Wegbeheerder aansprakelijk stellen

Leuk en goed bedoeld hoor, maar de TS heeft geen moer aan zo'n post.

Jij stelt, omdat jij wat gewonnen hebt dat de TS dit dus automatisch ook wint.
je geeft verder geen tips of tops.

waarom denk jij dat de TS kans maakt?
Hoe heb je de gemeente aansprakelijk gesteld, waar kan de TS rekening mee houden wanneer hij de gemeente aansprakelijk stelt?

ik snap dat je het goed bedoeld, maar het voegt zo weinig toe.

Waarom? Lijkt me duidelijk, die platen horen aangegeven te worden dmv borden (ik lees hier niks van terug, dus der vanuitgaande dat deze er niet waren, +1 voor TS)
Hoe? Brief naar gemeente sturen, kijk ff op de website van de betreffende gemeente.
Ga even naar de dealer en vraag of hij de schade kan taxeren, vergeet je kleding niet, en je dure telefoon in je binnenzak ;) Stuur het hele zooitje met foto's , getuige (man in bushokje) naar de gemeente en dan is het wachten op een reactie. Erkend de gemeente geen schuld, wat mij sterk lijkt aangezien zoiets dient aangegeven te worden dmv verkeersborde ed, dan kun je altijd nog naar meneer de rechter...

Laat je ook ff wetuh hoe het is afgelopen?!


Bij mij lag er split in een bocht gestrooid, echter stond het bordje op de grond en het gras was 1 meter hoog, heb dit dus nooit kunnen zien, gemeente erkende schuld en ik kreeg ruim 2000 euri bijgeschreven op m'n rekening :Y
Mzzzls :W


En ik had ook geen rechtsbijstand, dus ja dan moet je alles zelf uitzoeken... dus ook hoe en wat nu verder....
 
Het klinkt als een slechte roman.. ik heb nog nooit zoiets meegemaakt maar ik denk wel dat je die gasten kan aansprakelijk stellen. Succes ermee
 
@bozzie, bij jou zijn de werkzaamheden aan de weg in opdracht van de gemeente uitgevoerd en klaarblijkelijk, lag de verantwoordlijkheid (eindcontrole) zo dat de gemeente nalatig is geweest, of wat ook nog mogelijk is - de gemeente verhaald de kosten die ze jou hebben betaald op de uitvoerder omdat die nalatig is geweest..

conclusie hiervan:
Je hebt een uitvoerende partij en een opdrachtgever. De afspraken tussen deze 2 partijen kunnen bepalend zijn voor wie er daadwerkelijk verantwoordelijkheid zou moeten nemen. Beide partijen dus proberen te achterhalen en contact opnemen.. of een van de 2 aansprakelijk stellen, dan gaan ze onderling wel met de vinger wijzen ;)

probeer je verhaal feitelijk en to the point te houden met relevante argumenten.. 4 pagina's verhaal + zut foto's zorgt vaak voor de gedachte dat het verhaal niet erg sterk kan zijn als je zoveel tekst nodig hebt om het te beargumenteren..

voor de rest, altijd een poging wagen.. kan een tijdje duren (zou er niet op wachten om de motor te herstellen, uiteraard na schaderapport te hebben laten opmaken) maar je bent afhankelijk van de interpretatie van een behandelaar.. soms heb je geluk, soms heb je pech.. heb in mijn kennissenkring ook wel eens dingen betaald zien worden waar ik vooraf geen geld op in had durven zetten.
 
conclusie hiervan:
Je hebt een uitvoerende partij en een opdrachtgever. De afspraken tussen deze 2 partijen kunnen bepalend zijn voor wie er daadwerkelijk verantwoordelijkheid zou moeten nemen. Beide partijen dus proberen te achterhalen en contact opnemen.. of een van de 2 aansprakelijk stellen, dan gaan ze onderling wel met de vinger wijzen ;) .

dus beiden partijen hoofdelijk aansprakelijk stellen voor de schade, de onderlinge verantwoordelijkheidsverdeling is niet TS's probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan