Wel of geen gekleurde ventieldoppen in Duitsland?

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.437
495
Noord-Holland
Naar aanleiding van een aantal posts in dit topic:
Martell in "Het grote motorreut bij LIDL + ALDI + GA..."

Begin ik mij ernstig zorgen te maken over mijn ventieldoppen.
Ik ben van plan deze zomer een toertocht in Duitsland te maken, maar ik kan geen e-keur op mijn ventieldoppen vinden. Wordt hier streng op gecontroleerd? En wat zijn de consequenties als ik met ongekeurde ventieldoppen word gepakt? Of moet ik nu toch maar die dure ventieldoppen met E-keur aan gaan schaffen om geen risico te nemen?
 
Naar aanleiding van een aantal posts in dit topic:
Martell in "Het grote motorreut bij LIDL + ALDI + GA..."

Begin ik mij ernstig zorgen te maken over mijn ventieldoppen.
Ik ben van plan deze zomer een toertocht in Duitsland te maken, maar ik kan geen e-keur op mijn ventieldoppen vinden. Wordt hier streng op gecontroleerd? En wat zijn de consequenties als ik met ongekeurde ventieldoppen word gepakt? Of moet ik nu toch maar die dure ventieldoppen met E-keur aan gaan schaffen om geen risico te nemen?

heb ooit eens gehoord dat zelfs de lucht in je banden gekeurd moet zijn daar :Y














:+ tuv gekeurde ventielen bestaan overigens wel, gekeurde doppen ben ik nog nooit tegengekomen
 
Laatst bewerkt:
ik weet het niet zeker, maar heb wel eens gehoord dat je met sommige stikstof gevulde banden niet door tunnels en in de parkeergarage mocht komen in de steden. dat vertelde een collega wiens dopje eraf moest en de diender bij het ventiel stond te snuffen, over het ventiel dopje hoorde hij toen in ieder geval niets.
 
*O* Bijna weekend....... oh, wacht.. :? .... ships. Het pas dinsdag |( ... en bedankt B|


Zorg eerst maar eens dat de lucht in je banden E-keur is voor dat je je zorgen maakt over de dopjes B|
 
Naar aanleiding van een aantal posts in dit topic:
Martell in "Het grote motorreut bij LIDL + ALDI + GA..."

Begin ik mij ernstig zorgen te maken over mijn ventieldoppen.
Ik ben van plan deze zomer een toertocht in Duitsland te maken, maar ik kan geen e-keur op mijn ventieldoppen vinden. Wordt hier streng op gecontroleerd? En wat zijn de consequenties als ik met ongekeurde ventieldoppen word gepakt? Of moet ik nu toch maar die dure ventieldoppen met E-keur aan gaan schaffen om geen risico te nemen?

Man man man, waar maak jij je druk om!

Die doppen met E-keur zijn echt niet veel duurder hoor.
 
Juist. Gewoon netjes gekeurde doppen halen, die zijn ook nog eens veel stiller en beter voor het milieu. Vergeet niet om te vragen om de groene Umweltzone sticker. Die hoort er namelijk wel bij maar die houden ze graag achter. Blijven Duitsers he, mein mein mein.
 
Volgens mij zitte er op rode dopjes een ekeur.. Aan de binnen kant geloof ik
Let wel op als je nederlands en duits lucht in je banden mengt krijg je soms hele groote vuurbal BAM!!!
Was het maar vrijdag :W
 
Man man man, waar maak jij je druk om!

Die doppen met E-keur zijn echt niet veel duurder hoor.
Ja, maar vergeet die extra kosten niet: je houdt er geen rekening mee dat je na nieuwe ventieldoppen je banden weer moet laten balanceren, anders rijdt het echt voor geen meter.
 
We doen er nu wel een beetje schijtlollig over, maar die Europese Commissie is er dus echt wel toe in staat om zoiets te verplicht te stellen (en nog gekker).

Ze zitten daar tenslotte de godgansedag (p.i.t.a.) regeltjes te verzinnen voor die vorstelijke salarissen van hun die wij met z'n allen betalen.
 
Laatst bewerkt:
We doen er nu wel een beetje schijtlollig over, maar die Europese Commissie is er dus echt wel toe in staat om zoiets te verplicht te stellen (en nog gekker).

Ze zitten daar tenslotte de godgansedag (p.i.t.a.) regeltjes te verzinnen voor die vorstelijke salarissen van hun die wij met z'n allen betalen.

In theorie kan het, maar hoe reëel het is? Ventieldopjes met E-keur _O-
 
Kijk vooral uit met de brandstof in je tank uit Nederland.. Naheffing Duitse tax
Moet dat juist geen teruggave zijn? :?

(in D zo'n beetje 20ct lagere literprijs dan hier i.v.m. minder idioot hoge accijns e.d. daar)
 
Laatst bewerkt:
Juist. Gewoon netjes gekeurde doppen halen, die zijn ook nog eens veel stiller en beter voor het milieu. Vergeet niet om te vragen om de groene Umweltzone sticker. Die hoort er namelijk wel bij maar die houden ze graag achter. Blijven Duitsers he, mein mein mein.

Hoezo stiller en beter voor het mileu :?
 
Stiller: ze fluiten minder bij hoge snelheden.
Beter voor het milieu: ze lekken niet, waardoor er geen "vreemde lucht" in het buitenland terecht komt. Als je in NL bij de pomp je banden oppompt, krijg je Nederlandse lucht uit de compressor. Als die lucht dan in Duitsland eruit lekt, kunnen er Nederlandse bacillen, virussen en bacteriën in Duitsland terecht komen. Bacillen, virussen en bacteriën waar Duitse bloemen, planten, dieren en mensen misschien niet resistent tegen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan