wegenbelasting

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Wat zou ik aan wegenbelasting kwijt zijn met mijn ZXR400 op 25kw en hoe moet ik dat betalen? Moet ik voordat ik kan gaan rijden eerst belasting betalen ofzo? of moet ik mij laten registreeren?
 
Zodra je een motor op je naam laat zetten krijg je vanzelf een acceptgiro in de bus geloof ik... belasting is iets van 60 euro per jaar, onverschillig welke motor...
 
Bedrag weet ik niet, maar bij motoren onderling zit geen verschil.

Edit: laat maar veeel te laat :) Wist trouwens niet dat er bij provincies verschil was :?
[me]BGL Racing vraagt zich dan wel af of een motor qua belasting goedkoper is als een auto...[/me]
 
Je moet wel bij overschrijven aangeven dat je voor 1 jaar betaalt anders betaal je dubbel, rekenen ze je per kwartaal af
 
Je moet wel bij overschrijven aangeven dat je voor 1 jaar betaalt anders betaal je dubbel, rekenen ze je per kwartaal af
IDD!

Goed op letten, het is 60€ per halfjaar, of 60€ per jaar. En nee, dat is geen typfout. (behalve die 60 dan, da was een voorbeeld) :X
 
"vroeger" werd naar het gewicht van de motor gekeken. Aangezien er geen gewicht op het kentekenbewijs stond, 'schatte' ik het gewicht can mijn CB550F op 60 kg, toevallig het laagste wegenbelastingtarief.

O-) O-) O-) O-) O-) :X
 
Wegenbelsting is momenteel 56 euroooos (Noord Brabant)... per jaar. Als je per jaar betaalt is de winterperiode gratis!! 8-) .
 
waarom schopt iemand dit topic omhoog
waarom post iemand in dit oude bejaarde topic
waarom zie ik meer van die ouwe topics waarbij mensen gewoon vrolijk posten gefeli met je nieuwe moto terwijl het topic 3 jaar oud is
waarom... :P
 
mensen met 400-ers rijden gratis volgens mij.
daarom heb je nog nooit een rekening gehad.




































NOT ! :9
 
waarom schopt iemand dit topic omhoog
waarom post iemand in dit oude bejaarde topic
waarom zie ik meer van die ouwe topics waarbij mensen gewoon vrolijk posten gefeli met je nieuwe moto terwijl het topic 3 jaar oud is
waarom... :P
Hoort wie schopt daar kinderen
tis een nieuweling zeker..... :+ :+

Welkom op M-F, Heuv......
 
Terug
Bovenaan Onderaan