wel/geen dagverzekering CT

KawaKrisje

Die hard MF'er
17 aug 2006
956
2
Amsterdam
Heb me opgegeven voor de circuittraining van 5 oktober *O*

Beginners kunnen een dagverzekering afsluiten.
Van de ene kant een "veilig" idee (Je leest dat er nogal wat glijders gemaakt worden waarbij je flink wat euries moet neertellen om je fietsie weer op te lappen) van de andere kant "sonde van 't geld" (alsnog een behoorlijk eigen risico, groep 1 "so what :X ").

Ben superblij met m'n motor en hoop dat ik 'm nog lang onder m'n kont mag hebben (net gekocht en géén geld voor een ander :N ).

Wat is jullie ervaring/mening?
 
Niet afsluiten en een gok nemen, mocht er wat gebeuren helaas pindakaas.

Wel afsluiten, er gebeurd niks. Weggegooid geld.

Kortom lastige beslissing. Ik persoonlijk zou het wel doen.
 
poe, ik snap je dilemma..

ik moet zeggen dat ik er tijdens de MF Ride-Out in croix toch wel een behoorlijk aantal onderuit heb zien gaan.. ik weet niet hoe je normaal rijd.. ben je een redelijk rijstijl gewend en ga je nu gewoon lekker legaal bezig op het circuit? (maw, behoorlijk forse rijder op de openbare weg) als je je grenzen een beetje kent dan kan je er wellicht wat meer vertrouwen in hebben..

Ik ken de waarde ook niet van je motor en de extra kosten voor de verzekering niet.. als het een eurootje of 20 - 30 is zou ik er niet al teveel op beknibbelen, 't kan je ook gewoon een hoop ellende schelen..
 
ik heb gehoord dat zoon dagverzekering niet veel kost (onder de 50 euro ofzo, weet t nie meer precies?).. dus waarom laten?..

je moet hem sowieso op t rubber houden, maar als het fout gaat ben je blij dat je je verzekering hebt afgesloten..
doe je het niet en je gaat op je flikker dan ga je er spijt van krijgen dat je dat bedragje niet hebt betaald..

[mijn mening]gewoon doen.. :)
 
Tsja....Nou heb ik geen ervaring met dat soort dagen, maar wat ik me afvraag is het volgende. Als jij op een dagverzekering wilt besparen, en daarmee bewust het risico neemt alles in 1x kwijt te zijn....wordt het dan niet eens tijd dat je die motor maar gewoon verkoopt (of weggeeft)? Want blijkbaar heb je niet het geld om ermee te gaan rijden. B|
 
Zou jij onverzekerd rond gaan rijden op de weg? ik niet. Op het circuit is de verleiding nog wat groter om ff los te gaan, dus ook iets meer risico op vallen. Beter zonde geld van rond de 100 euro, als zonde geld van een paar duizend euro. Gewoon nemen die dagverzekering. Je kan overigens ook aangereden worden door een ander, ik weet niet hoe dan de schuldvraag ligt. Maar ga er niet gelijk van uit dat die ander dan moet betalen. Ff uitzoeken zou ik zeggen.
 
Als je een verzekering kan afsluiten dan rij je in groep 1 onder begeleiding van een marshall (neem ik aan... 5 oktober; motorsportlifestyle?). In groep 1 is de kans dat je op je plaat gaat zo klein. Je kan de hele dag in z'n 3 bij wijze van spreke achter de marshall aanrijden. Een verzekering afsluiten is dan echt overbodig, tenzij je van jezelf weet dat je niet rijden kan, dan zou ik 't wel doen.
 
Als je een verzekering kan afsluiten dan rij je in groep 1 onder begeleiding van een marshall (neem ik aan... 5 oktober; motorsportlifestyle?). In groep 1 is de kans dat je op je plaat gaat zo klein. Je kan de hele dag in z'n 3 bij wijze van spreke achter de marshall aanrijden. Een verzekering afsluiten is dan echt overbodig, tenzij je van jezelf weet dat je niet rijden kan, dan zou ik 't wel doen.

En die blade op de 22 aug...... Gelukkig wel verzekerd.
 
En die blade op de 22 aug...... Gelukkig wel verzekerd.
Eh... welke blade?


Sorry dat ik 't zeg, maar als je in groep 1 op je plaat gaat dan moet je je nog eens goed achter de oren krabben of motorrijden wel wat voor 'jou' is, want dat heeft in mijn ogen weinig tot niks met 'circuitrijden' te maken. De marshals rijden een rustig tempo wat door iedereen makkelijk te volgen is zonder ook maar 1 keer je knie aan de grond te hoeven leggen. Zo hard en schuin gaat 't dus niet. Dat mag ook niet i.v.m. de eisen die de verzekering stelt ;)
 
Super al die reacties *O*

Ook al kan ik de hele dag achter een Marshall aan rijden, ook al kan ik wél rijden :X , misschien kan een ander het wel niet _O- , mezelf kennende ga ik toch m'n grenzen op zoeken (en erger ... die van m'n motor :X ) daar over heen gaan is gauw gebeurd,
dus toch die extra verzekering!

thnx :Y
 
Super al die reacties *O*

Ook al kan ik de hele dag achter een Marshall aan rijden, ook al kan ik wél rijden :X , misschien kan een ander het wel niet _O- , mezelf kennende ga ik toch m'n grenzen op zoeken (en erger ... die van m'n motor :X ) daar over heen gaan is gauw gebeurd,
dus toch die extra verzekering!

thnx :Y
Bij wie rij je 5 oktober?

Als je bijvoorbeeld bij Motorsportlifestyle rijdt, dan zal je niet je grens kunnen opzoeken, want je rijdt dan de hele dag in een treintje gedurende de 5 sessies achter de marshall. Hij bepaald dus 't tempo ;)

Wat ik daarmee bedoel is: circuitrijden is pas circuitrijden (voor mij dan) als je zelf je rempunten etc. gaat bepalen en niet zolang je achter een marshall rijdt.
 
Bij wie rij je 5 oktober?

Als je bijvoorbeeld bij Motorsportlifestyle rijdt, dan zal je niet je grens kunnen opzoeken, want je rijdt dan de hele dag in een treintje gedurende de 5 sessies achter de marshall. Hij/zij bepaald dus 't tempo ;)

Inderdaad via Motorsportlifestyle.
Dacht dat je ook 1 of 2 sessie vrij mocht rijden?
Hoe zit het als iemand ánders jou van de baan veegt?
 
Inderdaad via Motorsportlifestyle.
Dacht dat je ook 1 of 2 sessie vrij mocht rijden?
De laatste 2 sessies vrij rijden is alleen in groep 2. In 't begin kon je je in groep 2 ook verzekeren, maar dat is nu teruggedraaid naar alleen groep 1...

Hoe zit het als iemand ánders jou van de baan veegt?
Eh, dan hebbie pech gehad. Je kan niemand aansprakelijk stellen op 't circuit. Wat DAT betreft is zo'n verzekering wel handig ;)
 
Eh... welke blade?

Ben niet zo thuis in de japanse modelen, ze lijken te erg op elkaar. Ik dacht dat dit een cbr900rr was (dat is toch de eigenlijke aanduiding van een Blade?):

full


Hoe dan ook die was verzekerd, dus maar 700 euro ellende.
 
Gewoon de verzekering afsluiten!! Je krijgt alleen maar spijt dat je het niet gedaan hebt, zeker als het fout gaat.
 
Ben niet zo thuis in de japanse modelen, ze lijken te erg op elkaar. Ik dacht dat dit een cbr900rr was (dat is toch de eigenlijke aanduiding van een Blade?):

(Afbeelding)

Hoe dan ook die was verzekerd, dus maar 700 euro ellende.
Da's een 600RR :P

Die mevrouw reed in haar 1 door Hugenholtz en gaf vervolgens vol gas... sja :+
 
Die meid had haar 600RR aan de kant geparkeerd (op z'n kop, dat dan weer wel) en had wel een verzekering (ook groep 1).

Maar ze had 't een beetje op zich afgeroepen, want niet alleen reed ze in de verkeerde versnelling (1: veel te veel power), haar achterband was ook op (dus had al relatief weinig grip).
 
Ben niet zo thuis in de japanse modelen, ze lijken te erg op elkaar. Ik dacht dat dit een cbr900rr was (dat is toch de eigenlijke aanduiding van een Blade?):

(Afbeelding)

Hoe dan ook die was verzekerd, dus maar 700 euro ellende.

das een 600rr

heb hem persoonlijk voorbij zien glijden.. was erg zonde van haar motor..
ze liep zelf gewoon van de baan dus das ook meegevallen..

@ topic starter:
al gaat het in de eerste groep nog zo langzaam (zoals gezegd word), je ken altijd onderuit gaan.. en t is en blijft je eerste keer op t circuit (denk ik??), dus msschien wel gewoon lekker om ff t circuit te leren kennen etc..

ik zou het zelf ook doen, ga alleen pas volgend jaar beginnen :9 als ik geld heb.. hehe
 
Maar ze had 't een beetje op zich afgeroepen, want niet alleen reed ze in de verkeerde versnelling (1: veel te veel power), haar achterband was ook op (dus had al relatief weinig grip).

Da wás een 600RR :X

KK heeft nét een nieuwe achterband *O*

Ik roep natúúrlijk niks over me af, maar ga wél die extra verzekering afsluiten. Maar bij panne ga je er altijd op achteruit, tóch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan