Wegrijden met schijfremslot d'r op !! Hoe voorkome

Bandito

MF'er
4 jul 2001
66
0
almere/amsterdam
Ben ik gisteren fijn een stukje wezen toeren met een vriendin. Terrasje gepakt, enz. :9

Vervolgens wil wil ik met haar wegrijden, KLOINK !!!! . :( :(

Schijfremslot vergeten weg te halen. |( Gelukkig viel ik niet om en was er, op het eerste gezicht, niks beschadigd. :}

Hoe voorkom ik zo'n blunder voortaan?

Ben benieuwd.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Bandito op 2001-07-04 14:09 ]
 
Bij mijn abit slot kreeg ik een magneetdopje erbij, die kun je op je contact zetten en als je dan terugkomt en je sleutel er in wil zetten dan zie je dat magneetje zitten en dan heb je gelijk door dat je slot er nog op zit.

 
Bij mijn abit slot kreeg ik een magneetdopje erbij, die kun je op je contact zetten en als je dan terugkomt en je sleutel er in wil zetten dan zie je dat magneetje zitten en dan heb je gelijk door dat je slot er nog op zit.

Hé, da's handig. Zijn dat soort magneetjes ook los verkrijgbaar ?
 
Dat is een goeie ik zou het niet weten, eerlijk gezegd.
Het werkt idd wel heel goed.
Anders maak je zelf toch iets met een magneet?
Of kijk eens bij www.louis.nl .
 
Zorg er in ieder geval voor dat je schijf slot zo dicht mogelijk bij je remschoen (zo heet dat dacht ik) zit als je dan gaat rijden klemt ie meteen vast. Dus zonder dat het slot teveel snelheid heeft. op die manier zal hij ook minder schade aan kunnen richten.

Hoop dat er brgrepen wordt wat ik bedoel...
 
1. Je neemt een schijfremslot in een opvallende kleur: kanariegeel, gifgroen, beatrixvanoranje, ofzo
2. Je gebruikt voor elk wiswasje je schijfremslot, dan wordt het een gewoonte om het kreng te verwijderen.
3. Altijd ook je stuurslot gebruiken, dan vergeet je het schijfremslot minder snel.

Mijn vorige motor had een stickertje op de klokjes met de boodschap "Warning! Check Kryptonite!" (Kryptonite = merk schijfremslot), maar geloof me dat dat stickertje na een paar keer rijden al niet meer opvalt :(
 
Wat anders ook wel handig is, is een touwtje of elastiekje met 2 lusjes : 1 lusje gaat aan je schijfremslot, het andere om je stuur.
 
Hoe kan je zoiets nou vergeten :? |( |( |( |(


De eerste schade aan mijn R1 is van mijn knalgele kryptonite slotje. ( bij het uit de garage halen van mijn R1.) |( |( |( |( |(

Remedie... ( uhm het was me in de 8 jaar dat ik het slotje gebruik nog NOOIT overkomen....) tja het magneetje... leuk... elastiekje... leuk... stickertje... leuk... maar geen echte oplossing.
 
Er zijn felle gekleurde nepsleutels van plastic die bij sloten werden geleverd die je in je contact stopt als je slot erop zit, zelfde idee als dat magneetje, zo´n platic sleuteltje is makkelijk zelf te maken.

Er zijn ook schijfremslotem met alarm, dus als je op je motor gaat zitten dan gaat die af.

Echter, schijfremsloten, volgens mij neem je jezelf in de maling, zo´n ding beschermd je motor niet volgens mij, gewoon beugel of vouwslot aan een paal.
 
wat dacht je van zo'n ding gewoon niet gebruiken????? ;)

heb je ook nooit problemen...gewoon stuurslot en that's it...
en zeker als je een terrasje pakt zet je je bike toch tegenover het terrasje? :)

niemand die ding jat...ze bewonderen m alleen maar :} :} :}
 
heb hetzelfde vorige week ook voorgehad.
zat klaar om te vertrekken met de vriendin achterop
gas geven, een meter vooruit en dan plots blokkeert het voorwiel

met de nootjes tegen de tank, een schreeuw met hoog stemmetje en de moto die naar rechts tegen de grond dreigt te gaan
mijn vriendin bleef gewoon zitten dus ik kon én het gewicht van de moto én haar gewicht dragen:( :( (gelukkig weegt ze niet veel)

ik zag nog net enkele mensen toekijken en in een laatste poging om toch maar niet vierkant te worden uitgelachen heb ik met mijn laatste krachten alles nog van de grond weten te houden... ik denk altijd van nu was het de laatste keer volgende keer zal ik er wel op letten maar dat denk ik nu al 3keer

maar beter dit dan een gestolen moto (ik denk nog elke dag met heimwee aan de tijd voor mijn brommertje gestolen werd '( )
 
je zou er zoiets aan kunnen hangen

2782.jpg

 
Is wel leuk, dat lint, maar die wordt eerder gestolen dan je motor.
 
Hahaha, goeie dat lint.....
Ik zelf HAD een slot met alarm besteld bij louis.nl, maar die is tot 10augustus niet leverbaar :(
Ook werd deze oplossing genoemd:
10001864_830_00.jpg


Niet echt netjes maar wel opvallend, en dat is wat de topic starter nodig heeft })
 
Hahaha, goeie dat lint.....
Ik zelf HAD een slot met alarm besteld bij louis.nl, maar die is tot 10augustus niet leverbaar :(
Ook werd deze oplossing genoemd:
10001864_830_00.jpg


Niet echt netjes maar wel opvallend, en dat is wat de topic starter nodig heeft })

Ik vind dit nog helemaal niet zo'n slecht idee, ok het ziet er niet helemaal op en top uit, maar alles beter dan schade!!
 
Nee, zo´n kabel naar je stuur is echt achterlijk. of je een of andere debiel bent.
Eerste wat ik zou doen als ik zo´n motor zag staan is dat ding van ze stuur afhalen. HHHAAHAHAHA
 
zo'n kabel lijkt mij wel een goed idee maar dan zonder dat debiele geel-oranje kleurtje
gewoon sober zwart doet het ook wel, al is eigenlijk zo'n magneetje de beste en minste opvallende oplossing denk ik
 
Er zijn felle gekleurde nepsleutels van plastic die bij sloten werden geleverd die je in je contact stopt als je slot erop zit, zelfde idee als dat magneetje, zo´n platic sleuteltje is makkelijk zelf te maken.
En dan een of andere hufter die het leuk vindt om het sleuteltje in je contactslot af te breken.
Dan ben je nog verder van huis...

Het beste advies dat ik gezien heb is altijd je remslot gebruiken dan wordt het zoeen automatisme om hem eraf te halen dat je het nooit meer vergeet.

_________________
Why drink and drive, if you can smoke and fly



[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-07-05 14:42 ]
 

Ben blij dat ik een slot onder mijn zadel kwijt kan. Ben n.l. a 3x met een schijfremslot weggereden. De eerste 2 waren van een Bud kwaliteid en gingen gelijk kapot. Maar de 3e op de HD was een goede. Lekker om 17.00 uur als het hele personeel weggaat........

:(
 
happy
Holy Motorfreak


Geregistreerd: May 23, 2001
Berichten: 93
Lokatie: Alkmaar, Nederland
Geplaatst: 2001-07-05 14:40
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------


Op 2001-07-04 15:48, schreef Gizzmo13:
Er zijn felle gekleurde nepsleutels van plastic die bij sloten werden geleverd die je in je contact stopt als je slot erop zit, zelfde idee als dat magneetje, zo´n platic sleuteltje is makkelijk zelf te maken.


--------------------------------------------------------------------------------


En dan een of andere hufter die het leuk vindt om het sleuteltje in je contactslot af te breken.
Dan ben je nog verder van huis...

Het beste advies dat ik gezien heb is altijd je remslot gebruiken dan wordt het zoeen automatisme om hem eraf te halen dat je het nooit meer vergeet.

_________________
Why drink and drive, if you can smoke and fly



[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-07-05 14:42 ]



Mooi toch, kan je ook niet wegrijden met je slot op je schijf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan