wegenkaart(en) Frankrijk en Spanje

Fincent Duran

Rookie
14 nov 2003
3
0
Utrecht
Mijn eerste bericht op motorforum.
Mijn vraag is of iemand een goede wegenkaart of kaarten weet voor Frankrijk en Spanje, of misschien heel west-europa?
Ben van plan om volgend jaar zomer een rondje Belgie, Frankrijk, Noord Spanje en weer terug te doen, vandaar.
Iemand een idee welke kaart(en ) mee te nemen?

Groetjes

Fincent
 
Welkom op MF. *D

Ik verplaats je berichtje even naar Algemene Motorpraat, dan krijg je ws. meer reacties. :)
 
Ik heb voor Frankrijk een Michelin boek met detail kaarten van heel
Frankrijk 1cm=2km kost +/- 30€ en is volgens mij bij bijna elke boekhandel te krijgen.

Ik denk zelfs dat ze een soortgelijke boek ook voor Spanje gemaakt hebben.
 
logo_michelin.gif
rules! :} :} :}
 
Ik gebruik altijd gewoon de ANWB kaarten, werken prima om van a naar b te komen binnen europa, maar als je echt een mooie route wilt uitstippelen zijn ze denk ik niet overzichtelijk genoeg.
 
En die van Spanje en Italië zijn ook net zo goed :)

mooi niet. De michelinkaarten van Frankrijk hebben een schaal van 1:200.000 of 1:150.000. Spanje kon ik niet beter krijgen dan 1:400.000. Ik heb daardoor toch wel eens een weggetje gemist. Wie heeft betere kaarten van spanje?
 
veel keus, veel verschil en maar net wat je wil.

goeie optie is bijv om michelingids van frankrijk te halen, en evt voor spanje.
voordeel hiervan is dat je gelijk het hele land hebt en ook in een schaal waar veel weggetjes opstaan, nadeel boekwerk waardoor de kaarten niet zomaar in bijv kaartenvak doet (van bijv een tanktas, dus of schaar erin zetten of route opschrijven van te voren of regelmatig wat uitgebreider stoppen om de kaart te bekijken). PS iig van frankrijk is ook een pocketuitvoering ervan (niet zo gedetailleerd maar handig om er naast te hebben)
weet je waar je gaat vertoeven dan kan je ook van 1 gebied een gedetailleerde kaart kopen (evt in nederland anders gewoon ter plekke, waar je vaak meer keus hebt)

Vergelijk gewoon bijv bij anwb winkel of goede boekenzaak de verschillende kaarten, wat voor de 1 een goede/fijne kaart is, is voor een ander een ramp en kijk niet alleen naar de schaal. houd maar eens in de winkel verschillende merken naast elkaar en dan zie je gelijk de verschillen (in dezelfde streek en zelfde schaal)

ik heb standaard in frankrijk de michelingids bij me , daarnaast nog losse kaarten van verschillende merken en vaak zelfs nog dezelfde streek, want wat op de ene niet staat, staat wel op de ander (heb toch genoeg ruimte over als ik op vakantie ga, snap niet dat mensen ruimtegebrek kunnen hebben :? heb eerder het probleem dat ik te weinig bij me heb om bagage goed vast te maken) en kaarten kan je altijd wel ergens wegstoppen (laatste vakantie volg collectie kaarten bij me: michelingids frankrijk groot en klein en nog een losse kaart van frankrijk, duitsland 2x, alpenkaart 2x, noorditalie 2x (waar ook deel frankrijk/zwitserland op staat)
 
Als je echt gedetailleerde kaarten wil, koop dan de Michelin-kaarten 1/200.000, met de nummers 230 tot 246. Deze verdelen Frankrijk in delen en de kaarten zijn heel gedetailleerd. Volg bij voorkeur de wegen met een groene lijn naast, deze zijn mooier dan de andere.
Ik heb er dit jaar mijn reis door Frankrijk mee gemaakt (elke avond tussen 300 km en 400 km aanduiden met fluo). Ging perfect en makkelijk te doen op tanktas. De nummers van de wegen zouden wat duidelijker mogen, maar dat geldt eveneens voor de aanduidingen in Frankrijk zelf.
Veel :] -genot.
 
Michelin 1:200000 voor frankrijk, en waarschijnlijk 1:300000 voor spanje.

Duidelijk, goed contrast, overzichtelijk etc...

Ik heb niets anders meer :} :} :} :}
 
Wat voor type wegenkaarten zijn die van Michelin? (nr. 210, 211). Zijn het losse kaarten die in de hoes van de tanktas kunnen worden geschoven?

En waar zijn ze verkrijgbaar?
 
Wat voor type wegenkaarten zijn die van Michelin? (nr. 210, 211). Zijn het losse kaarten die in de hoes van de tanktas kunnen worden geschoven?

En waar zijn ze verkrijgbaar?

Zo ziet de kaart eruit aan de binnenzijde:
http://pharouest.ac-rennes.fr/e220054P/site/francais/travaux/arch2002/siteloreley/michelin.jpg

Nog eentje van ergens in Frankrijk:
http://www.maps2anywhere.com/Graphics/Michelin-france-atlas-sample-map.jpg

Op onderstaande site staan heel wat kaarten van dit type. Diegene die ik bedoel, staan er ook tussen.
http://www.trussel.com/michelin/michnum.htm

't Zijn dus grote kaarten die mits enig plooiwerk makkelijk op de tanktas kunnen.
Ik kocht er enkele op de Boekenbeurs, maar enig zoekwerk op internet zou je verder moeten helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan