Weg vallen van vermogen

SV650S

MF'er
23 mei 2001
225
0
Eindhoven
Hallo,

Ik heb dus een sv650s, ongeveer 1,5 jaar oud en 25000km mee gereden.
Aantal weken een dynojet kit laten installeren, hierna liep de motor niet meer zo mooi stationair... maar dat is niet het grootste probleem.
Ongeveer 2 weken na het dynojetten heeft de motor een grote beurt gehad en hierna heb ik SOMS het probleem dat tijdens het rijden het vermogen geheel weg is.
Die beurt houdt in, kleppen stellen, bougies vervangen, synchroon staan van carberateurs gecontroleerd enz.
Weet niet of de motor dan op 1 cilinder loopt of dat beide cilinders uitvallen...
Soort van of de motor op reserve wil..alleen ik heb geen reserve schakelaar..het gebeurt ook bij volle tank benzine.
Gebeurt op snelweg maar ook als ik zachter rijd, gebeurt niet consequent...dagen dat het goed gaat maar ook dat het meerdere keren tijdens een rit gebeurt.
Nu staat de motor bij de dealer maar ze kunnen het niet constateren..ja is erg vervelend nu ik vrijdag naar Duitsland ga en Dinsdag naar Engeland..
Denk zelf de ontsteking uitvalt... maar hoe kan dat bij een bijna nieuwe motor????
Alle tips en ideeen zijn welkom.
 
Collega van mij heef t het zelfde probleem gehad, dealer gebeld, die zegt kijk even naar de inlaat rubbers (rubber tussen carburateur en cil). en verrek, zat los, vast gezet probleem opgelost :) Schijnt vaker voor te komen.
 
Denk zelf de ontsteking uitvalt... maar hoe kan dat bij een bijna nieuwe motor????

Het kan natuurlijk zijn dat een deel van de bedrading ergens klem is komen te zitten tijdens die beurt, zodat af en toe de ontsteking van één van de twee cilinders uitvalt.

Ik heb zoiets zelf ook eens gehad. Toen zat de bougiekabel aan de kant van de bobine los, moest toen helaas hele nieuwe (2de hands dus }) ) bobines kopen.
 
IDD, de kabel van de voorste cilinder wil nog wel eens voor bij de bougiekap (of zoiets) niet geheel pekel- / waterdicht zijn. En dan wat corrosie, en dan loopt ie af en toe niet, of soms helemaal niet meer :( .

Even repareren en over. Dat zou het kunnen zijn, hoeft niet natuurlijk :) .
 
Ik ben het een beetje meet Johv eens, hier kan je dus ff naar kijken....heb ik ook last van gehad op m`n ZXR750 `92...ff controleren of er haarscheurtje in zitten.

Maar hoe houdt ie in....is het vermogen echt ineens weg? of gaat ie nog wel maar niet snel? is dit bij koud/warm/nat weer?

Als het bij rond de 8 graden is en het is vochtig weer...heb je een carb probleem...bevriezing....dit gebeurt dan niet bij 8graden en droog weer.

Als het bij extreem warm weer gebeurt...denk ik aan je mengsel...is dan misschien iets te arm afgesteld.

Zo zie je maar weer....ff duidelijk zeggen wat het probleem is *D
 
Heb iemand gesproken die dit ook gehad heeft met zijn sv, bleek 1 van zijn bougies te zijn...beetje vreemd vind ik maar de moeite waard om eens te proberen.

Probleem gebeurt bij normaal weer zoals nu, zit carb. heaters in.
Is op de dynojet geweest, is perfect afgesteld.(niet te arm)

Ik moet de motor morgen hebben want dan wil ik naar Duitsland..dus dadelijk ga ik hem ophalen en maar hopen dat die bougies de oplossing zijn :)
In ieder geval iedereen bedankt alvast voor de reacties.
 
Kennis van mij heeft hetzelfde gehad, bleek de bekabeling te zijn die doorgeschuurd was tege het frame en af en toe sluiting maakte, dan vielvermogen weg.
Was geloof ik bekabeling naar bobine in de buurt van balhoofd.
 
Zo ben weer terug uit Duitsland..hehe dat was lekker :] (hey leuk gezichtje)
Dealer heeft voordat ik weg ging aansluitingen nagekeken en gereinigd..helaas niet de oplossing.
Het is alleen maar erger geworden afgelopen dagen, nu is het zo dat bij koude motor 1 clinder wegvalt..naarmate de motor warm wordt gebeurt dit minder.
Dus ik morgen even heel rustig zelf de aansluitingen na kijken.. en maar hopen dat het dan opgelost kan worden.
 
Hallo, zo ben weer terug van een ritje Engeland.
Was erg leuk, even wennen in begin met links rijden maar na 3 dagen moet je wennen om rechts te rijden.
Ben ook in Londen geweest, wat een drukte zeg..links recht, tussendoor overal moet je rijden om vooruit te komen....leuke ervaring maar heb weinig van Londen zelf gezien omdat je nogal moet concentreren op wat er in het verkeer gebeurt.

Schreef eerder dat mijn dealer Geboers motoren de contacten zou controleren en reinigen.
Nou, ik heb samen met iemand anders gekeken en de connector van de bobine (voorste cilinder) viel er zo af toen deze aangeraakt werd :(
Wat steviger gemonteerd en sindsdien is de motor weer als vanouds.
Denk dat ik maar eens langs deze dealer ga en vertellen wat ik van ze vind :j
 
Op 2001-06-29 14:03, schreef SV650S:
Hallo, zo ben weer terug van een ritje Engeland.
Was erg leuk, even wennen in begin met links rijden maar na 3 dagen moet je wennen om rechts te rijden.bobine (voorste cilinder) viel er zo af toen deze aangeraakt werd :(
Wat steviger gemonteerd en sindsdien is de motor weer als vanouds.
Denk dat ik maar eens langs deze dealer ga en vertellen wat ik van ze vind :j

Ja ach, is lullig, maar dat soort dingen kunnen wel eens gebeuren, als het maar niet veel gebeurd. En als ze je maar niet oplichten. En er weer andere dingen tegenover staan. Al kan ik me nog niet herinneren dat ze een echte fout hebben gemaakt... Maar dat is goed. :)
 
Hallo, zo ben weer terug van een ritje Engeland.
Was erg leuk, even wennen in begin met links rijden maar na 3 dagen moet je wennen om rechts te rijden.
Ben ook in Londen geweest, wat een drukte zeg..links recht, tussendoor overal moet je rijden om vooruit te komen....leuke ervaring maar heb weinig van Londen zelf gezien omdat je nogal moet concentreren op wat er in het verkeer gebeurt.

Schreef eerder dat mijn dealer Geboers motoren de contacten zou controleren en reinigen.
Nou, ik heb samen met iemand anders gekeken en de connector van de bobine (voorste cilinder) viel er zo af toen deze aangeraakt werd :(
Wat steviger gemonteerd en sindsdien is de motor weer als vanouds.
Denk dat ik maar eens langs deze dealer ga en vertellen wat ik van ze vind :j

Kheb een soort gelijke ervaring met Geboers...... Ik kom er niet meer. ( voor onderhoud.)

_________________
Ik
worshippy.gif
mijn YZF-R1 waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.
fuckyou.gif
snelheidscontroleurs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-06-29 18:11 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan