Weg kwijt? Vraag een motorrijder. Hulde!

xray71

Die hard MF'er
30 mrt 2003
286
7
Amsterdam
Een paar weken geleden was ik met m'n vriendin in het koekblik op weg naar de sauna in Barendrecht. Eenmaal daar, konden we dat ding dus mooi niet vinden (waren van de verkeerde kant binnengekomen kennelijk). Ik kwam bij het stoplicht naast een R1-rijder te staan, en vroeg hem waar die sauna was. Reactie: Rijd maar even achter me aan. Hij heeft ons helemaal naar die sauna gebracht, aan de andere kant van de stad. Hulde voor hem!

Afgelopen zaterdag was ik in een opwelling op de motor gesprongen op weg naar Motoport Rotterdam. Kom ik bij de snelweg richting Rotterdam, realiseer ik me ineens dat ik helemaal vergeten ben te kijken waar Motoport eigenlijk is. |(

Toevallig kom ik bij het laatste stoplicht voor de snelweg een andere motorrijder tegen (toermotor ditmaal). Ik vraag hem waar Motoport is. Hij zegt: ehm, afslag.... ach, weet je wat, rijd maar achter me aan. En hij brengt me gewoon even naar Motoport toe :)

Conclusie: Weg kwijt? Vraag het een motorrijder, komt altijd goed! :D
 
Wat zijn we toch sociaal als het lekker weer is.
Perfecte smoes om nog een blokje om te doen
Vraag het vd winter nog een keertje :+
 
Maar wat nou als ik jou de weg vraag op je motor? :+

Rijd maar achter me aan, lekker sight see-end door west europa... :+ })

Haha, zoiets... gezellig toch? :]

Nee, ff serieus: Als ik op dat moment geen haast heb en ik weet de weg, dan weet ik zeker dat ik hetzelfde zou doen.
 
Ik heb zelf vroeger in Amsterdam ook wel eens een Engels echtpaar naar hun plek van de bestemming geloodst, per motor, zij in een Morris Maxi (nee geen grap, zo'n jaren 70 auto categorie veel voor weinig).

Uit ervaring weet ik dat (amateur-)wielrenners en triathleten ook over dergelik medeleven kunnen beschikken, en ze willen dan ook vaak flink doortrappen. Ondanks warmte in een stad als Genua (I) in de zomer.
Bijbenen? Gelukkig had ik goed zicht en een fitte Cat, want ondanks klimmen en dalen neem je op de motor toch meer tijd, wegens minder wendbaarheid en onbekendheid route(daarom vroeg ik ook de weg, o ja |( |( ) en bochtenverloop.
 
Maar pas op voor (oud-)verzetstrijders. Die rijden niet voor je uit maar wijzen wél de weg.
Naar de verkeerde kant natuurlijk.
 
Ik heb het ook een keer gehad. Ik was opweg naar het vakantiepark waar mijn collega toen ff was. Ik was die dag al 78 keer verkeerd gereden dus ik had er al lekker veel zin in. Tot ik bij een benziene station stond en een motorrijder mij zag tobben met een kaart en een hoop gekijk om mij heen. Toen heeft i mij netjes gebracht :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan