Weg langs de Ourthe verboden voor motoren

van dalen

Rookie
10 sep 2004
2
0
maastricht
De weg langs de Ourthe in Belgie (N633) is tussen Poulseur en Comblain la Tour verboden voor motoren, fietsers, voetgangers en bromfietsers.

IS DIT EEN GRAP?

Dit is de doorgaande weg langs de Ourthe. Er is praktisch geen alternatieve route. Ik ben maar gewoon doorgereden. Er is geloof ik wel nog een tankstation op dit stuk weg, dus je kunt altijd zeggen als je wordt aangehouden dat je plaatselijk verkeer bent omdat je nodig moest tanken.

Graag reacties van andere motorrijders...
 
Zou trouwens om dit stuk weg gaan...

full



Lijkt me héééél sterk omdat Comblain au Pont (erg toeristisch) niet meer goed bereikbaar is.
 
Heb ik laatst in Duitsland ook gezien (Sauerland). Dit was echter alleen in het motorseizoen :? Dit was wel een van de mooiste wegen die ik ooit heb gezien, maar tegelijkertijd ook heel begrijpelijk dat er waarschuwingen stonden. Er stonden een hele hoop kruizen langs de weg. En ik had met koekblik al genoeg problemen om niet te hard te rijden. Echt hele onoverzichtelijke, scherpe, stijle en veranderlijke bochten. (leek me overigens wel leuk om te rijden :] ).
Maar goed, er zijn dus idd wegen die verboden zijn voor motoren. Was die weg ook
onoverzichtelijk ofzo of vonden ze het gewoon leuk om motorrijders te pesten?
 
Hadden alle motorijders langs da stuk maar hun manieren gehouden ipv presies da stuk as RACECIRCUIT te gebruiken, dan had de plaatselijke overheid da stuk meschien niet afgesloten ..... Woon daar maar eens als op elke willekeurige zomerse zondag er een paar honderd KNALpijpen aan 12000rpm langs je ramen vliegen
DankU :(
 
Ik weet niets over die weg, maar zoals het een goede belg betaamt ga ik regelmatig vissen in de ardennen (tss la roche en houfalize) . Ik begrijp dan ook wel wat je bedoelt, ik geloof dat ik toen (warme juli dag) alleen maar moto's gezien en gehoord heb !Met hele hordes komen ze aan en gassen maar !

Kan je voorstellen wat er gebeurd als er net na die bocht een traktor oid rijdt, kan je kiezen tussen ofwel traktor kussen ofwel remmen en afgrond in.

Is dit altijd zo geweest of is het gewoon een nieuwe rage aan het worden ? Kan mij eig niet herinneren dat dit vroeger zo fel was...
 
de een geeft het door aan de andere (via fora as deze? no offence hé gasten), dat presies DAAR het perfekte stukje bochtenwerk ligt ... en dan krijg je het horde-lawaai-pijp-&-koers-fenomeen ... "rustige toerende automobilisten fietsers wandelaars? who cares, uit de weg blazen want IK wil hier vlammen !!!!! En dan vraag je je soms af waarom ze een stukje weg willen afsluiten ... eigen bult dikke schuld!
 
Ach ja ...trek je toch je duikpak aan voor de katerduik aldaar..

Barst van de forellen en kreeften daar ..

Ik kan het weten na in mijn wet suite en kleine piemeltje van het koude water..

Was wel humor..

Wonderbaarlijk wat je daar allemaal ziet zwemmen...

Enne de wegen zijn daar allemaal smal..ik kan me het wel voorstellen dat ze dat gedaan hebben..Het is geen circuit natuurlijk

Ik heb daar ook wel eens gefietst op zon doehetzelf fiets vanuit nederland met 30 kg bepakking en toen reden er nog wel motoren ...ik kan je zeggen dat ik er daar een paar van hun bike had willen aframmen..




Maar ik denk eerder dat er gevaar dreigde...loszittende rotsen of mogelijke potentiele aardverschuivingen...Of was dat nou bij trier? Tis ook allemaal zo lang geleden

 
Laatst bewerkt:
De weg langs de Ourthe in Belgie (N633) is tussen Poulseur en Comblain la Tour verboden voor motoren, fietsers, voetgangers en bromfietsers.

IS DIT EEN GRAP?

Dit is de doorgaande weg langs de Ourthe. Er is praktisch geen alternatieve route. Ik ben maar gewoon doorgereden. Er is geloof ik wel nog een tankstation op dit stuk weg, dus je kunt altijd zeggen als je wordt aangehouden dat je plaatselijk verkeer bent omdat je nodig moest tanken.

Graag reacties van andere motorrijders...
Donderdag na een weekje Eiffel heb ik hier ook gereden.............niks aan de hand.
 
Nadat Oma hier al bijna 10 jaar de wacht houdt ... even hierop terug komen :P


In een ander topic bracht ik dit probleem van de N633 ook ter sprake, maar omdat het off topic ging, wilde ik een topic openen over "verboden voor motoren", met de bedoeling dat iedereen daar zou kunnen melden waar er plaatsen zijn die verboden zijn voor motoren, en indien mogelijk, waarom.

Maar na de fantastische zoekfunctie gebruikt te hebben, stootte ik op dit topic.

Om niet alles uit dat andere topic te hertypen, als je daar leest vanaf:
...knipperdeknip...

Dit is veel erger B|
('t is wel oud nieuws, maar ik denk dat die borden er anno vandaag nog steeds staan)
Google Maps

... tot ergens op de volgende bladzijde.

Ik ga proberen zo snel mogelijk dat punt nog eens op te zoeken met de :] en breng dan uiteraard weer verslag uit hier :Y
 
Als het een beetje weer is rijd ik er wekelijks. De borden staan er inderdaad en hebben te maken met het risico van vallend gesteente aldaar. Het is overigens het stuk tussen Comblain au Pont en Poulseur. Bijna geen hond houdt zich aan dat bord maar het staat er wel degelijk. Ik zou zeggen, gewoon negeren en doorgassen, controle heb ik nog nooit meegemaakt. Veel te mooi stuk om over te slaan, er is overigens wel een bypass over Mont maar dat is best wel een vervelend stuk met typisch Belgische bewegwijzering (maw zoek het maar lekker zelf uit).

grtz, Tok
 
degene die een topic uit 2004 kickt mag best een ban krijgen.
Waarom :? wat doe ik daar mis mee :?

Ik dacht laat ik dit topic gebruiken, het gaat specifiek hierover, ook al is het oud, beter dan weer een zoveelste topic te starten ...

... begin MF steeds minder leuk te vinden :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
degene die een topic uit 2004 kickt mag best een ban krijgen.
Ik ben het eens met deze stommeling, doch het plan bestaat de OP te verifiëren door genoemd bord te verlichten met mijn nog verkeerd te monteren illegale xenon lamp alvorens in de omgeving wild te gaan kamperen gevolgd door achterlating van mijn afval in de natuur.
 
Waarom :? wat doe ik daar mis mee :?

Ik dacht laat ik dit topic gebruiken, het gaat specifiek hierover, ook al is het oud, beter dan weer een zoveelste topic te starten ...

... begin MF steeds minder leuk te vinden :$
:^
 
toch Leuk.
niet zo veel forums hebben/houden zulke oude topics..

(en dat vanaf een DX286 bij iemand onder het bed...)


heb die route trouwens meerdere malen met veel plezier gereden, ik let blijkbaar niet goed op....
 
Terug
Bovenaan Onderaan