Wel/niet nuttig topic

MarkH

MF veteraan
21 sep 2003
5.413
0
Enschede
Ik moet/wil ff wat kwijt.

Op 4 augustus opende kawa.gpx600r (Hilbert) het topic "Onder de indruk" over een motor-ongeluk bij hem in de buurt.
Naar mijn mening wilde hij gewoon ff zijn verhaal kwijt en daarnaast zijn medemotorrijders nog eens op het hart drukken voorzichtig aan te doen.

Na een post of 5 à 7 werd er reeds geopperd een slotje op het topic te doen.
Op het betreffende forum heb ik ook reeds gereageerd, maar wil daar, gezien het onderwerp, geen discussie voeren wanneer wel/niet een slotje.

Dit motor-forum is er m.i. óók voor bedoeld om zo af en toe eens ff je hart te kunnen luchten en bepaalde zaken van je af te kunnen schrijven: jouw ervaring delen met anderen die dezelfde passie hebben, namelijk motorrijden.

En om meteen maar ff wat olie op het vuur te gooien: dacht je nu echt dat het mij wat kan schelen of bijvoorbeeld Hewi een bijna ongeluk op een rotonde heeft gehad. Een echt ongeluk OK, maar bijna .... ??
Of hoeveel kilometer iemand reeds in 2004 heeft gereden :? :?

Maar als anderen dat wel leuk of interessant vinden om op te reageren, laat ze dan.

Laten we het wel of niet plaatsen van een slotje alsjeblieft overlaten aan de mods en niet proberen daar zelf invloed op uit te oefenen.

Hoe lang zal het duren voordat op dit topic een slotje komt ????
 
Dit forum wordt geplaagd door z'n eigen succes. Het is geweldig dat er zo veel mensen zijn op dit forum, maar daardoor wordt het hier ook direct een stuk ongezelliger, en gaan mensen steeds botter doen.

De "kopstoot" smiley wordt hier nogal es gebruikt, mensen beginnen direct te zeuren over moraalridders als je ook maar een heel klein beetje "common sense" gebruikt in je reacties...

't is best jammer eigenlijk
 
Slotje!!!!


Nee, gekkigheid. Ik vind dat binnen bepaalde grenzen (fatsoen lijkt me logisch bv., daaronder ook geen discriminatie of scheldpartijen) iedereen z'n ei kwijt moet kunnen.
Dat geldt m.i. ook voor beide onderwerpen die jij noemt. Als het je niet interesseert lees je het toch niet?

Ik kan me overigens best voorstellen dat iemand die zo'n ongeluk heeft gezien dat ff kwijt moet en wil zien of en hoe op zijn ervaring wordt gereageerd.

Voor mij is het overigens niet nodig, die grafische omschrijving van ongelukken. Ik heb daar zelf wel één of twee beelden bij. Maar goed, ik kan dan iets anders gaan lezen toch?
 
Wat mij nog altijd verbaast is de aantrekkingskracht die het plaatsen van een afkraak/klaag/zeur/zeik/zever/neuzel-reactie op mensen heeft. Op de één wat meer dan op de ander, dat wel...

Nou is het wel zo dat klagen en het negatieve benadrukken een beetje in de aard van de mens zit, maar de moeite die sommige mensen nemen om een zeikreactie te tikken doet me toch vermoeden dat ze verder weinig te doen hebben.
 
En om meteen maar ff wat olie op het vuur te gooien: dacht je nu echt dat het mij wat kan schelen of bijvoorbeeld Hewi een bijna ongeluk op een rotonde heeft gehad. Een echt ongeluk OK, maar bijna .... ??
Of hoeveel kilometer iemand reeds in 2004 heeft gereden :? :?
Ik kan er wel op in komen: 'Je ziet door de topics het forum niet meer'. Ik ben er vanavond uitgereden door een Mercedes Brabus K8 en een Porsche 911 turbo. Geloof me, daar ben ik knap zielig van! En hoe graag ik dat ook mededeel, ik ga daar toch geen topic voor openen :? Je moet een topic openen, vind ik, niet alleen voor jezelf, maar voor het belang van je medeforummers. Who gives a shit dat ik eruit gereden ben? Who gives a shit dat iemand bijna op z'n bek gaat. Ik maak bijna elke rit wel iets absurds mee, maar daarom hoef je dat toch niet te melden in een apart topic? Gewoon lekker afzeiken dus die onnodige topics. Anders leren die mensen het nooit. Dat is net zoiets als tegen iemand zeggen dat ze mooi is terwijl ze er niet uit ziet. Daar schiet niemand iets mee op :9
 
ik ben het met je eens. Ik vind het erg vervelend als er mensen om een slotje roepen. Ik vraag me altijd af waar ze zich mee bemoeien. Je bent namelijk niet verplicht te reageren op een topic of zelfs het te lezen. Ik kom ook wel eens oninteresante topics tegen maar die lees ik gewoon niet meer.
Alleen de mods moeten slotjes uitdelen en zelfs dan vraag ik me nog wel eens af waarom. Kost het meer capaciteit van de server? Als mensen het goed genoeg vinden om te reageren dan is het toch een geslaagd topic?

Zelf ouwehoer ik hier zoveel mogelijk en heb het hiermee naar mijn zin. Mooi toch?
 
Ik kan er wel op in komen: 'Je ziet door de topics het forum niet meer'. Ik ben er vanavond uitgereden door een Mercedes Brabus K8 en een Porsche 911 turbo. Geloof me, daar ben ik knap zielig van! En hoe graag ik dat ook mededeel, ik ga daar toch geen topic voor openen :? Je moet een topic openen, vind ik, niet alleen voor jezelf, maar voor het belang van je medeforummers. Who gives a shit dat ik eruit gereden ben? Who gives a shit dat iemand bijna op z'n bek gaat. Ik maak bijna elke rit wel iets absurds mee, maar daarom hoef je dat toch niet te melden in een apart topic? Gewoon lekker afzeiken dus die onnodige topics. Anders leren die mensen het nooit. Dat is net zoiets als tegen iemand zeggen dat ze mooi is terwijl ze er niet uit ziet. Daar schiet niemand iets mee op :9
Zit wel wat in. Ik open ook nooit een topic om de simpele reden dat ik zelf vaak al denk..wat moet men ermee?
Toch word er dan later wel een topic geopend met dezelfde strekking ofzo, en reageer je toch ;)
Een mens zit af en toe raar in elkaar |(
 
Als topics over overleden konijnen mogen dan ook topics over mensen die je ziet omkomen (of net nadat ze zijn omgekomen)

Therapeutisch heet zoiets. Is nog wat anders als " er zijn er wer twaalf verongelukt dit weekend"

Staat het je niet aan dan reageer je toch gewoon niet.
 
Als topics over overleden konijnen mogen dan ook topics over mensen die je ziet omkomen (of net nadat ze zijn omgekomen)

Therapeutisch heet zoiets. Is nog wat anders als " er zijn er wer twaalf verongelukt dit weekend"

Staat het je niet aan dan reageer je toch gewoon niet.
:^
 
Ik ben er vanavond uitgereden door een Mercedes Brabus K8 en een Porsche 911 turbo. Geloof me, daar ben ik knap zielig van!
Had je de 1000rr maar moeten nemen })

Ach nuttig of niet.. Ieder ongeluk hoeft ook weer niet gepost te worden.
Heb je het zelf gezien of is het een maat van je geen probleem, maar van horen zeggen of uit de krant, nee laat maar.

Ik kom al vrij lang op allerlei verschillende fora en overal heb ik wel mensen om slotjes zien roepen die geen mod waren. Moeten ze, net als dat jij een nieuw topic opent en daar in vraagt of mensen niet meer om slotjes willen roepen, lekker zelf weten. De modjes zijn arrogant genoeg om zelf wel te bepalen of ze een slotje plaatsen of niet ;)


Dit topic is dus ook weinig van nut. Slotje dus... *D


:+
 
Gewoon lekker afzeiken dus die onnodige topics

Wat voor jou onnodig is, is daarom niet onnodig voor iemand anders.

Persoonlijk vind ik topics over ombouwprojectjes erg onnodig. Als iedereen die zich wil aanstellen omdattie een overprijsde sticker op z'n moto heeft geplakt een topic gaat openen is het einde zoek. Maar daarom hoef je nog niet te zeggen dat zo'n homo z'n geld beter in wat anders steekt toch? En je kan een lelijk/dik wijf ook negeren als ze je niet vraagt of ze slank/mooi is.

Jah...dat was het zo een beetje :)
 
Wijze quote uit het oude mistieke verre oosten:

Als ik het leven altijd serieus moet nemen...dan had ik geen internet genomen..

Er was leven ervoor en er zal leven erna zijn.

In de tussen moeten we maar roeien met de riemen die we hebben.

*Oftwel,van mijn part komt hetzelfde topic 1000x voorbij..als ik kan helpen doe ik het..als het me niet boeit,scroll ik weer verder.
 
pfff het lijkt wel zomer zeg..wat een gezeur..

Zie MF gewoon als kroeg, als het gesprek je in de ene hoek niet bevalt dan ga je lekker in een andere hoek staan. Of ga je in de kroeg ook ruzie staan maken met onbekenden omdat het gesprek nergens over gaat :?

De meeste zeikerds zijn volgens mij gewoon mensen die zich vervelen en die ervan balen dat het enige topic dat een beetje loopt hun toevallig niet intereseerd ;)
 
Ach nuttig of niet.. Ieder ongeluk hoeft ook weer niet gepost te worden.
Heb je het zelf gezien of is het een maat van je geen probleem, maar van horen zeggen of uit de krant, nee laat maar.
Precies. Dat is precies waar het om gaat. Er gebeuren teveel ongelukken om voor ieder ongeluk waar je iets over gelezen of gehoord hebt of waar je langs kwam toen het al lang gebeurd was een topic te starten. Das ook de strekking van de 'regel' in de userpolicy. Ben je zelf de ongelukkige, een bekende van je, of ben je er op één of andere manier erg bij betrokken geweest, dan is er niks mis mee om er een topic over te starten.

Een 'van horen zeggen' topic zal dus 9 van de 10 keer op slot gaan. En dan nog, het is nou ook niet bepaald zo dat we hier met het 'wetboek in de hand' moderaten. Als er iets bijzonders gebeurd is, het leeft erg bij een hoop users, of er is een interessante discussie ontstaan, dan heb je kans dat het topic gewoon open blijft. We zijn hier niet om ervoor te zorgen dat iedereen zich aan de 'regeltjes houdt'. Wij proberen alleen het forum leuk en interessant te houden voor iedereen. Hiervoor hebben we een aantal richtlijnen die uit de praktijk voortgekomen zijn. Maar dat zijn het: richtlijnen.

En ja, soms zul je het niet eens zijn met een beoordeling van ons. Nou ja, so be it. We zitten hier met een paar 100(0) man dus we kunnen het onmogelijk iedereen altijd naar de zin maken en we zien ook niet altijd alles. Ook zijn we nooit te beroerd om onze beslissing toe te lichten of soms zelfs terug te draaien als daar op een normale manier om gevraagd wordt. We proberen zo goed mogelijk om het hier een leuk forum te maken voor zoveel mogelijk mensen en de ene keer lukt dat nu eenmaal beter dan de andere.
 
mooi...das dan ook weer helemaal duidelijk.
Die modjes doen maar wat :+

Van alle forums waar ik kom is dit toch 1 van de meest relaxten omdat de mods juist niet duidelijk aanwezig zijn in de zin van slotjes.
Topics die niet nuttig zijn zullen over t algemeen snel verdwijnen in de geschiedenis omdat er toch geen hond meer op reageert.

Iemand zin in een koel glas jus d'orange? :)
 
In feite maakt het helemaal niet zoveel uit waar een topic over gaat of deze nuttig is of niet, het is vaak meer een kwestie van timing mbt posting en inlevingsvermogen van de lezers.Heel af en toe kijk ik buiten dit forum ook nog wel eens op het Jos Verstappenforum,helaas is daar de sfeer door de vippers(mods) en vrienden van de vippers zodanig verziekt dat er imo nauwelijks meer normaal gecommuniseerd kan worden.Wanneer men daar een kritisch topic opent word deze of gelijk gesloten of de starter word op een zodanige wijze afgeplast dat hij/zij zich wel voor de tweede keer bedenkt en dat forum dus uit een zeer select gezelschap gaat bestaan.

Voor mij is een belangrijke voorwaarde voor een succesvol forum dat de deelnemers er rekening mee houden dat een ieder een andere achtergrond heeft en deze weet te respecteren.
 
polletje van markh

kun je zien wie wel en het toch roept

Ik wil er best wel een polletje tegenaan gooien, maar zou niet weten wat dat precies toevoegd.

Uit de reacties tot nu toe kan ik redelijk opmaken dat het merendeel van de MF-ers het met mij eens is. Ben ik blij mee, want het komt niet zo vaak voor dat mensen het met mij eens zijn :9
 
Hm, sommige mensen raken gewoon te snel opgefokt achter een computerscherm. Als iedereen gewoon eens lekker kalm en rustig zou gaan MF-fen is er niets aan de hand. Ik maak me zelden druk om een topic of zo, ik heb wel betere dingen om me druk om te maken. Ik houd juist wel van een goede discussie, en een grapje of pesterijtje vind ik heerlijk! Maar dan moet je ook een beetje kunnen incasseren, en dus blijven lachen. Toch?

Met andere woorden, kort en bondig de samenvatting uit het handboek voor de Uberforummer:

- Blijf kalm! Sluit ramen en deuren en zet de radio aan.
- Onthoud dat je voor je plezier forumt.
- Onthoud dat andere mensen OOK voor hun plezier forummen.
- Als je iets oninterresant vindt, lees het dan niet.
- Als je iets oninterresant vindt, zeik het dan niet af.
- Als je iemand oninterresant vindt, zeik hem/haar dan niet af.
- Vertrouw een beetje op de mods, en heb je een probleem: Mail ze dan even ipv. een topic te vergallen.

En if all else fails: Gebruik drugs om de kalmte te bewaren! :+
Voor al die meelezende journalisten: Dat was een grapje!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf moderator op een ander forum en heb deze discussie al meerdere malen gehad.
Het blijft altijd zo jammerlijk dat anderen zich zo druk kunnen maken om anderen / topics.
Als iedereen nu gewoon even de regeltjes doorleest, dan weet je wat er wel en niet toegestaan is.
Natuurlijk worden nog vaak onnodige topics aangemaakt. En hoef je echt zelf niet te schreeuwen om een slotje.
Er zijn niet voor nix moderators.
En wordt het topic niet meteen gesloten, dan kan dit ook later op de dag nog gebeuren of zelfs de volgende dag pas.
Tenzij diegene beslist het topic natuurlijk open te laten.

En ja.
Ook moderators maken nog wel eens fouten, net als Orpheus al zei.

Laten we het nou gewoon lekker gezellig houden :)
 
Hm, sommige mensen raken gewoon te snel opgefokt achter een computerscherm. Als iedereen gewoon eens lekker kalm en rustig zou gaan MF-fen is er niets aan de hand. Ik maak me zelden druk om een topic of zo, ik heb wel betere dingen om me druk om te maken. Ik houd juist wel van een goede discussie, en een grapje of pesterijtje vind ik heerlijk! Maar dan moet je ook een beetje kunnen incasseren, en dus blijven lachen. Toch?

Met andere woorden, kort en bondig de samenvatting uit het handboek voor de Uberforummer:

- Blijf kalm! Sluit ramen en deuren en zet de radio aan.
- Onthoud dat je voor je plezier forumt.
- Onthoud dat andere mensen OOK voor hun plezier forummen.
- Als je iets oninterresant vindt, lees het dan niet.
- Als je iets oninterresant vindt, zeik het dan niet af.
- Als je iemand oninterresant vindt, zeik hem/haar dan niet af.
- Vertrouw een beetje op de mods, en heb je een probleem: Mail ze dan even ipv. een topic te vergallen.

En if all else fails: Gebruik drugs om de kalmte te bewaren! :+
Voor al die meelezende journalisten: Dat was een grapje!
:} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan