Wel of geen dyno-kit

23 mei 2002
91
0
maastricht
Mijn naalden en buizen zijn hoogstwaarschijnlijk dus versleten( jullie weten nog wel die YZF 750R)nou ben ik aan het wijfelen tussen orgineel of dynojet.Dealer zegt orgineel is en loopt het beste voor de motor.Hij kan ze beide leveren is geen probleem .Heb meerdere rijders gesproken en de meningen zijn verdeeld.Dus dames en heren ze het maar :?
 
Dynokit is meer aanpassen dan alleen naalden, dus zal wat meer kosten.

Dynokit haalt niet altijd meer power eruit, maar vaak een regelmatigere loop en soepeler.
 
Dealer zegt dus nieuwe naalden en buizen van orgineel yamaha + dynojetkit.Dubbele kosten omdat bij dyno geen buizen zitten. Een van de problemen zijn het perfect afstellen (kan bij Frederiks) maar ook snellere slijtage naalden tevens en heeft hoofdzakelijk alleen effect bij hoge toerentallen bv op circuit.Dus niet voor het normale dagelijkse gebruik :]
 
Dealer zegt dus nieuwe naalden en buizen van orgineel yamaha + dynojetkit.Dubbele kosten omdat bij dyno geen buizen zitten. Een van de problemen zijn het perfect afstellen (kan bij Frederiks) maar ook snellere slijtage naalden tevens en heeft hoofdzakelijk alleen effect bij hoge toerentallen bv op circuit.Dus niet voor het normale dagelijkse gebruik :]


Merk dus wel degelijk verschil met een dynokit. Ben waarschijnlijk niet de enige.
 
Toen ik nieuwe uitlaten heb laten bouwen voor mijn bike heb ik een Dynojet Stage 3 kit, Ignition Advancer en losse K&N filters gemonteerd.

Het verschil is ontzettend groot! Bij normaal rijden rij ik 20% zuiniger, bij volgas zuipt ie wel meer, maar de trekkracht is zo enorm toegenomen onderin en in het midden dat weinig bikes m'n Eli bijhouden bij het stoplicht...

Dynojet maak wel degelijk verschil en je bike gaat er een stuk mooier van lopen...
 
beste paul ,ik denk dat ik in 5 jaar al 15x YZF750R MIKUNI buizen heb vernieuwd .dat is gewoon een kwaaltje van deze carburateur maakt niet uit waar hij op gemonteerd is.
en als het goed is hoef je de naald nooit te vervangen het enige punt waar de naald eventueel slijt is het randje waar hij uit de schuif komt en dat komt om dat er teveel speling op zit.
groetjes rinus (rf dynojet goes).
 
Een kennis van me heeft een gedynojette YZF 750R, en is er lyrisch (= enthousiast) over!! Veel minder verbruik, geen milieudip meer (die een YZF 750 nogal een grote heeft!!) etc etc.

Mail hem evt: marc.hoek@planet.nl
[edit: typfoutje]

en zeggen dat HagaSan het mailadres heeft gegeven.

Succes met het dynojetten!!!

Grtzz HagaSan.
 
Heeft er iemand ervaring met het zelf inbouwen van een dynojet kit en K&N-fliter?
Wat zijn jullie bevindingen?

Niet doen, je kan hem er wel zelf inzetten en laten afstellen op de bank. scheelt je in ieder geval iets van de kosten. Bij de dyno kit zit een beschrijving hoe je hem moet inbouwen...

Ik heb het ook laten doen, topsnelheid verbeterd, en loopt zuiniger, ook bij snel rijden. Waar een dyno volgens my voor gebruikt wordt:: (stage 1)

Nieuwere motoren hebben vaak een perfecte rechte vermogenslijn. Op het moment dat je met de luchtfilter of uitlaat gaat kloten, is die lijn niet altijd ff mooi recht meer, vaak pakt ie dan boven bijvoorbeeld beter maar onder/midden slechter of omgekeerd.. Met een dynojet kan je dit dan perfect corrigeren,...

Het idee is dat je met een stage1 kit in ieder geval beter oppakt (beter aan het gas hangt), en vaak net iets meer vermogen heeft. Vermogen verschilt wel per geval..

Ik ben geen carberateur expert, maar dit is wat ik ervan heb begrepen,,..
 
Tering. In 5 jaar 15x vervangen |( |( das meer sleutelen dan rijden :( Ben blij geen Yamaha te hebben ;) ;) ;)

Op woensdag 07 augustus 2002 20:12 schreef Martin-S het volgende:Ik neem aan dat dit bij meerdere motoren is geweest hoor :z

Jep, want hier is Rinus op z'n werk in actie (Ruud Frederiks te Goes):
DSC00367.jpg
 
Op woensdag 07 augustus 2002 22:31 schreef Boefje het volgende:Niet doen, je kan hem er wel zelf inzetten en laten afstellen op de bank. scheelt je in ieder geval iets van de kosten. Bij de dyno kit zit een beschrijving hoe je hem moet inbouwen...

Ik heb het ook laten doen, topsnelheid verbeterd, en loopt zuiniger, ook bij snel rijden. Waar een dyno volgens my voor gebruikt wordt:: (stage 1)

Nieuwere motoren hebben vaak een perfecte rechte vermogenslijn. Op het moment dat je met de luchtfilter of uitlaat gaat kloten, is die lijn niet altijd ff mooi recht meer, vaak pakt ie dan boven bijvoorbeeld beter maar onder/midden slechter of omgekeerd.. Met een dynojet kan je dit dan perfect corrigeren,...

Het idee is dat je met een stage1 kit in ieder geval beter oppakt (beter aan het gas hangt), en vaak net iets meer vermogen heeft. Vermogen verschilt wel per geval..

Ik ben geen carberateur expert, maar dit is wat ik ervan heb begrepen,,..

Verre van dat, juist enorme dips in de koppel- & vermogenskrommen. En wel door die achterlijke emissie-eisen |( |( |(
 
Gezien het feit dat verre van elke motorzaak een dynobank heeft vraag ik me af hoe deze motorzaken zo'n dynokit afstellen.
Want het zelf inbouwen lijkt me geen probleem, denk dat ik daar wel een handig genoege donder voor ben.
Alleen het afstellen heb ik geen idee van hoe dat moet.
Maar is het niet gewoon zo dat de standaard afstelling die bij zo'n dynokit hoort meteen de beste is, kan natuurlijk iets naast het optimale zitten maar dat zit ik met een andere demper nu toch ook al.

Weet iemand wat dat afstellen op een dynobank ongeveer kost? Dynokit+filter zit geloof ik zelf zo ongeveer rond de 200 euro, of weten jullie ergens goedkoper?
Het is trouwens voor een zx6r uit 98
 
Terug
Bovenaan Onderaan