Weggedrag GPX600R

Joch3m

Die hard MF'er
24 apr 2006
332
0
Purmerend
Hoi,

Sinds ik mijn motor heb zit ik met een probleem. Het weggedrag van mijn GPX. Op de snelweg, dus bij hogere snelheid (+100k/u) is het ding vreselijk nerveus, gewoon ff lekker rijden is er niet bij. Het lijkt wel of iedere windvlaag doorgegeven wordt aan het stuur waardoor hij naar links of rechts trekt.

Als ik een bocht neem heb ik daar eigenlijk geen last van.

Wie weet wat het zou kunnen zijn of waar ik op moet letten (of nog liever wie mij daarbij kan helpen)

Alvast thanxs.

Groeten uit Purmerend.
 
Misschien weet moTorDmuisje er iets van ;)
Hoewel ze eigenlijk niet meer op de GPZ rijdt, omdat ze teveel last krijgt van nek en schouders -O-

Waarschijnlijk gaat ie binnenkort ook in de verkoop :Y
 
Bandenspanning / bandenslijtage controleren. Deze kwak heeft dacht ik ook nog afwijkende bandenmaten (16 inche?) Wellicht combinatie van deze 3 punten? Controleer ook even of balhoofdlager in orde is (zwaar punt in stuur met voorwiel los / speling in balhoofdlagers?)

De Kale
 
Hoi,

Sinds ik mijn motor heb zit ik met een probleem. Het weggedrag van mijn GPX. Op de snelweg, dus bij hogere snelheid (+100k/u) is het ding vreselijk nerveus, gewoon ff lekker rijden is er niet bij. Het lijkt wel of iedere windvlaag doorgegeven wordt aan het stuur waardoor hij naar links of rechts trekt.

Als ik een bocht neem heb ik daar eigenlijk geen last van.

Wie weet wat het zou kunnen zijn of waar ik op moet letten (of nog liever wie mij daarbij kan helpen)

Alvast thanxs.

Groeten uit Purmerend.

laat me raden: je rijdt met een Bridgestone BT45 band met de maat 110/90-16 ?

indien ja: zsm een BT45 halen in de maat 120/80-16 ipv de huidige (ik spreek uit ervaring.)

kijk ook eens in dit topic: klik
 
Terug
Bovenaan Onderaan