Wel knietje, maar niet keren op de weg?

Waar begint motorbeheersing

  • Kunnen keren op de weg

    Stemmen: 107 84,9%
  • Knietje aan de grond

    Stemmen: 11 8,7%
  • Anders

    Stemmen: 8 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    126
met de XR fluitje van een cent
met de CBR ging het ook heel gemakkelijk

maar met de R6 heb ik er wel wat problemen mee, hier zet ik bij het keren toch steeds een voetje op de grond en dat is moeilijk als je net met je tenen aan de grond kan ;)

maar ja , hoe dikwijls train je op die dingen , moto's zijn gemaakt om mee te
rijden , niet om stapvoets mee te draaien :+

:^

degene die op 1 hebben gestemd zijn vast mensen die geen kd kunnen :X
 
BV zou idereen regelmatig moeten oefenen, iig her remmen en uitwijken, schandalig hoe sommigen hun motor "beheersen".

Oefenterrein van één of andere rijschool (een gewone parkeerplaats, maar met stippen voor de pylonnen) ligt ongeveer op mijn woon-werk route. Zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken :) Helaas standaard geen pylonnen bij me, maar het gaat om het idee, niet de exacte afmetingen.
 
Wat ook zo mooi is zijn al die excuses om het korte keren niet te doen:

"Ik heb maar X cylinder(s), dat bokt te veel" (ja, ja, je lult te veel :+ )"
"Ik heb een Supersport met een hele kleine stuur uitslag" ( ja, ja, jij hebt ergens anders te veel uitslag :+ )"
"Ik heb een te lange naloop" (ja, ja, niet als je je voeten op de steps houdt ;) )

Ook hier geld weer: Alle smoezen zijn al verzonnen.

Gewoon erop oefenen en het komt goed.
 
Laatst bewerkt:
De stuuruitslag is wel een beetje minder bij een SS.
Maar 8m brede weg moet het toch wel lukken ;)

Nou inderdaad. Met lessen had ik er geen probleem mee maar mijn ZXR heeft een draaicirkel van een vliegtuig (zegt mijn vriend met TL1000 altijd).
Maar met 8 meter moet het toch lukken!
 
Dan ga ik toch maar voor een ss....hoe minder stuuruitslag,hoe beter...
De dokter heb er ook al geen zalfjes voor.......
 
Ik pak de koppeling erbij..en ben nog aan het oefenen om zo'n korte draai echt lekker te krijgen...valt niet mee...maar keren op een tweebaansweg lukt inmiddels wel :o
 
Binnen 8 meter is een eitje. Als je dat niet kan is het echt tijd om je rijbewijs in te leveren.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijdje terug meegedaan heb met wat BV's van een rijschool. En ik dacht dat doe ik wel ff, ook op mijn Blade
Maar dingen als het 8-tje en 3x rond zijn toch verdomd moeilijk op een 96' CBR900RR (ergo ik haalde het gewoon echt niet).
Ik zat op de maximale stuuruitslag, Ik heb maximaal afgeduwd (de motor hing letterlijk in mijn knieholte), Mijn motor stond te bokken en mijn achterrem begon te ruften. En nog haalde ik het niet :( . Ik kwam een 5cm tekort..
Iemand die nog iets langer is zou het misschien wel halen, maar ik dus niet.

Maar normaal gesproken op de straat is straatje keren geen probleem op de Blade, ook niet met zijn tweeen.
 
8 meter is wel aso breed, maar moet eerlijk zeggen dat ik 100% zeker weet dat ik met lessen 10x beter korte bochies kon maken als nu :o

ps: ik ken wel kneedowne :+
 
Knietje is toch volledig Poser en heeft geen enkele bijdrage voor de normale buiten het circuit rijstijl.

BV zou idereen regelmatig moeten oefenen, iig her remmen en uitwijken, schandalig hoe sommigen hun motor "beheersen".

Volledig mee eens... Ik moet zeggen dat mijn halve draai nog niet optimaal is, waarbij ik moet zeggen dat het volgens mij redelijk lastig is om een draai te maken in ca 6 meter (zo breed is de weg bij ons ongeveer). Soms lukt het het, soms moet ik net een stukje parkeerhaven mee pakken. Ach... ik oefen het elke dag als ik richting mijn werk ga ;)

Maare, Baksteen, jij hebt al behoorlijk veel ervaring met de K1100LT (en wat meer opleiding :P ). Hoe gaat een halve draai bij jou?
 
Klink misschien een beetje sullig voor sommige, maar ik probeer minimaal een keer in de twee maanden even de bijzondere verrichtingen te doen. Op zondagavond even de parkeerplaats op en dan alles proberen. Gewoon even kijken of je nog wat sneller kan slalommen nog krappere rondjes draaien en dat soort dingen.

Niet alleen om me zelf alert te houden, maar ook omdat ik het leuk vind om te doen. Ben niet zo'n hardrijder. :]
 
Laatst bewerkt:
Klink misschien een beetje sullig voor sommige, maar ik probeer minimaal een keer in de twee maanden even de bijzondere verrichtingen te doen. Op zondagavond even de parkeerplaats op en dan alles proberen. Gewoon even kijken of je nog wat sneller kan slalommen nog krappere rondjes draaien en dat soort dingen.

Niet alleen om me zelf alert te houden, maar ook omdat ik het leuk vind om te doen. Ben niet zo'n hardrijder. :]
Da's niet sullig, da's juist goed.
Oefening baart kunst.

Sullig is steeds Baksteen aanhalen en zeggen dat je het met hem eens bent ;)

Hiermee zeg ik niks over Baksteen maar meer over de "aanhalers" die geen straatje keren kunnen :+
 
Ik heb laatst met iemand bijzondere verrichtingen geoefend en daarbij telde het kijkgedrag enorm in de vlotte uitvoering van keren, rondjes en achtjes. Mijn huidige motor (BMW R1100GS) bleek inderdaad een kortere draaicirkel te hebben dan mijn vorige (Yamaha Diversion 900).

Ik heb ook al eens van een rijinstructeur gehoord dat de 'echte' motorrijders zich tonen in het beheersen van de motor bij lage snelheden. De hogeschool van de motorrijkunst blijft toch het trialrijden (Sorry Valentino). Daarom schat ik lage snelheidstechniek toch hoger in dan hoge snelheidtechniek. :P
 
Halve draai is gewoon iets wat je moet kunnen.
Als ie gaat bokken pak je maar je koppeling erbij....
Als je dan toch aan posen heb kan je gelijk weg trekken in een wheelie...

Maar dit is gewoon de basis van je motor beheersing...

Als je net een nieuwe motor heb kan ik me voorstellen dat het een weekje misschien zelfs 2 weekjes duurt.. maar langer toch ookniet...

En ja ik kan wel kd'en...

ohw ja voor de goede oorde fuck en baksteen ik ben het met jullie eens :P
 
ohw ja voor de goede oorde fuck en baksteen ik ben het met jullie eens :P

schater.gif
 
Ik heb door dat ik me moet schamen om het te zeggen, maar keren op de weg... nou niet zoals het hoort iniedergeval '(

Het zit bij mij volledig tussen mijn oren, want als er maar geen pionnetjes staan of geen randje a la berm, dan is er niks aan de hand en kan ik best redelijk bochtje draaien. Het heeft ook even geduurd voordat ik het met de rijlessen onder de knie had, want het druist volledig tegen mijn evenwichtsgevoel in.

Dus ja ik moet maar weer eens gaan oefenen, maar dan doe ik het 2 keer en dan is het goed, maar als ik het dan 5 minuten later daadwerkelijk moet doen...tja :X

Maar om nou mijn rijbewijs in te moeten leveren!!! B| Dus niet.

Oh knietje kan ik dan weer wel :?
 
Wat ook zo mooi is zijn al die excuses om het korte keren niet te doen:

"Ik heb maar X cylinder(s), dat bokt te veel" (ja, ja, je lult te veel :+ )"
"Ik heb een Supersport met een hele kleine stuur uitslag" ( ja, ja, jij hebt ergens anders te veel uitslag :+ )"
"Ik heb een te lange naloop" (ja, ja, niet als je je voeten op de steps houdt ;) )

Ook hier geld weer: Alle smoezen zijn al verzonnen.

Gewoon erop oefenen en het komt goed.

Yep, dat zijn de dingen waarom ik gewoon ff mijn voet aan de grond zet met keren. Aan de andere kant, het zal me worst wezen hoe ik straatje keer, excuus of niet, mijn gixxer weegt leeg 200 kilo, bokt als een dolle onder de 4000 toeren, en ik kom idd een beetje in de knoop met mijn stuuruitslag. Maar ja, als ik het leuk vond om stapvoets dingen te doen had ik waarschijnlijkl wel een trial motor gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan