Weinig grondspelling zo`n CBR600 of gaat hij nu zo

Turbo Bul

MF veteraan
25 mrt 2002
1.381
12
Krommenie
Weinig grondspelling zo`n CBR600 of gaat hij nu zo plat

Een clublid/kameraad vroeg mij of ik ff wilde informeren of er meer mensen zijn die er last ook van hebben met hun cbr
Is dat normaal dat het kapje over de grond gaat net als de versnellings pook en stepje
Hij had op assen gereden ( 1.32 min ) en was niet erg te spreken over de grond spelling
Zijn er meer gasten die er last van hebben
Of heeft hij echt zo weinig grondspelling
Hij heeft zijn veerring al opgeschroefd en hangt/ligt er al aardig naast
Het gaat hier om een standaard CBR600 en hij rijd geen wedstrijden er mee
Wie heeft er een tip om dit op te lossen want dit is ook zonde
full
 
Er klaagde een tijdje geleden ook al iemand anders over (Team Fierstra vlgs mij).

En je vriend kan beter geen valblokken monteren, want daar kun je nog wel eens door vallen als je zo dicht bij de grond komt.

Misschien toch een andere motor aanschaffen. Op zich is 1.32 op Assen wel echt snel.
Overigens Bayliss en Hodgson rijden hun kuipen ook aan de grond.

Ik weet niet wat je er aan moet doen. Sorry.
 
Alle Honda's hebben weinig bodemspeling, is algemeen bekend.
Gewoon inruilen tegen een GSX-R of R6 die hebben wel grondspeling. :)
 
Bij de ZZ-R 600 is het zo dat de bok bij hoge bochtsnelheid aan de grond komt door het inveren, is te verhelpen door achtervering tikkie harder te zetten. Laat de voorkant met rust, is niet bevorderlijk voor sturen/wegligging...
...geen idee of dit ook opgaat vor CBR...(uit verhaal maak ik op van niet, maar toch...)

Koz
 
een GSX-R heeft wel grondspeling?
Kuip versleten,versnellingspook en uitlaatdemper. :(
http://home.kabelfoon.nl/~marne/soes1.jpg ((Afbeelding))
Ja maar jij rijd altijd met je vering op standje "uiterst comfortabel" :+

Denk dat mij dat in dit leven nooit gaat lukken!
 
Ja, andere achtervering is zeker aan te raden. Bovendien een beetje aan de zithouding werken waarschijnlijk.

Laat 'm oppassen met het te platgooien, want 't gaat 'm nog eens veel geld kosten zo te zien. Ook de banden hebben zo hun grenzen.
 
een GSX-R heeft wel grondspeling?
Kuip versleten,versnellingspook en uitlaatdemper. :(
http://home.kabelfoon.nl/~marne/soes1.jpg ((Afbeelding))
Heb je een plaatje van de hele motor, want ik vind de uitlaat zo raar zitten, of ligt dat nou aan mij??
 
Heb je een plaatje van de hele motor, want ik vind de uitlaat zo raar zitten, of ligt dat nou aan mij??

Dat is zo'n rond op systeem. Uitlaat komt aan de anderekant van de motor boven. Aan die pijp zit een demper. Uit die demper komt er weer een pijp. Deze gaat achter de motor langs in een bocht naar de andere zijde om daar weer aan een demper te hangen. Heel stil en geen vermogens verlies.

( van Porky geleerd *D )
 
Ja, andere achtervering is zeker aan te raden. Bovendien een beetje aan de zithouding werken waarschijnlijk.

Laat 'm oppassen met het te platgooien, want 't gaat 'm nog eens veel geld kosten zo te zien. Ook de banden hebben zo hun grenzen.

Hij rijd op metz renn sports dus dat zit wel goed :}
 
Andere achterschokbreker kopen, de standaard schokbreker van de CBR is notoir slecht, de z.g.n. puddingbuks.


Kijk hier heeft hij wat aan THX

Hij is ook van plan om de race CBR motor van Bert Vos ( De Weer Motoren )over te nemen
Dan zit alles er al op O-) en kan zo het circut op
Want hij wil toch vaker de circut op :]
 
Laat maar ff zien met een fototje
Dat overtuigd ;)

Kan ik het hem ff laten zien dat hij zich geen zorgen hoeft te maken en dat het nog gekker kan
 
Ik kan platter. :P Mijn hele carterdeksel was bekrast ;)
ja en nog wel meer ook :+

Maar die uitlaat in dat andere plaatje mist dara geen verbindingsbocht ofzow ?

en weinig grondspeling is al langer bekend bij die modellen. tis ook een sportieve tour en geen supersport die gebruikt wordt op het circuit.
en anders is mischien een tail riser wel iets voor jouw vriend, scheelt enkele cm's wat het achterwiel "lager" komt waardoor de rest dus hoger komt en daardoor meer speling heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan