Wekelijks spuiten met diesel werkt !!

Spuiten met diesel is

  • kinky

    Stemmen: 6 46,2%
  • milieuvervuiling

    Stemmen: 5 38,5%
  • beter dan dasty

    Stemmen: 2 15,4%
  • voor vrachtwagenchauffeurs

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Brikmans

MF'er
23 feb 2006
206
1
Rozenburg
Dankzij de hint van willem1940 spuit ik wekelijks mijn blok in met een plantenspuit gevuld met diesel. En... het werkt!

Het stinkt naar een olieraffinaderij in de tuin - wat weer als voordeel heeft dat de buurtkatten er geen brood meer in zien om er tegenaan te pissen - maar hij gaat steeds meer glimmen, en dit met nauwelijks poetsen.

Foto=CITWZKSU


Ik moet het toch nog even zeggen, when you try this at home : spuit niet op je remmen.
 
Kan je dan niet gewoon remmenreiniger pakken? Kan je je remmen ook meespuiten ;)
 
Werkt inderdaad perfect, alleen de restjes aan je blok gaan nogal roken / stinken. :X

Dus meteen wegrijden als je gaat rijden en niet eerst je helm etc. opzetten als je hem net hebt gestart. Het is maar een tip. ;)
 
Het werkt juist bij aluminium ! Maar het chroom wordt er ook lekker vettig van.
En inderdaad, na het spuiten direct wegrijden ....anders kom je in ademnood.

:+ :+
 
Even wat anders dan dat diesel gespuit.

Ben een hoofdremcilinder aan het opknappen, en het apparaat zit niet mooi meer in de verf. De zwarte verf is er inmiddels half afgebladderd.
En nee, ik heb er niet met diesel tegenaan gespoten.

Foto=GDRYQB4V



Wat te doen? Met wat voor verf blijft zo'n ding netjes en valt niet na de eerste de beste remolie spill de verf er af?

Verder, de standaard handvatten. Ik vind die handvatten te klein, te dun zeg maar. Mijn handen zijn groter dan de handen van een japanner uit de jaren 70. Na een half uurtje rijden krijg ik kramp in mijn handen. Iemand ervaring met andere handvatten? misschien van die foam dingen? Hoewel ik die niet zo mooi vind.
Misschien dit iets?

10019578_860_FR_03.JPG
 
Even wat anders dan dat diesel gespuit.

Ben een hoofdremcilinder aan het opknappen, en het apparaat zit niet mooi meer in de verf. De zwarte verf is er inmiddels half afgebladderd.
En nee, ik heb er niet met diesel tegenaan gespoten.

(Afbeelding)


Wat te doen? Met wat voor verf blijft zo'n ding netjes en valt niet na de eerste de beste remolie spill de verf er af?

Verder, de standaard handvatten. Ik vind die handvatten te klein, te dun zeg maar. Mijn handen zijn groter dan de handen van een japanner uit de jaren 70. Na een half uurtje rijden krijg ik kramp in mijn handen. Iemand ervaring met andere handvatten? misschien van die foam dingen? Hoewel ik die niet zo mooi vind.
Misschien dit iets?

(Afbeelding)

Polijsten 8-)
 
Whehe, misschien moet ik het ook eens proberen dan. Kan de combinatie heet blok <--> vernevelde diesel geen kwaad :?
 
Whehe, misschien moet ik het ook eens proberen dan. Kan de combinatie heet blok <--> vernevelde diesel geen kwaad :?

Weet ik niet. Ik spuit alleen af en toe op een koud blok, kan de diesel enige x tijd inwerken.

Moet het een beetje relativeren - spuit momenteel nog maar hooguit maandelijks.
Spuiten op een warm blok lijkt me idd niet aanbevolen.
Spuiten voor eigen risico, ben er ook geen expert in.
 
En als je nou ipv diesel lijnzaadolie gebruik is het nog eens niet schadelijk voor het milieu ;)
 
En als je nou ipv diesel lijnzaadolie gebruik is het nog eens niet schadelijk voor het milieu ;)


Hmmm werkt dit?

heb ik straks een motor die naar versgebakken brood ruikt _O- _O- _O-

Maar serieus werkt dit ook? en waar kun je dat krijgen?


 
lijnzaadolie...waar wordt dit voor gebruikt dan in een dierenzaak?

Al die diesel op de klinkers in de tuin is niet echt gezond voor de kids zeg maar.
Voor paarden :Y


Maar las net ergens een stukje dat lijnzaadolie de pakkingen kan! aantasten.
Nu is dit dan wel wanneer een motor op lijnzaadolie loopt, en niet is aangepast :Y



Lijkt me trouwens ook dat olie niet echt bevorderlijk is voor je evenwicht als die op de klinkers komen ;) :+



Maar lijnzaadolie is een 'vervanger' van diesel, dus ik weet trouwens niet of je daarmee de motor wel schoon mee krijgt :P
 
Voor paarden :Y

Maar las net ergens een stukje dat lijnzaadolie de pakkingen kan! aantasten.
Nu is dit dan wel wanneer een motor op lijnzaadolie loopt, en niet is aangepast :Y

Lijkt me trouwens ook dat olie niet echt bevorderlijk is voor je evenwicht als die op de klinkers komen ;) :+

Maar lijnzaadolie is een 'vervanger' van diesel, dus ik weet trouwens niet of je daarmee de motor wel schoon mee krijgt :P

Oke tx for the info...toch de moeite waard om eens te proberen ;)

Die diesel kan echt verschrikkelijk stinken nu vind ik het zelf niet erg maar de buren en moeders wel.
 
Oke tx for the info...toch de moeite waard om eens te proberen ;)

Die diesel kan echt verschrikkelijk stinken nu vind ik het zelf niet erg maar de buren en moeders wel.
'Vruger' spoten we met diesel de betonbewerkingsmachines mee in, was makkelijker om dan de beton te verwijderen.
Of in diensttijd je wagen mee te poetsen, en daarna op je donder krijgen dat je wagen wel erg veel stonk en blonk, of je schoenen mee te poetsen _O-
Dat blinken trouwens van korte duur, want het werd naderhand weer doffer :Y
 
Hmmm werkt dit?

heb ik straks een motor die naar versgebakken brood ruikt _O- _O- _O-

Maar serieus werkt dit ook? en waar kun je dat krijgen?

Helemaal zeker mbt het roest verwijderen ben ik niet.
Wel weet ik dat sommige het gebruiken om een auto te conserveren,ook gewoon met de spuit op de compressor.
Verkrijgbaarheid is simpel : www.google.nl
 
spuit je met witte of rode diesel de rode is wel goedkoper haha
ik gebruik er t.t.c ervoor is een soort zoutzuur werkt perfect en gelijk ontvet die handel
:] 8-) :]
 
bij een betere bouwmarkt kan je gekookte lijnolie halen in jerrycans van 5 liter wordt gebruikt voor conservering van hout en staal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan