WEl of geen Flitsmeister in Frankrijk ?

rojerasen

MF veteraan
5 feb 2014
1.741
638
almelo
Ik las ergens dat het zogenaamde Artikel 24 , dat regelt dat je geen waarschuwingen mag krijgen voor snelheidscontroles , niet alleen is aangepast, maar zelfs volledig is afgeschaft. Dat zou betekenen dat je gewoon met je TomTom waarschuwingen mag rijden en ook met Flitsmeister ( in Frankrijk is er een betaalde info dienst, Coyote, die ook hieronder valt)

Weet iemand hoe het nu echt zit ? Mag je in Frankrijk Flistmeister gewoon op je motor gebruiken ?
 
Hoe het echt echt echt zit weet ik niet maar als je Google gebruikt enzo dan komt er toch info naar voren waarvan je zou kunnen denken dat het een en ander nog steeds verboden is.
 

Bijlagen

  • BB4BC17B-B120-41E7-A468-EB2B0793B376.png
    BB4BC17B-B120-41E7-A468-EB2B0793B376.png
    57,8 KB · Weergaven: 17
Hoe het echt echt echt zit weet ik niet maar als je Google gebruikt enzo dan komt er toch info naar voren waarvan je zou kunnen denken dat het een en ander nog steeds verboden is.
Dit artikeltje las ik ook, maar ik kan nergens een bevestiging vinden. Volgens dit artikeltje mag je dus gewoon je Flitsmeister gebruiken inmiddels, terwijl het voorheen behoorlijk verboden was, je mocht alleen aanwijzingen krijgen voor "Zones Dangereuses". Het lijkt alsof je nu ook lasercontroles mag ontvangen. Vandaar de vraag of iemand weet hoe het echt zit
 
Flitsmeister (Touring Mobilis in Belgie) betrouwbaarheid hangt af van het aantal gebruikers. Dat zakt al helemaal in elkaar je de grens naar Belgie oversteekt, en ik denk dat het helemaal niets meer is in Frankrijk. Dus afgezien of het mag, ga ik ervanuit dat het daar uberhaupt niet werkt
 
Voor eventuele vaste kasten is het dus handig, als je al te hard rijd, want daar gaan we even van uit, snelwegen dus?
Voor de wegen waar het juist leuk is wat harder te rijden heeft het geen enkele zin, jij rijd er langs en bent de sjaak want voordat de vorige rijder op de knop heeft kunnen drukken was hij drie bochten verder en daar ga jij onnodig in de ankers?

Word nooit een leuk ritje zo😋
 
In Frankrijk gebruikt ik Coyote. Werkt perfect. Het waarschuwt dat er een aantal komende km's een 'gevaarlijke zone' is terwijl in werkelijkheid een flitser wordt bedoeld. Half Frankrijk lijkt het te gebruiken (motoren en auto's). Ik koppel mijn bluetooth-oortjes aan mijn mobiel. het heeft me al heel wat boetes bespaard en aangezien ik graag iets harder rijdt dan toegestaan, ook voor veel extra rijplezier gezorgd. Ik denk dat men door te waarschuwen voor 'gevaarlijke zones' het wettelijk verbod van waarschuwen voor flitsers omzeilt.
 
Flitsmeister geeft in Frankrijk geen exacte plek van (vaste) flitslocaties aan, maar enkel gevaarzones. Dan weet je dus dat daar ergens een paal staat, maar waar precies is onduidelijk. Mobiele flitsers heb ik nog niet meegemaakt via Flitsmeister, maar zelf ook nog nooit gespot in Frankrijk op stuk Geneve - Grenoble wat ik maandelijks rijd.

Overigens zijn volgens mij >90% van alles flitspalen in Frankrijk vernield of afgedekt sinds de gele hesjes.
 
Flitsmeister geeft in Frankrijk geen exacte plek van (vaste) flitslocaties aan, maar enkel gevaarzones. Dan weet je dus dat daar ergens een paal staat, maar waar precies is onduidelijk. Mobiele flitsers heb ik nog niet meegemaakt via Flitsmeister, maar zelf ook nog nooit gespot in Frankrijk op stuk Geneve - Grenoble wat ik maandelijks rijd.

Overigens zijn volgens mij >90% van alles flitspalen in Frankrijk vernield of afgedekt sinds de gele hesjes.

Dat doen ze dus wel goed....
 
In Frankrijk gebruikt ik Coyote. Werkt perfect. Het waarschuwt dat er een aantal komende km's een 'gevaarlijke zone' is terwijl in werkelijkheid een flitser wordt bedoeld. Half Frankrijk lijkt het te gebruiken (motoren en auto's). Ik koppel mijn bluetooth-oortjes aan mijn mobiel. het heeft me al heel wat boetes bespaard en aangezien ik graag iets harder rijdt dan toegestaan, ook voor veel extra rijplezier gezorgd. Ik denk dat men door te waarschuwen voor 'gevaarlijke zones' het wettelijk verbod van waarschuwen voor flitsers omzeilt.

Kun je coyote ook voor alleen een vakantie van een paar weken gebruiken ? Ik zag ergens alleen abonnementen voor een jaar, lijkt me een tikje duur voor een paar weken gebruik.
 
Waze meld ook controles e.d., ik heb het vaker internationaal gebruikt wat prima werkt.
 
Kun je coyote ook voor alleen een vakantie van een paar weken gebruiken ? Ik zag ergens alleen abonnementen voor een jaar, lijkt me een tikje duur voor een paar weken gebruik.
Ja, je kunt een proefabonnement voor 1 maand nemen. Na verloop van tijd krijg je de aanbieding opnieuw. Zo doe ik het altijd. Kost 6 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan