Wegvallen vermogen ZX6R 2004. Benzinepomp?

Guus.

MF'er
9 mrt 2008
214
0
Zuid Holland
Hi allen,

Ik heb de laatste tijd soms last van een blok dat terugvalt en nergens meer op reageert.
De motor remt sterk af, en heb het idee dat me achterrem 'ingetrapt' wordt ( tot nu toe heeft dit probleem zich 4x voorgedaan )

Gasreactie wordt zeer slecht, en zodra ik stil sta of even wacht is het euvel meestal weer weg.. Heb hier zelden last van, en het probleem lost zichzelf altijd op.

Omdat de motor sterk afremt, is het toch wel gevaarlijk en wil ik er graag vanaf.
Zelf vermoed ik dat het de benzinepomp is die onbetrouwbaar werkt. Klinkt dit als de symptomen hiervan? :] Toch lijkt het ook wel alsof hij op 3 poten loopt, maar hij reageert echt nergens meer op...



Gaat om een zx6r 636 model 03-04 met injectie

Dank!
 
Klinkt wel alsof er te weinig benzine bij de carbjes komt. Had laatst een lege tank en mijn motor gedroeg zich precies zo ;)

Kijk even of die pomp een beetje makkelijk te demonteren is en test hem even. Kan zijn dat hij door meuk wat minder snel draaid of iets dergelijks?
 
Klinkt wel alsof er te weinig benzine bij de carbjes komt. Had laatst een lege tank en mijn motor gedroeg zich precies zo ;)

Kijk even of die pomp een beetje makkelijk te demonteren is en test hem even. Kan zijn dat hij door meuk wat minder snel draaid of iets dergelijks?


Lezen: met injectie
 
Wat ik zou doen:
- brandstofpompfilter reinigen
- brandstofdruk meten
- secundaire gaskleppen verwijderen, servo geeft wel eens problemen (sluit de kleppen waardoor ie alshetware smoort)
 
Laatst bewerkt:
Zal ( als de tank bijna leeg is ) de boel even demonteren, en de brandstofpomp loshalen.
Hier zit dus een filter welke ik kan controleren?

Op welke manier kan ik de pomp controleren of deze goed functioneert?

las ook iets over het leegspuiten van een bus wd40 met 12v op de pomp, maar dit leek me een
beetje beun..

Wat is het nut precies van het verwijderen van secundaire gaskleppen? eenvoudig? Verschil in rijgedrag/verbruik?


Indien ik hem wil vervangen, hoe zit het met de uitwisselbaarheid van andere bouwjaren / modellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan