weggedrag zzr1100

curbeatar

Rookie
12 dec 2004
1
0
antwerpen
Heb recentelijk een ZZR1100 van 1994 gekocht. Prachtige motorfiets, perfecte staat, nooit regen gezien. Maar, tijdens onze eerste trip, paar dagen terug, krijg ik het gevoel van een platte tube. Hij voelt onstabiel aan! Banden op spanning, geen speling in rollementen, geen knik in voor- of achterwiel, vering ok! Wie heeft dit ook al gehad? Reaktie graag.
 
wat bedoel je met " het gevoel van een plate tube" leg nader uit...

net alsof je voorwiel zweeft en moeilijk insturen?

veerafstelling nagechekt? misschien had de vorige eigenaar een andere corpulentie dan jij...?

welke banden en welke druk?
 
:^
Balhoofdlager met speling of zwaar punt misschien ja, verder: platte kant op achterband? hoever zijn ze versleten? Bandenspanning (!!!!)? Baggerbanden (oud, verdroogd, ouderwetse)? En misschien heeft de vorige eigenaar (of iemand anders) aan de vering zitten stellen zonder te weten wat te doen. Eventueel je gebruikershandleiding doornemen wat de instellingen moeten zijn of een expert er naar laten kijken.
 
Begin die banden maar eerst als ze koud zijn ff de spanning te meten (dus niet na net erop gereden te hebben) Als je voorband plat gereden is krijg je ook een aparte ervaring..Meestal is het je achterband..die plat is en dan gaat die lopen zoeken bij lengterichels in het asfalt

En breng ze op spanning. Als die achter plat gereden is ff wat meer spanning erop kijken of een verschil merkt..dan weet je waar het aan ligt.

Voorwiel vrij vd grond maken en kijken of je voorkant zware punten heeft. Dus voor de motor staan en naar beide kanten bewegen. Hapert die..dan lagers vv.

Stuur mag ook niet te losjes zitten maar moet net "aan" draaien

Achterbrug speling checken (na op hoofdstandaard) Achterbrug alle kanten ff op torderen en checken of je abnormale speling voelt..
Op en neer ja..das normaal ;) ..


Keep it cool op die fiets..
 
Heb recentelijk een ZZR1100 van 1994 gekocht. Prachtige motorfiets, perfecte staat, nooit regen gezien. Maar, tijdens onze eerste trip, paar dagen terug, krijg ik het gevoel van een platte tube. Hij voelt onstabiel aan! Banden op spanning, geen speling in rollementen, geen knik in voor- of achterwiel, vering ok! Wie heeft dit ook al gehad? Reaktie graag.

Curbeater, je gevoel is correct en naar alle waarschijnlijkheid is er ook niets mis met je Kawa. De ZZR 1100 tot en met 96 heeft hier last van. Vooral als je eerst een wat sportiever sturende motor bent gewend, Probleem is op te lossen door de volgende stappen: 1. de achterveer op de hoogste stand zetten (of een na hoogste als je niet zo groot bent. Voorpoten iets strakker verend afstellen. Ingaande demping dus stugger afstellen. Dit zou het moeten doen. wanneer dit niet het gewenste resultaat opleverd kun je nog een setje WP binnenveren monteren, dat scheelt een hele hoop. bandenspanning met Bridgestone BT 020 is achter 2.7 en voor 2.5.

Groeten en succes.

Veel plezier met je ZZR!!
 
Een zzr1100 van een klant van mij heeft serieuze versnellingsbak problemen, en laat 'm niet meer repareren, hij heeft vorig jaar bij mij alle veer scharnierpunten van nieuwe lagers voorzien, en een WP achterdemper gemonteerd, alsook een WP pro-line voorveerset, dit is nu dus te koop, wat hij ervoor wilt hebben weet ik niet.
Ook heeft hij nog een MUZZY 4 in 1 uitlaat, K&N filter en carburators met stage1 dynojet erin, en ook nog een ontstekingsvervroeger in het blok zitten.
Als je interesse in een dezer spullen hebt kun je 'm mailen.
sprangva@tiscali.nl
Deze spullen zijn van goede kwaliteit, ik heb ze spiksplinternieuw voor hem gemonteerd en afgesteld.

Suuk-6
 
Een zzr1100 van een klant van mij heeft serieuze versnellingsbak problemen, en laat 'm niet meer repareren, hij heeft vorig jaar bij mij alle veer scharnierpunten van nieuwe lagers voorzien, en een WP achterdemper gemonteerd, alsook een WP pro-line voorveerset, dit is nu dus te koop, wat hij ervoor wilt hebben weet ik niet.
Ook heeft hij nog een MUZZY 4 in 1 uitlaat, K&N filter en carburators met stage1 dynojet erin, en ook nog een ontstekingsvervroeger in het blok zitten.
Als je interesse in een dezer spullen hebt kun je 'm mailen.
sprangva@tiscali.nl
Deze spullen zijn van goede kwaliteit, ik heb ze spiksplinternieuw voor hem gemonteerd en afgesteld.

HHHHMMMMMMMMMM Lekkah.......

"k zou maar gauw eens kijken hoeveel sambodians (dukes of hazard taal voor euri) daarvoor moet komen. Met zo'n veersetje ben je geheid van aales af. Tja en de rest........ ook errug lekkah.
Suuk-6
 
Een zzr1100 van een klant van mij heeft serieuze versnellingsbak problemen, en laat 'm niet meer repareren, hij heeft vorig jaar bij mij alle veer scharnierpunten van nieuwe lagers voorzien, en een WP achterdemper gemonteerd, alsook een WP pro-line voorveerset, dit is nu dus te koop, wat hij ervoor wilt hebben weet ik niet.
Ook heeft hij nog een MUZZY 4 in 1 uitlaat, K&N filter en carburators met stage1 dynojet erin, en ook nog een ontstekingsvervroeger in het blok zitten.
Als je interesse in een dezer spullen hebt kun je 'm mailen.
sprangva@tiscali.nl
Deze spullen zijn van goede kwaliteit, ik heb ze spiksplinternieuw voor hem gemonteerd en afgesteld.

Suuk-6

ik heb wel interesse in de verenset voor en achter. Tenminste als het voor een schappelijke prijs is en ze er nog zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan