Weinig compressie

nitram76

Rookie
24 jun 2017
3
0
Hallo allemaal,

Ik heb een kawa 750 van 86... en die wil koud niet starten.. nu heb ik al met dealer gesproken voor wat meer info.. dat was voor dat in compressie had gemeten.. zoals het er nu voor staat is dat de carps ultrasoon gereinigd en afgesteld zijn bougie en kabels vernieuwd.
Nu zij de dealer dat een compressie van 9 bar geen probleem is normaal laat maar zeggen. Daarna heb ik ze gemeten koud eerst zonder olie op zuigers daarna met. Zonder meet ik twee met 9 en twee met 10 bar met olie zijn ze allemaal 12.5. Ik vind dat nog al een verschil om te zeggen 9 bar is oké. . Heeft iemand dit al eens eerder bij de hand gehad.. motor rijd prima als die warm is.. by the way
 
9 bar compressie klinkt voor de meeste motoren als prima, zeker iets uit '86 :) Als je daarna met een beetje vettigheid 12,5 haalt dan lijkt me dat netjes.

'86 zou al wel een elektronisch doosje voor de vonkjes moeten hebben en geen puntjes meer hebben, dan zou ik m'n geld ook op de carburatie zetten.

db
 
Dit kan van alles zijn, zelfs een rotte startmotor die te veel vermogen wegtrekt tijdens het starten, maar het startsysteem in de carbs is ook mijn eerste gedachte...
kijk eens of hij met startpilot oid wel in een keer start, dan weet je het eigenlijk meteen, en omdat je zelfs voor de compressietest al naar de dealer gaat, vermoed ik dat je afhankelijk bent van derden om dit allemaal uit te vogelen? en tijd is nu eenmaal het kostbaars bij dealers
 
Dit kan van alles zijn, zelfs een rotte startmotor die te veel vermogen wegtrekt tijdens het starten, maar het startsysteem in de carbs is ook mijn eerste gedachte...
kijk eens of hij met startpilot oid wel in een keer start, dan weet je het eigenlijk meteen, en omdat je zelfs voor de compressietest al naar de dealer gaat, vermoed ik dat je afhankelijk bent van derden om dit allemaal uit te vogelen? en tijd is nu eenmaal het kostbaars bij dealers

Tot voor kort had ik ook geen compressietester hoor. Zegt niet zo veel. Ben geen expert maar heb 6 jaar lang prima zonder gekund
 
Dank allemaal.

Met Deo 😆start die vaak snel zit idd. ontsteking wordt geregeld door cdi. Vind de vonk wel wat zwak moet ik zeggen maar heb geen vergelijking zat ook te denken aan de bobines.
 
Terug
Bovenaan Onderaan