst bewerkt:
vacuum pomp of brezan pomp zijn goede alternatieven, maar ik heb mn verrotte pomp vervangen door een origineel van Honda, en ook gelijk het aanstuurrelais vervangen, dit vergeten/weten een hoop mensen niet geloof ik. Nu al 45.000 km geen problemen ermee!
 
Het stomme is dat de eerste serrie varadero's de zelfde brandstof pomp hebben , en dus de zelfde storingen hebben....
 
Afgelopen week eens bij Arjan Brouwer in Putten wezen kijken, maar die heeft wel een paar aardige AT's en ST's staan voor niet al te veel geld. Zou je daar eens een bezoekje moeten brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan