Weinig olie

Michel1984

MF'er
11 jun 2014
61
0
Groningen
Ik heb een minder goeie dag gehad.... Waarschijnlijk een aardig stuk op mijn Suzuki gs850 gereden met te weinig olie in het blok.. Gevolg hij start nu alleen met start spray... Olie nu wel bijgevuld, maar heeft iemand een idee wat de schade zou kunnen zijn?

Bedankt!
 
Hoeveel heb je bij moeten vullen om de olie op peil te krijgen?
 
Als hij alleen nog met startspray start mis je behoorlijk wat compressie. Hoe kwam je er achter dat er te weinig olie in zit?
Ik gok op een hele dure reparatie.
 
je weet zeker dat je het gesprayd met start spray en olie hebt bijgevuld ?

en niet andersom :+

het staat er een beetje raar.
wat bedoel je met waarschijnlijk ?

olie moet je peilen als de motorfiets weer koud is he.

Als je zeker weet dat je met 'te weinig' olie hebt gereden dan is je motorblok beschadigd en kan het zeker zeer prijzig zijn dat te repareren.
 
Laatst bewerkt:
Als je gereden hebt met teweinig tot geen olie dan heb je kans op serieuze motorschade..
Krukas lagers, zuigerveren you-name-it..
Alles waar smering vereist is heeft waarschijnlijk metaal op metaal contact gehad...

Heb je je oliefilter er af gehad om te kijken of deze vol zit met fijn gruis..?
 
Zojuist even naar je andere topics gekeken. Als ik het goed zie heb je een aantal uitdagingen gehad om de gs850 lopend te krijgen. Er mankeerde nogal wat aan. Was dit de eerste echte rit? Hoe was het olieverbruik VOOR de rit?
 
Voordat je nu meteen van het ergste uitgaat:

hoe klinkt de motor nu?
Als hij nu zonder bijgeluiden gewoon stationair draait is er waarschijnlijk weinig aan de hand...
 
Hoeveel heb je bij moeten vullen?als er een liter bij moest is er waarschijnlijk weinig aan de hand meer erbij kun je er volgens mij wel vanuit gaan dat er flinke problemen aan de hand zijn.
Hoe klinkt de motor?
 
is het oliedruklampje gaan branden tijdens de rit?

zo ja, en daarna doorgereden heb je waarschijnlijk flinke motorschade.

oliedruklampje niet gaan branden (maar werkt wel) dan heb je geluk gehad :P, en zul je de oorzaak verder moeten zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Nu scheelt het aardig dat een GS een lage druk olie pomp heeft en kogellagers op de krukas heeft. Ik zou eerst olie bijvullen en eens kritisch luisteren.
 
Schade blijkt mee te vallen. Er zat nog wel wat olie in.. gelukkig. Startprobleem bleek uiteindelijke valse lucht te zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan