Wegenbelasting grijs kenteken

Kijk maar uit met die 4x4 want er wordt geroepen dat deze grote vervuilers zijn en dus extra aangepakt gaan worden. Dit na aanleiding van de sateliet foto's dat bewijst dat Nederland het 'vieste' land is van Europa.


en die foto's bewijzen ook dat mijn auto de grote vervuiler is??? :?
 
Tja ook ik heb pas een transporter aangeschaft voor mn racer te vervoeren...
wordt waarschijnlijk €118 ipv €22 motorrijtuigenbelasting per maand! :(
full

En een kvk inschrijving met btw nummer heeft ook weinig nut waarschijnlijk want dat willen ze ook gaan controleren...

Maar voor iedereen die wil demonstreren is er op 30 Okt op het Malieveld in den haag iets te doen.
Alle info over afschaffen van grijs kenteken en protestactie 30 Oktober
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip.
Ik ga de 30ste er zeker heen.Ik heb het nagerekend,ik ga van de 240 per jaar naar 1416 euro bijna 600% meer.
Je kan voor de 30ste ook info op www sbg-delft.nl
PROTEST DAG op het malieveld voor grijs rijders.
Tja ook ik heb pas een transporter aangeschaft voor mn racer te vervoeren...
wordt waarschijnlijk €118 ipv €22 motorrijtuigenbelasting per maand! :(
(Afbeelding)
En een kvk inschrijving met btw nummer heeft ook weinig nut waarschijnlijk want dat willen ze ook gaan controleren...

Maar voor iedereen die wil demonstreren is er op 30 Okt op het Malieveld in den haag iets te doen.
Alle info over afschaffen van grijs kenteken en protestactie 30 Oktober
 
Je kunt toch gewoon een VOF (met meerderen) of éénmanszaak oprichten?
Ik heb zelf een aantal jaren een VOF gehad voor "ambulante handel en handel in partijgoederen"....
Als je vervolgens jaarlijks netjes een jaarrekening laat verschijnen (en da's bij een boekhouder toch nog altijd goedkoper dan al die wegenbelasting betalen) is er weinig aan de hand.
OK, als je er niks mee doet zal dat na een aantal jaren wel vragen gaan oproepen maar als je nou je circuitmotor of banden via de zaak inkoopt en vervolgens de gebruikte banden weer doorverkoopt? Beetje handel genereren (desnoods onder een clubje vrienden) is wel te regelen...

Kijk eens op www.kvk.nl!

edit: net zelf even gekeken. Je kunt ook met een paar racevrienden een maatschap oprichten.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nou de enigste die nog steeds niet zeker weet of het grijs kenteken eraf gaat????
Ik heb al een hoop speculatief gelul gehoord maar nog nergens een kabinetsbesluit gezien/gelezen.
Volgens mij maakt iedereen zich druk om niks, eerst zien en dan geloven.


(en dan een bus kopen na 1 januari als het grijs kenteken eraf is, start ik een éénmanszaak op :X , worden die busjes mooi goedkoop omdat niemand ze meer verkocht krijgt)
 
Voor iemand die een campertje wil bouwen heb ik hier nog liggen:
2 zijramen (schuiframen)
gasfornuis, spoelbak met electrische pomp en watertank
verder nog wat klein spul, alles is in nette staat.

Bij interesse mailen a.u.b, mail staat in profiel.

Hoeft niet veel te kosten, ligt toch maar te liggen in de garage


ff mezelf quoten om het weer onder de aandacht te brengen :+
 
en dan een bus kopen na 1 januari als het grijs kenteken eraf is, start ik een éénmanszaak op :X


Ik heb het vermoeden dat dit een iets te makkelijke gedacht is.

Als je een eenmanszaak opricht, moet jij je inschrijven bij de KvK en aanmelden bij de belastingdienst voor de omzetbelasting. Je kunt vrijstelling vragen voor de omzetbelasting wat je zult moeten beargumenteren. Iemand die dit krijgen kan is bijv een verzekeringsagent als daar geen btw zit op de premies van de polissen.

Goed, je zit dus nu in de computer van de belastingdienst. Je moet nu eens per jaar of 3 maanden aangifte doen van de omzetbelasting. Ook moet er eens per jaar een jaarverslag naar toe. Na verloop van tijd krijg je een keer controle van de belastingdienst (ja, die komt!). Ze kijken dan in hoeverre alles klopt van de aangiftes en de jaarrekeningen, maar ook of je juist gehandeld hebt. Als men ziet dat het bedrijf slechts een vehikel is om de belasting te ontduiken (*), dan zullen ze je een aanslag opleggen voor het bedrag wat zij denken te zijn misgelopen plus een boete.

Dan heb je de keus: betalen of aanvechten. Aanvechten betekend een fiscaal jusrist in de arm nemen. De belastingdienst zelf heeft hiervan rijtjes blikken op het schap staan. En dan eventueel naar de rechter. Zelfs als zou je gelijk krijgen, dan ben je een heleboel geld armer. Hoogst waarschijnlijk veel handiger om de aanslag maar te betalen.

Kortom, ik zeg niet dat het niet kan, echter een goede voorbereiding is zeker noodzakelijk. ff vlug vlug is er niet bij.




(*) gebrek aan inkomsten bijv. Er zijn op de rekening courant vrijwel uitsluitend storingen door jezelf (investeringen...) en geen enkel perspectief op andere inkomsten in de toekomst.
 
Ik heb het vermoeden dat dit een iets te makkelijke gedacht is.

Als je een eenmanszaak opricht, moet jij je inschrijven bij de KvK en aanmelden bij de belastingdienst voor de omzetbelasting. Je kunt vrijstelling vragen voor de omzetbelasting wat je zult moeten beargumenteren. Iemand die dit krijgen kan is bijv een verzekeringsagent als daar geen btw zit op de premies van de polissen.

Goed, je zit dus nu in de computer van de belastingdienst. Je moet nu eens per jaar of 3 maanden aangifte doen van de omzetbelasting. Ook moet er eens per jaar een jaarverslag naar toe. Na verloop van tijd krijg je een keer controle van de belastingdienst (ja, die komt!). Ze kijken dan in hoeverre alles klopt van de aangiftes en de jaarrekeningen, maar ook of je juist gehandeld hebt. Als men ziet dat het bedrijf slechts een vehikel is om de belasting te ontduiken (*), dan zullen ze je een aanslag opleggen voor het bedrag wat zij denken te zijn misgelopen plus een boete.

Dan heb je de keus: betalen of aanvechten. Aanvechten betekend een fiscaal jusrist in de arm nemen. De belastingdienst zelf heeft hiervan rijtjes blikken op het schap staan. En dan eventueel naar de rechter. Zelfs als zou je gelijk krijgen, dan ben je een heleboel geld armer. Hoogst waarschijnlijk veel handiger om de aanslag maar te betalen.

Kortom, ik zeg niet dat het niet kan, echter een goede voorbereiding is zeker noodzakelijk. ff vlug vlug is er niet bij.




(*) gebrek aan inkomsten bijv. Er zijn op de rekening courant vrijwel uitsluitend storingen door jezelf (investeringen...) en geen enkel perspectief op andere inkomsten in de toekomst.


Tja, ik zie het probleem nog steeds niet.

Je gebruikt je bedrijfsnaam voor wat handel, motoronderdelen enzo.
Boekhouding netjes houden is het probleem niet, ondernemers genoeg in mij directe omgeving waar ik voor advies kan aankloppen.

Zal idd het één en ander goed moeten voorbereiden, maar onmogelijk is het zeker niet.
 
Feit is wel dat er echt wel transacties plaats moeten vinden. In welke mate is echter een discussiepunt....

Ik heb met mijn (hobby)bedrijf in de topjaren een omzet van iets meer dan fl 75.000,-- gedraaid en in de allerslechtste jaren iets minder dan fl 75,--
Je moet wel proberen de constuctie die je kiest een beetje valide in elkaar zetten....
 
mmmmm...,

je zou maar een grote 4x4 hebben op grijs kenteken!!!
Wordt je straks 2x genaaid (en niet eens zoenen... :9 ):
eerst met de wegenbelasting, en later met dat gezeur over die grote vervuilende 4x4's !!!! :(

En je zit meteen met een auto die niet te verkopen is.... '(
 
mmmmm...,

je zou maar een grote 4x4 hebben op grijs kenteken!!!
Wordt je straks 2x genaaid (en niet eens zoenen... :9 ):
eerst met de wegenbelasting, en later met dat gezeur over die grote vervuilende 4x4's !!!! :(

En je zit meteen met een auto die niet te verkopen is.... '(


doe je dat express?? B|

en dan nog het gezeik over die bullbars......
 
Eenmanszaak kun je idd vergeten, een stichting zou nog een mogelijkheid zijn.

Es kijken hoe het allemaal gaat lopen....
 
:? :? :?

Want???
Niemand mag meer een zaak beginnen na 1 januari :?
O jawel hoor en ik denk er al ff over na nl....
Probleem is (om je grijs kenteken te behouden) dat je een actief BTW nummer moet hebben, dus regelmatig BTW afdragen en onder de €1345 BTW (dus /19 x 100= €7078 omzet) hoef je niets af te dragen aan de fiscus! Dus moet je minimaal die omzet halen en rekeningen uitschrijven aan je klanten waar die btw op vermeld staat.
Kun je dit klaarspelen is er geen probleem. :)
Er is ook nog zoiets als startersaftrek enzo dus daaar is dan ook nog heel wat te halen de eerste 3 jaar maar daar heb ik me (nog niet) in verdiept...

En ik las op de site van de belastingdienst dat je, om voor de fiscus als ondernemer aangemerkt te worden, je minimaal 1200+ uren in je bedrijf moet werken (en dus ook aantonen...)

[me]Ninjabiker denkt er toch nog over om een eenmanszaak te starten...[/me]
 
Laatst bewerkt:
In de EVO staat dat grijs blijft grijs alleen de wegenbelasting word 50% hoger. Voor particulieren (dus geen btw-nummer of kvk-inschrijving)geld dat ze het volle pond gaan betalen als geel kenteken.
Gaat in per 01-01-2005. Voor ondernemers blijft het aanschaffen van een nieuwe bedrijfswagen aantrekkelijk, er word geen bpm bijgerekend.
 
In de EVO staat dat grijs blijft grijs alleen de wegenbelasting word 50% hoger. Voor particulieren (dus geen btw-nummer of kvk-inschrijving)geld dat ze het volle pond gaan betalen als geel kenteken.
Gaat in per 01-01-2005. Voor ondernemers blijft het aanschaffen van een nieuwe bedrijfswagen aantrekkelijk, er word geen bpm bijgerekend.


DAn blijft grijs rijden toch nog goedkoop, wel iets minder goedkoop maar nog steeds goedkoop
 
DAn blijft grijs rijden toch nog goedkoop, wel iets minder goedkoop maar nog steeds goedkoop
Inderdaad, maar wel de helft duurder voor ons ondernemers :X
En dat hebben we dan te danken aan al die particuliere profiteurs die het jarenlang misbruikt hebben O-)




[me]Friezinnetje gaat even weg nu :+ [/me]
 
Inderdaad, maar wel de helft duurder voor ons ondernemers :X
En dat hebben we dan te danken aan al die particuliere profiteurs die het jarenlang misbruikt hebben O-)




[me]Friezinnetje gaat even weg nu :+ [/me]


ja....heeeeel verstandig.... :X :+


gelukkig zijn de meeste ondernemers geen profiteurs,zeg........ O-)
 
Inderdaad, maar wel de helft duurder voor ons ondernemers :X
En dat hebben we dan te danken aan al die particuliere profiteurs die het jarenlang misbruikt hebben O-)




[me]Friezinnetje gaat even weg nu :+ [/me]
is dat zo?ik dacht dat alleen die profiteurs de lul waren!?
lekker is dat dan :(
ze moeten dat tuig in die mercedessen en bmw's eens aanpakken,die met die snorren en duitse kentekens bedoel ik dus :r met die walgelijke kettingkjes aan die spiegels,die mafkezen zie ik nu al in de laatste nieuwe 745i's rijden :? zouden die alles betalen?????
en wat met dat Nijmegen en 4x4's,belachelijk toch.....moet ik mijn verlengde transporter tdi er ook al niet meer parkeren?
achterlijke geitenwollen kwallen :r
"BTW" ik ben ook eenmanszaak
 
Laatst bewerkt:
is dat zo?ik dacht dat alleen die profiteurs de lul waren!?
lekker is dat dan :(
ze moeten dat tuig in die mercedessen en bmw's eens aanpakken,die met die snorren en duitse kentekens bedoel ik dus :r met die walgelijke kettingkjes aan die spiegels,die mafkezen zie ik nu al in de laatste nieuwe 745i's rijden :? zouden die alles betalen?????
en wat met dat Nijmegen en 4x4's,belachelijk toch.....moet ik mijn verlengde transporter tdi er ook al niet meer parkeren?
achterlijke geitenwollen kwallen :r
"BTW" ik ben ook eenmanszaak


:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan