Wegenbelasting/Houderschapsbelasting tot juli 2002

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Ik ga zo even weer de staatskas spekken door m\'n wegenbelasting.. naja houderschapsbelasting te betalen... ik betaal altijd een heel jaar vooruit, maar wat zie ik nu.. ik ga nu 124 piek betalen voor 3 oktober tot 19 juli 2002... (normaal leek me dat het van 3 okt 2001 tot 2 okt 2002 zou zijn) zijn er na 19 juli 2002 grote plannen bij de overheid/belastingdienst?! Einde van houderschapsbelasting, overgang op kilometer-telling enzo?!

Weet iemand hier wat meer van? Anders ga ik ze zo ff bellen, want ben niet van plan om 2x 124 piek voor ze neer te leggen.
 
Ik heb toch maar meteen even gebeld... wat een zakkenwassers zeg bij de belastingdienst. Ze kijken naar de datum waarop de motor is ingevoerd in Nederland (tijdsvlak). Voor mijne is dat 20 oktober. Dus ik heb pech dat ik \'m voor 20 oktober op naam heb gezet, anders ging de periode van 20 oktober dit jaar tot volgend jaar 20 okt. 2002.. nu betaal ik dus even voor 3 oktober tot 20 oktober (17 dagen) flink wat geld.

Zo verdienen ze dus extra geld.. volgend jaar 19 juli, als ik dan opnieuw wegenbelasting betaal, dan is het wel van 19 juli 2002 tot 19 juli 2003.

Snappen jullie het ? :?
Ik niet. En dan te bedenken dat ik niet eens altijd op de weg zit, maar ook wel eens ernaast. *zucht*. Belastingdienst/overheid?? :j f*ck \'em.

Naja nu weet iedereen het, koop je nog eens motor, kijk dan op kenteken deel 1 en zorg ervoor dat je \'m koopt in de maanden na de maand dat ie ooit is ingevoerd. Scheelt je een aantal maanden aan centjes.
 
Laatst bewerkt:
Staat in de laatse moto73 iets over in, als je per jaar betaald, betaal je minder= 124.= als je per kwartaal betaal betaal je 2× 124.= dus je zal volgens de belasting wel voor half jaar betalen.
Volgend jaar beter. :+
 
Staat in de laatse moto73 iets over in, als je per jaar betaald, betaal je minder= 124.= als je per kwartaal betaal betaal je 2× 124.= dus je zal volgens de belasting wel voor half jaar betalen.
Volgend jaar beter. :+

Nee, heb aangegeven om per jaar te betalen, en dat staat ook aangegeven op de rekening. Alleen dit soort kutgeintjes van ze kende ik dus nog niet. Dat ze naar tijdsvlak kijken van kentekendeel 1.
Had ik wel per half jaar gedaan, dan was ik meer kwijt. Want als ik straks in juli weer betaal voor een jaar, dan betaal ik dus tot juli 2003 gewoon 124 piek, zonder iets te wijzigen in de betaling. Het zit raar in elkaar daar.
Naja het is maar 124 piek, tientje per maand hoor je mij niet over klagen. Nu iets meer dus.. 8 maanden wegenbelasting.. f15,50 per maand nu.
Wie weet heb ik \'m tegen die tijd niet eens meer.
 
hoe zit het eigenlijk. Ik heb mijn motor toen ik hem ging ophalen op mijn naam laten zetten en een week later hebben we hem op mijn vriendin haar naam gezet (gedoe met verzekering e.d.). Ik heb nu een wegenbelasting acceptgiro thuis gekregen, maar mijn vriendin niet. Moet ik het nu betalen voor 1 jaar en hoeft mijn vriendin dat dan niet meer, moeten we samen een jaar betalen, hoef ik niet te betalen???
 
hoe zit het eigenlijk. Ik heb mijn motor toen ik hem ging ophalen op mijn naam laten zetten en een week later hebben we hem op mijn vriendin haar naam gezet (gedoe met verzekering e.d.). Ik heb nu een wegenbelasting acceptgiro thuis gekregen, maar mijn vriendin niet. Moet ik het nu betalen voor 1 jaar en hoeft mijn vriendin dat dan niet meer, moeten we samen een jaar betalen, hoef ik niet te betalen???

Nee jij moet \'m nu helemaal betalen, ECHT DOEN want je krijgt gesodemieter. Je MOET altijd belasting betalen, doe je dat niet dan heb je nog ergere problemen dan een keer je abonnement van bijv. de ProMOTOR niet te betalen (voorbeeldje he)
Belasting moet je niet mee lopen fokken :)

Jij betaald dus straks het bedrag, dan krijg je een brief terug omdat de motor niet meer op je naam staat, en krijg je een bedrag terug, aangezien je \'m een paar dagen later op naam hebt gezet van je vriendin verwacht ik dat er maar een gulden of 3-4 vanaf gaat. Je vriendin krijgt binnenkort ook een nota, en dan moet zij/jij opnieuw het bedrag betalen (volle bedrag).

Kan even duren. Ik moest ook 3 weken wachten voor ik van de belastingdienst te horen kreeg dat ik wegenbelasting terug kreeg van m\'n vorige motor. Dat hebben ze dezelfde week dat ik die brief kreeg, teruggestort op mijn rekening.

Echter weten de heren wel van geld verdienen, want de rekening van m\'n nieuwe motor kreeg ik eerder dan de teruggaaf van vorige motor ;)
 
Ben ik de enige die er geen balluh meer van snapt?
Wel snap ik dat je belastingen en dergelijke ALTIJD moet betalen.. zelfs al zit er fout in, eerst betalen, dan geld terugeisen. ,Da\'s de procedure.
 
Ben ik de enige die er geen balluh meer van snapt?
Wel snap ik dat je belastingen en dergelijke ALTIJD moet betalen.. zelfs al zit er fout in, eerst betalen, dan geld terugeisen. ,Da\'s de procedure.

Juist. Je moet niet met ze fokken. Maar BoomBoom heeft betaald, z\'n vriendin krijgt straks ook een bericht dat ze moet betalen, dus dat moet ook worden betaald, en dan krijg hij het geld terug van de eerste betaling. Tenminste, het restant. :)
Dus Pooh, je snapt het hoor.
 
dan zal ik maar eens een keer gaan betalen :)

Ik lig altijd achter met betalingen waar ik geen zin in heb. Het mooiste voorbeeld van die slappe houding van mezelf vond ik nog UPC. Twee en een half jaar lang geen rekening betaald van ze en nooit een aanmaning of deurwaarder oid gezien. Telefonie (was hoog want vriendin zat 4 maanden in de USA), Kabelinternet (100 piek per maand), en de tv kabel. Totdat de telefoon en het internet het ineens niet meer deden. Ik naar het kantoor bij mij om de hoek en daar maar even gepind. Ik moest 2500 piek betalen en dat was nog te weinig volgens mij, maar het klopte volgens hun computer en computers liegen niet. :)
 
Op Vrijdag 26 oktober 2001 11:44 schreef JK het volgende:Nee, heb aangegeven om per jaar te betalen, en dat staat ook aangegeven op de rekening.
...En toch betaal je voor een half jaar... In hun oneindige goedheid, heeft de belastingdienst, rekening houdende met een evt. winterstop bij het gros der bikers, bepaald dat bikers die per jaar betalen, slechts het bedrag voor twee kwartalen kwijt zijn... Je betaalt dus voor een half jaar, om het hele jaar te mogen rijden... Dat je genaaid wordt door de vreemde manier waarop het tijdvak verloopt, is pech...

Laatst eens gelezen op www.belastingdienst.nl best wel handige site :P
 
...En toch betaal je voor een half jaar... In hun oneindige goedheid, heeft de belastingdienst, rekening houdende met een evt. winterstop bij het gros der bikers, bepaald dat bikers die per jaar betalen, slechts het bedrag voor twee kwartalen kwijt zijn... Je betaalt dus voor een half jaar, om het hele jaar te mogen rijden... Dat je genaaid wordt door de vreemde manier waarop het tijdvak verloopt, is pech...

Laatst eens gelezen op www.belastingdienst.nl best wel handige site :P

Ja het is inderdaad een half jaar + 2 maanden gratis... volgende motor die ik koop , koop ik pas na inzage op kenteken deel 1 ;)
 
Ja het is inderdaad een half jaar + 2 maanden gratis... volgende motor die ik koop , koop ik pas na inzage op kenteken deel 1 ;)

Je zou de aankoop van een motor uitstellen voor hoeveel gulden verschil precies?

Beetje idiote reactie, niet?
 
zijn best eerlijke jongens bij de belasting, mijn motor is 25 augustus gejat , en ik kreeg 2 weken later mijn restant al terug, 28 sept andere gekocht hoef maar 32 piek voor de rest van het jaar te betalen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan