Wel of geen dyno-kit

23 mei 2002
91
0
maastricht
Mijn naalden en buizen zijn hoogstwaarschijnlijk dus versleten( jullie weten nog wel die YZF 750R)nou ben ik aan het wijfelen tussen orgineel of dynojet.Dealer zegt orgineel is en loopt het beste voor de motor.Hij kan ze beide leveren is geen probleem .Heb meerdere rijders gesproken en de meningen zijn verdeeld.Dus dames en heren ze het maar :?
 
Eerlijk gezegd heb ik bij jouw type motor nog NOOIT versleten naaldsproeiers gezien!
Hoeveel heeft dat ding van jou dan wel niet gelopen :?

Groeten Paul.

Jawel hoor Paul, bij mijn YZF 750 R heb ik ze óók al bij +/- 25000km moeten vervangen, cpl ovaal uitgeslagen blijkbaar door hoogfrequente trillingen in combinatie met een rammelophenging in de gasschuif? Liep iig daarna weer als een speer en stukken zuiniger! :}
;( Wel duur grapje, iets van 58 pieken per buis :(
 
Gezien het feit dat verre van elke motorzaak een dynobank heeft vraag ik me af hoe deze motorzaken zo'n dynokit afstellen.
Want het zelf inbouwen lijkt me geen probleem, denk dat ik daar wel een handig genoege donder voor ben.
Alleen het afstellen heb ik geen idee van hoe dat moet.
Maar is het niet gewoon zo dat de standaard afstelling die bij zo'n dynokit hoort meteen de beste is, kan natuurlijk iets naast het optimale zitten maar dat zit ik met een andere demper nu toch ook al.

Weet iemand wat dat afstellen op een dynobank ongeveer kost? Dynokit+filter zit geloof ik zelf zo ongeveer rond de 200 euro, of weten jullie ergens goedkoper?
Het is trouwens voor een zx6r uit 98


Bij die link hier boven ben ik ook geweest, hele aardige kerel en leuk zaakje, hij is wel alleen donderdag en weekends open.....

Ik was totaal ongeveer 300 euro kwijt voor dyno + K&N + Luchtfilter...
 
Mijn naalden en buizen zijn hoogstwaarschijnlijk dus versleten( jullie weten nog wel die YZF 750R)nou ben ik aan het wijfelen tussen orgineel of dynojet.Dealer zegt orgineel is en loopt het beste voor de motor.Hij kan ze beide leveren is geen probleem .Heb meerdere rijders gesproken en de meningen zijn verdeeld.Dus dames en heren ze het maar :?

Kijk ook even in deze topic http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/8534

Hier vind je nog véél meer info!

René :]
 
Bedankt voor de reakties,maar even terug komende op de buizen en naalden .Zijn het alleen de buizen of ook de naalden die vervangen dienen te worden( dus als set)of is dit los van elkaar.
Mijn motor heeft trouwens 42dkm gedraaid.

Nog een vraagje bij los laten gas onweer in de knalpijp donder en bliksem(vlammen) is dit normaal bij een open pijp :?
 
Ik heb zelf ook een Dynojet Stage 1 kit met K&N filter op mijn '95 GSX-R750. Dit heb ik alleen maar gedaan omdat mijn brommert zo onregelmatig liep. Hij loopt nu wel beter maar ik heb niets gemerkt van een eventuele vermogenswinst ofzo. Ik denk dat je sowieso niet zoveel moet verwachten van een paar PK's meer. Doe het alleen maar als je motor echt slecht loopt.
 
ik heb zelf een yzf750 r uit 96 met een dynojet stage 2 in combinatie met een doma race uitlaat.
resultaat ervan is 110 pk op het achterwiel. Alleen de laatste tijd rijdt ie niet meer zo lekker wil hem dit weekend gaan synchroniseren (hopelijk helpt dit). Wat houdt dat precies in die buizen en je carb.?????

Ik ben ook opzoek naar een engels of nederlands onderhouds boek voor mijn motor, wie kan mij daar aan helpen of een goede kant opsturen waar ik die kan vonden.

Greets andrew
 
Terug
Bovenaan Onderaan