wegenbelasting

Danny_R6

Die hard MF'er
5 jun 2008
876
0
Naaldwijk
Omdat ik 29 oktober een motor heb gekocht kreeg ik vandaag een acceptgiro van belastingdienst.

Hierin staat het volgende:

Dat het per kwartaal 22 euro kost.

En dan staat er:

voor verkort tijdvak,
van 29 okt. 2008 t/m 29 okt. 2008 : € 0,25

Voor 3 volledige tijdvakken
3x € 22,- : € 66,-
Korting bij jaarbetaling: € 9,-

Te betalen(afgerond): € 57,-

-------------------------------

Bovenin de brief staat:

Periode 29 okt. 2008 t/m 29 juli 2009


Nu mijn vraag dus, waarom maar bedrag van 3 kwartalen en niet een volledig jaar?
Ik mis nu dus de maanden aug. sept en okt.

Je kan niet spreken over een winterstop o.i.d. want wegenbelasting moet je altijd betalen behalve als die geschorst is.
Loopt de wegenbelasting altijd t/m juli dan ofzo???
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik 29 oktober een motor heb gekocht kreeg ik vandaag een acceptgiro van belastingdienst.

Hierin staat het volgende:

Dat het per kwartaal 22 euro kost.

En dan staat er:

voor verkort tijdvak,
van 29 okt. 2008 t/m 29 okt. 2008 : € 0,25

Voor 3 volledige tijdvakken
3x € 22,- : € 66,-
Korting bij jaarbetaling: € 9,-

Te betalen(afgerond): € 57,-

-------------------------------

Bovenin de brief staat:

Periode 29 okt. 2008 t/m 29 juli 2009


Nu mijn vraag dus, waarom maar bedrag van 3 kwartalen en niet een volledig jaar?
Ik mis nu dus de maanden aug. sept en okt.

Je kan niet spreken over een winterstop o.i.d. want wegenbelasting moet je altijd betalen behalve als die geschorst is.
Loopt de wegenbelasting altijd t/m juli dan ofzo???


Weet ge wat? Betaal jij de volle pot dan

(moeten ze minder betalen en zagen ze weeral)
 
had hier ook hetzelfde

maarre 3 kwartalen + een deelkwartaal. Dat is logischer dan een deelkwartaal en vier kwartalen

Komt allemaal op hetzelfde neer..je krijgt gewoon je korting als je per jaar betaald (en in ons geval dus 3 kwartalen en een deelkwartaal)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon per jaar betalen!


....net de accept de deur uit.. €76,00 voor'n jaar......
..'t wordt ieder jaar een flink stukkie duurder.... B|
owkee,...het is in verhouding nog niet veel, maar van €60,00--> €76,00
...is een forse verhoging!
 
ja maar ik wil ook gewoon per jaar betalen.
maar ik snap niet dat ik acceptgiro krijg van 3 kwartalen i.p.v. 4 kwartalen voor 76,-
 
Kijk maar eens naar de datum van eerste afgifte of toelating. Dat zal in de buurt liggen van 29 juli.

Vroeger betaalde een heel jaar tegelijk en kreeg je twee kwartalen korting (zg winterstop). Dat is een paar jaar geleden afgeschaft en vervangen door een korting van 12 euro bij jaarlijkse betaling.
 
ja maar ik wil ook gewoon per jaar betalen.
maar ik snap niet dat ik acceptgiro krijg van 3 kwartalen i.p.v. 4 kwartalen voor 76,-
Als het goed is staat er een tel.nr op de brief. Gewoon even bellen en zeggen dat je in het vervolg per jaar wil betalen.
 
Kijk maar eens naar de datum van eerste afgifte of toelating. Dat zal in de buurt liggen van 29 juli.

Vroeger betaalde een heel jaar tegelijk en kreeg je twee kwartalen korting (zg winterstop). Dat is een paar jaar geleden afgeschaft en vervangen door een korting van 12 euro bij jaarlijkse betaling.

klopt.. eerste toelating is 29 juli
dan zal het daar wel aan liggen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan