Wegbanden V-strom 650

DanTheMan

MF'er
2 apr 2004
166
0
Sinds een aantal maanden rij ik een Dl 650. Ben hier erg tevreden over. Goede rij-eigenschappen, beste prestaties en comfortabel. Over een aantal maanden moeten er nieuwe banden onder en ik denk er aan om wegbanden te nemen. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft. Het lijkt mij beter, zeker omdat ik nooit van de weg af ga !
 
Sinds een aantal maanden rij ik een Dl 650. Ben hier erg tevreden over. Goede rij-eigenschappen, beste prestaties en comfortabel. Over een aantal maanden moeten er nieuwe banden onder en ik denk er aan om wegbanden te nemen. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft. Het lijkt mij beter, zeker omdat ik nooit van de weg af ga !


Kijk eens rond op vstrom forums. Daar wordt je vraag vast wel beantwoord.
Zelf denk ik aan de Dunlop D607 band. Deze zou beter moeten zijn dan de standaard banden.
Wil je echt alleen wegbanden eronder, dan zou een Bridgestone BT020 een goede keuze kunnen zijn, of de Dunlop D207.

Maar ik zou toch een band kiezen die hoort op een allroad.
 
Kan best zijn dat BT020 (die ik nu achter op mijn SV650S heb liggen) niet leverbaar is voor de maten van jou wielen. (voorzijde 18 inche?) Ik heb voorheen een BMW F650 gehad. Voorwiel 19 inche! Ik wilde ook wegbanden. Altijd tevreden geweest met de BT045. In zeer veel maten leverbaar !

De Kale
 
BT45 idd,kep ze nu ook onder mijn BMW F650 en dat gaat erg goed ook in de regen aangezien ik doorrijder ben.
Ze doen het in bijna allen omstandigheden beter dan tourance of MT60's behalve dan als je off road gaat rijden.Maar ook een zank pad is prima te doen met de BT45 :)
 
Sinds een aantal maanden rij ik een Dl 650. Ben hier erg tevreden over. Goede rij-eigenschappen, beste prestaties en comfortabel. Over een aantal maanden moeten er nieuwe banden onder en ik denk er aan om wegbanden te nemen. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft. Het lijkt mij beter, zeker omdat ik nooit van de weg af ga !

Als je nooit van het asfalt komt, is het zeker de moeite waard om een wegband te nemen, maar dat ligt ook aan je rijstijl. Als je van snelheid (in de bochten) houdt is een wegband beter je hebt gewoon meer grip en loopt verder door dan een allroadband bij allroads zit je eerder op of over het randje, is dit niet het geval dan is het niet nodig en een wegband is duurder. Het schijnt dat de Pirelli wegbanden heel goed zijn ook in de regen.
Ik heb zelf een Cagiva Olifant en heb sinds het voorjaar Michelin Anakee (allroads) een hele goede band ook in de regen. Maar ik ben al een paar keer over het randje (glijden) gegaan dus neem als deze versleten zijn ook een wegband

 
Terug
Bovenaan Onderaan