Weg met de oefenbandjes !

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.207
12.763
Ik heb er nu al een jaar opzitten met mijn FZR en het werd ook wel eens tijd. Toen ik hem kocht zat er een nieuwe Shinko :r op en aangezien ik net van een les CB met vierkante banden kwam, wist ik toch niet beter.Bij de grote beurt een paar maanden terug wist ik al iets meer dus toen maar een nieuwe BT 050 achterop, maar ik zat dus nog steeds met een bija niet afgesleten Shinko Sport :r (jaja, wel een sport hoor).Dus vandaag maar een ritje gemaakt naar Geldermalsen voor echt rubber voorop. Ik ben nu de trotse eigenaar van een hagelnieuwe BT 010 voorband. En wat een verschil !!!! Het :] gaat echt 100x scherper, ik voel nu ook wat de voorband doet, het lijkt bijna wel een andere fiets!

Misschien wat overdreven om daar een heel verhaal over te schrijven maar ik had niet gedacht dat het zo'n verschil zou maken.
Ik was zo blij dat ik op de terugweg mijn eerste wheelie heb gemaakt , hij was wel niet ver maar het voorwiel kwam goed los :)
 
Heb gewoon m'n banden laten vervangen zonder dat het echt nodig was. Dingen waren nog lang niet op, maar ja. Krijg je als je geen vertrouwen meer in die krengen hebt na een smakkerd. Nu setje Bridgestones en voel me er veel beter bij.
 
Heb supercorsa's en WIL NIKS anders meer echt super banden zijn het echt heel veel grip (bij droog weer natuurlijk)
 
Ik had waarschijnlijk nog zo 15k kunnen rijden met die voorband (compound zit beton in ofzo zo hard isie) maar fijn reed het echt niet als je beetje ging blazen. Ik had liever een BT020 gehad maar die is niet in de maat 110-70-17. We zien wel hoelang deze het uit gaat houden.
 
Heb supercorsa's en WIL NIKS anders meer echt super banden zijn het echt heel veel grip (bij droog weer natuurlijk)
Dan had ik weer met verschillende merken gezeten en Bridgestone maakt prima banden. Als deze te snel op is kan ik ook nog kijken naar de 56SS,57,of 90.

De pirelli's onder mijn 106 vond ik niet zo denderend maar misschien maken ze betere motorbanden.
 
Bandenkeus is volgens mij een samenspel van persoonlijke voorkeur, rijstijl en veerafstelling.
Op mijn GSXR zat achter een BT020 (vrij nieuw) en voor een Pirelli Dragon Evo Corsa (half op). Een zachte band met perfect grip, volgens de theorie.

Alleen bij mij pakte het anders uit. Ik heb het in mijn Eifelweekend een aantal keren meegemaakt dat de voorband in 150+ bochten begon te glijden.

Was ik dus nie blij mee :r Na dat weekend gelijk een BT010 eronder laten zetten en dat bevalt 200 % beter.

Ik kan hieruit dus niet concluderen dat Corsa's slecht zijn, de helft hier op het forum zweert erbij, maar op mijn Soes pakte het niet goed uit.

Ben wel benieuwd of iemand er een verklaring voor heeft :9 .
 
ik had eerst bridgestone bt50 maar nu michelin madacam en ik moet zeggen dat ik die michelin lekkerder vind rijden dan die bridgestone. Erg persoonlijk denk ik :)
 
Uiteraard maken je banden een verschil. Je banden zijn je enigste contact met de weg. Die zorgen voor heel veel positieve dingen of negatieve dingen.

bespaar nooit op banden :)
 
Heb sinds kort een BT020 achterop. Voorheen een 010. Moet zeggen dat deze aanzienlijk minder grip geeft. Volgende keer weer gewoon een 010.
 
Blijkbaar gebruikt iedereen hier Bridgestone of Pirelli. Voor mij nog steeds Dunlop D207, plakken zowel bij droog als nat weer.Als de voorband versleten is dan komt er een setje D207RR's op te liggen.
 
ik had eerst bridgestone bt50 maar nu michelin madacam en ik moet zeggen dat ik die michelin lekkerder vind rijden dan die bridgestone. Erg persoonlijk denk ik :)
Die macadam had ik dus ook op mijn eerste motor. Weet niet wat een bt50 is maar BT010 is 1000 keer beter. Voor mij voorlopig niets anders mee. Was dan ook enorm blij dat op de motor die ik nog geen week heb goeie 010's zitten :} .
 
Volgende maand nieuwe BT45's onder mijn GSXF :) Joepie :) sport-toerbandjes.... goed genoeg voor een sport-toer motor.
 
Heb nu BT-020 voor en achter. Worden allebei 010 als ze op zijn. (dit jaar dus nog als het zo door gaat :] :P )
 
Ik heb voor de achterkant weinig keus (140/80/17) als ik de originele maat wil houden. Dus dat is dan de bt 050.
 
Nog niet, zijn er nog niet in 130 70 ZR16.
Maar ze moeten een stuk zachter zijn dan de 010's
Tenminste dat heb ik gelezen.

Zullen dus ook behoorlijk slijten...

Maar ja, tis maar wat je ermee wil *D
 
Iemand al ervaring met de BT012 Supersports, opvolgers van BT010 (geloof ik) ?

BT12SS is de opvolger van de BT56SS, de BT10 blijft gewoon leverbaar.
Ben ook benieuwd naar de ervaring met de BT12SS, 'k heb nu de BT56SS maar die gaan er als het goed is donderdag a.s. op Assen aan. :9

Etienne
 
K heb het rustig opgebouwt dan merk je het verschil!!
eerst macadamme :r
toen continetal force: goede banden snel op temperatuur en een voorspelbaar grensgebied(lees gecontroleerd driften :) )alleen een beetje duur.
daarna pirelli mtr01 v & 02 a, top banden voor een zacht prijsje net iets beter in de regen dan de conti maar slijt even snel (3000 km v+a glad)
Pruttel nu rond met metzler rennsport
in een woord SUPER banden levensduur valt reuze mee (k zit nu op 2500 en ze zijn nog laaaaang niet op)
een perfecte band voor circuit en straat gebruik.
D'r zit alleen geen profiel aan de zijkant dus ff oppassen in de regen

Beetje duur maar wel een absolute aanrader :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan