Goedenavond,
Nog niet al te lang rijd ik motor, momenteel doe ik vooral ervaring op door veel de motor te pakken naar werk. Ik merk dat het motorrijden me steeds gewenniger wordt en ik ben veel op zoek naar waar ik mijn technisch handelen kan verbeteren. Ik vraag mij af hoe jullie het volgende aanpakken, ik hoop op tips/advies/ervaringen:
Wanneer ik bij een groot kruispunt links voorgesorteerd vooraan sta en wegrijd uit stilstand, heb ik voor mijn gevoel te weinig tijd om naar de 2 te schakelen. Maar wanneer ik in de 1 blijf, maak ik gedurende de bocht erg hoge toeren, waarbij een constante bochtsnelheid lastig vast te houden is. De gashendel reageert immers wat abrupter in z'n 1. Ik heb wel geprobeerd om voor de bocht snel naar de 2 te gaan, maar hij zal maar net een keer z'n neutraal inschieten, net wanneer ik de bocht in wil hangen.
Er zit aardig wat tijd tussen het halen van mijn motorrijbewijs en de aanschaf van mijn motor: ik weet even niet meer hoe ik dit op rijles heb gedaan.
Ik ben erg benieuwd wat hier de 'normale' handelingswijze in is, ik hoop dat iemand me wijzer kan maken!
Gr,
Lennart
Nog niet al te lang rijd ik motor, momenteel doe ik vooral ervaring op door veel de motor te pakken naar werk. Ik merk dat het motorrijden me steeds gewenniger wordt en ik ben veel op zoek naar waar ik mijn technisch handelen kan verbeteren. Ik vraag mij af hoe jullie het volgende aanpakken, ik hoop op tips/advies/ervaringen:
Wanneer ik bij een groot kruispunt links voorgesorteerd vooraan sta en wegrijd uit stilstand, heb ik voor mijn gevoel te weinig tijd om naar de 2 te schakelen. Maar wanneer ik in de 1 blijf, maak ik gedurende de bocht erg hoge toeren, waarbij een constante bochtsnelheid lastig vast te houden is. De gashendel reageert immers wat abrupter in z'n 1. Ik heb wel geprobeerd om voor de bocht snel naar de 2 te gaan, maar hij zal maar net een keer z'n neutraal inschieten, net wanneer ik de bocht in wil hangen.
Er zit aardig wat tijd tussen het halen van mijn motorrijbewijs en de aanschaf van mijn motor: ik weet even niet meer hoe ik dit op rijles heb gedaan.
Ik ben erg benieuwd wat hier de 'normale' handelingswijze in is, ik hoop dat iemand me wijzer kan maken!
Gr,
Lennart