Weinig vertrouwen in de bochten

Ook ik heb m'n rijbewijs gehaald in die jaren,1983, maar zo rijd ik dus niet. Ik ben meer van een vlotte rijstijl, en met de motor "trekkend" de bocht door.
Ben wel in al die jaren 3 keer op m'n plaat gegaan, dat dan wel. Kwestie overmoed in de jonge jaren.. :+

Dan kon je op tijd weer aan een nieuwe/andere 👍 😜 ,been there ,done that
 
een motor heeft niets te willen en wordt alleen maar instabieler bij remmen

pardon?
Was dat niet hier dan @Zot? Die 3 hele lange posts over het gedrag van een motor, en de meeste fouten bij het rijden, het was een heel epistel weet ik nog.
Ik kan er naast zitten hoor, het was al een tijdje geleden.
 
Ik heb even gekeken, maar het waren post 46, 47 en 48 van je. Op pagina 2 van dit topic. Daar word vrij uitvoerig ingegaan op het gedrag van een motor, en de fouten die je als berijder ervan kan maken, en wat eraan te doen.
 
Was dat niet hier dan @Zot? Die 3 hele lange posts over het gedrag van een motor, en de meeste fouten bij het rijden, het was een heel epistel weet ik nog.
Ik kan er naast zitten hoor, het was al een tijdje geleden.
Daar heb je dan weinig van begrepen
 
Tja waarom moet je de stepjes aan de grond rijden,er is ook nog zoiets als normaal rustig een bocht nemen,je heb
maar 2 wielen onder je en er is dus altijd een kans dat je onderuit gaat,die kans is alleen heel wat kleiner als je
gewoon normaal rustig rijd,en is dat niet jou idee van motorrijden volg dan een VRO cursus,al zal zelfs de beste
cursus en motor je niet kunnen behoeden dat het mogelijk is dat je kan vallen met de motor,wil je absolute zekerheid dat je niet
kan vallen, dat kan,daar hebben ze de 4 wielers voor uitgevonden. 🥴
En driewielers tegenwoordig -O-
En sommigen willen nog zwaaien ook... 8)7
 
Ehm, een motor kan makkelijker te sturen zijn door juist gebruik van de remmen.

Natuurlijk is het niet de bedoeling veel te hard de bocht in te gaan en dan maar op je achterrem te gaan staan.
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt -O-.
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
 
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt -O-.
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
Voor normaal rijden is dat de juiste volgorde.
Velen proberen steeds sneller te gaan door te laat te remmen en terug te schakelen, waardoor ze de bocht juist langzamer inzetten omdat ze dan teveel op de rem gaan.

Als ik bochten snel wil nemen, zet ik ze overgingen wel remmend in. Doordat de voorkant dan dieper ligt kantel je makkelijker in. Vervolgens moet je dan wel gelijkelijk al weer op het gas terwijl je tegelijkertijd ook geleidelijk van de voorrem afgaat. Het principe werd destijds in "Twist of the wrist" behandeld en gaan oefenen...
 
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt -O-.
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt

Dat is voor trutjes 😍
 
Voor normaal rijden is dat de juiste volgorde.
Velen proberen steeds sneller te gaan door te laat te remmen en terug te schakelen, waardoor ze de bocht juist langzamer inzetten omdat ze dan teveel op de rem gaan.

Als ik bochten snel wil nemen, zet ik ze overgingen wel remmend in. Doordat de voorkant dan dieper ligt kantel je makkelijker in. Vervolgens moet je dan wel gelijkelijk al weer op het gas terwijl je tegelijkertijd ook geleidelijk van de voorrem afgaat. Het principe werd destijds in "Twist of the wrist" behandeld en gaan oefenen...

Yep, Trailbraking heet dat:
in de filmpjes kun je het goed zien.

https://www.ridinginthezone.com/10-things-you-need-to-know-about-trailbraking/
 
Terug
Bovenaan Onderaan