gulpenmoto
Rookie
- 10 nov 2018
- 12
- 2
verwijderd.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij de aankoopkeuring motor aan de computer gehangen en niks mis mee. Ook frame ok, banden prima. Alleen zagen we dat er kleurverschil zat (dus bijgespoten) aan de rechterkant van de valbeugel en schade was aan de kofferdrager. Motor heeft dus waarschijnlijk op zn kant gelegen of een schuiver gemaakt.
Onbegrijpelijk.
Als je een motor wil kopen die in concoursstaat is moet je een nieuwe kopen.
Wat ik helemaal niet kan begrijpen is dat je hier op het forum je vraag neerzet.
Ga gewoon met de verkoper in gesprek zoals het hoort. Is het hem überhaupt wel opgevallen?
ik sta in tweestrijd. Vandaag wezen kijken naar een Triumph Tiger Explorer XC 1200 uit 2014 met 15879 km op de teller. Bij particulier.
Verkoper had veel informatie, zo is de motor in 2017 geimporteerd uit de UK (toen 11208 op klok) door motorzaak MC Rijen uit Gilze-Rijen. Motor is hier door verkoper in 2018 gekocht voor €13000,00 (rekening aanwezig). Hier is de motor ook altijd in onderhoud geweest (o.a. ook op winterstalling gestaan) en heeft er de 16000 km beurt gehad (rekening aanwezig). Nadat ik de motor zelf gecheckt had, alles zag er goed uit, lampen etc. werkten, stuurnokken niet beschadigd, remschijven prima, voorvork geen waarneembare lekkages, heb ik hem (met koude motor) gestart en hij liep perfect. Proefrit gemaakt en ook hier niks op de motor aan te merken.
Bij de aankoopkeuring motor aan de computer gehangen en niks mis mee. Ook frame ok, banden prima. Alleen zagen we dat er kleurverschil zat (dus bijgespoten) aan de rechterkant van de valbeugel en schade was aan de kofferdrager. Motor heeft dus waarschijnlijk op zn kant gelegen of een schuiver gemaakt.
Wat moet ik hier nu mee???? Sowieso afzien van koop? Frame was in orde. Of met de verkoper regelen dat hij de kosten van een nieuwe valbeugel en kofferdrager op zich neemt....
De motor ziet er verder prima uit, bij de verkoper zelf heb ik ook een goed gevoel. Alle gegevens die hij geeft op marktplaats gecheckt en die kloppen. Help???? Wel doen??? Niet doen???? Tips zijn welkom.
Cosmetische schade is in dit geval een indicatie van mogelijke structurele schade.
Welke regel? Dat alle tweedehands motoren bona fide zijn?Er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Welke regel? Dat alle tweedehands motoren bona fide zijn?
Er stond bij een voormalige Triumph dealer een speciale tweedehands Speed Triple. Alle (letterlijk) uitstekende onderdeeltjes zoals de spiegels waren niet-standaard maar bijzonder. De voetsteunen en nog wat spul was in zwart, wat toen de mode was, ook hier op het forum. Het viel me op, dat dit allemaal spullen waren, die bij een crash beschadigd zouden zijn kunnen geraakt. Iemand die helderder kan denken dan ik, stelde voor om de voorvork op krassen te controleren, die was in het budget van deze opgelapte schademotor te duur om zomaar te vervangen. En inderdaad...
Nee, en weet je waarom niet ? Omdat het een uitzonderlijk verhaal was, dat is de reden dat je dat topic nog kunt herinneren.Is het verhaal van @Gwiedert weer vergeten?
Bij twijfel niet doen...ik sta in tweestrijd. Vandaag wezen kijken naar een Triumph Tiger Explorer XC 1200 uit 2014 met 15879 km op de teller. Bij particulier.
Verkoper had veel informatie, zo is de motor in 2017 geimporteerd uit de UK (toen 11208 op klok) door motorzaak MC Rijen uit Gilze-Rijen. Motor is hier door verkoper in 2018 gekocht voor €13000,00 (rekening aanwezig). Hier is de motor ook altijd in onderhoud geweest (o.a. ook op winterstalling gestaan) en heeft er de 16000 km beurt gehad (rekening aanwezig). Nadat ik de motor zelf gecheckt had, alles zag er goed uit, lampen etc. werkten, stuurnokken niet beschadigd, remschijven prima, voorvork geen waarneembare lekkages, heb ik hem (met koude motor) gestart en hij liep perfect. Proefrit gemaakt en ook hier niks op de motor aan te merken.
Bij de aankoopkeuring motor aan de computer gehangen en niks mis mee. Ook frame ok, banden prima. Alleen zagen we dat er kleurverschil zat (dus bijgespoten) aan de rechterkant van de valbeugel en schade was aan de kofferdrager. Motor heeft dus waarschijnlijk op zn kant gelegen of een schuiver gemaakt.
Wat moet ik hier nu mee???? Sowieso afzien van koop? Frame was in orde. Of met de verkoper regelen dat hij de kosten van een nieuwe valbeugel en kofferdrager op zich neemt....
De motor ziet er verder prima uit, bij de verkoper zelf heb ik ook een goed gevoel. Alle gegevens die hij geeft op marktplaats gecheckt en die kloppen. Help???? Wel doen??? Niet doen???? Tips zijn welkom.
Wat moet ik hier nu mee???? Sowieso afzien van koop? Frame was in orde. Of met de verkoper regelen dat hij de kosten van een nieuwe valbeugel en kofferdrager op zich neemt....
Cosmetische schade is in dit geval een indicatie van mogelijke structurele schade.
Dat heb ik zelf gedaan en met die motor rij ik met heel erg veel plezierHet lijkt nu alsof je alleen nog maar een nieuwe motor kan kopen. Doe je dat niet dan zijn per definitie alle motoren die je je kunt veroorloven opgelapte, kromme, uit schroot samengestelde misbaksels die overgespoten zijn met verf van de action.
Ik heb hier ook een misbaksel, of eigenlijk als ik dit soort horrorverhalen mag gelopen dus vier, staan waaraan nogal wat gedaan is. De GR650 en de Dyna trouwens ook, zijn versleutelde machines en daarmee ben je gedoemd te overlijden na een gevaarlijke (het favoriete woord van angsthazen en huilbabys) rit want alles zal het begeven en moeilijk haar en uitgelopen mascara.Dat heb ik zelf gedaan en met die motor rij ik met heel erg veel plezier