Wel of geen Harley (als 2e motor) kopen

Esrich

MF'er
14 okt 2008
210
0
Asten
Ik rij nu op een Honda CB 1000 F (ABS)
Prachting ding en rijdt fantastisch.

Echter,
Steeds vaker denk ik eraan om een 2e motor (2e handsje) erbij te kopen, eentje voor de leuk zeg maar.
(eentje om tijdens een zonnige dag mee te gaan toeren (voor de heb dus))

Mijn gedachten gaan uit naar een Harley
maar wat voor een dan ?

kunnen jullie me helpen aan wat tips
* welk model / bouwjaar
* wat zijn de pijzen waar je aan moet denken
* bij welke dealer / waar kun je het beste kopen

én wat is er waar van het feit dat (iets wat ik vaak hoor) dat als je een Harley rijdt, je ook verstand van sleutelen moet hebben ???
(ik heb wel iets met motor rijden, maar niets met motortechniek!)

graag jullie tips
 
gewoon doen en gewoon eentje kopen die je leuk vind!

ik denk dat je in jou (ook mijn) geval de harley bij een dealer kunt kopen. misschien dat de dealer waar je die cb weg hebt er wel een heeft of een andere dealer uit de buurt??

harley's zijn niet goedkoop alleen een sportster heb je vrij voordelig maar die zijn wel wat klein voor een echte harley.

JR
 
Vanaf bouwjaar '96, hoef je niet te sleutelen. Daarvoor eigenlijk ook niet, maar lekt het gewoon, en moet je dus bijvullen.

Kijk eens naar welk model je leuk vindt, en probeer er achter te komen welke het prettigste rijd.

Een sportster is de lichtste (en goedkoopste) en wordt per ongeluk wel een aangezien voor een kleine motor. Er zijn ook 1200 cc versies ipv 883. Rijd je iedereen mee zoek ( de eerste 30 meter O-) ).

Een Road King is gewoon een klassieker, en rijdt altijd goed. Zijn redelijk 2e hands te krijgen.

Op mijn lijstje staat nog steeds een Ultra ipv mijn huidige Sportster, maar ik ben bang dat ik met kerst dit jaar weer een modelmotorfietsje krijg...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koop een goede FLH Electra Glide Shovel. Mooie fiets om lekker een stukkie te toeren.
 
het verhaal over als je h-d rijd dat je ook moet kunnen sleutelen...heb ik al tevaak uitgelegd...zoek ff in mijn geplaatste berichten.

harley is mischien wel een beetje dure brommer als tweede voor zo ff erbij....
aan de andere kant zijn oudere harleys,en dan heb ik het over harleys van 15 jaar en ouder zijn redelkijk waardevast..alhoewle dat per model eigenlijk nogal eens verschild.

gek voorbeeld is bijvoorbeeld de fxr...niemand wou eigenlijk zo´n ding hebben omdat het teveel op een jap leek zo met die plastic zijdeksels.
en kocht je ze dus voor relatief weinig......tegenwoordig is een fxr geld waard schijnt het.

een evo sporty is redelijk prijsvast ..alhoewel de eerste series tegenwoordig weer spotgoedkoop zijn.

shovels waren ook eens goedkoop....die tijd is helaas voorbij of je koopt wereklijk een bult schroot

oudere motoren hebben (en dat geld niet alllen voor harley)wel iets meer aandacht nodig dan een nieuwe maar dat is geen nieuws.
 
om eerlijk te zijn kocht ik als tweede voor erbij een oudere brit.

bsa lightning
triumph bonneville

dat werk is wel iets meer onderhoudsgevoelig maar daar zijn er in nederland een aantal hele goede specialisten voor.

en ze rijden gewoon heel fijn
 
Grappig, voor er bij denk ik aan een Ducati, of KTM of zo. Naast de Harley dan he :)
 
Grappig, voor er bij denk ik aan een Ducati, of KTM of zo. Naast de Harley dan he :)
Ik heb er een Ducje bij naast mijn oude BMW toerbuffel voor woonwerk. Als de oude BMW op is denk ik serieus na over een Electra Glide voor woonwerk.
 
electra´s rijden goed.

had het net in een ander topic over de hells angels die zich de laatste jaren veel op onder andere electra´s road kings e.d rondrijden.

vraag hun maar eens....die jongens rijden veel en meestal behoorlijk stevig door(voor h-d begrippen)en vaak lange afstanden non stop
niet voor nix dus dat ze op dat soort fietsen rondrijden
 
ligt helemaal aan wat je wilt. De prijzen variëren enorm (zelfs voor een 1986-er vragen ze soms net zoveel als een 2002 model :? :? :?)
Ze zijn redelijk waardevast maar sommigen snappen waardevast en belachelijke prijzen niet. Daarnaast is ook de staat gewoon heel belangrijk. Alles vanaf een EVO blok is redelijk probleemloos. Shovel enzo zijn ook probleemloos te maken met de juiste onderdelen en liefde. Aan de andere kant kun je ook pech hebben en een 2001 model hebben met veel problemen. (helaas ook van dichtbij mogen meemaken)

Ik heb nu een 2006 Street rod. Mijn vader een Low rider van 2005 en mijn broertje een 2001 Ultra. Alledrie totaal verschillend en alldrie heel leuk op hun eigen manier (ja ik laat ze allemaal wel eens uit)
 
Waarom niet? Als je dat zelf graag wilt moet je er niet verder over nadenken... Anderen kunnen u alleen maar van het tegendeel overtuigen...

Maar als ik moest kiezen kies ik deze:

6iron0330.jpg
 
Ik vind de cross bones ook wel stoer, of de night train.

Maar mijne is -natuurlijk- het gaafste :Y

large
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je dat niet moeten doen dan? Motorrijden is een stuk emotie en als een Harley dat voor jou nu brengt? Gewoon doen.

Probleem is wel dat ze niet écht goedkoop zijn. De oudere types zijn uiteraard wat betaalbaarder, maar dan wel weer onderhoudsgevoeliger. Niet erg als je zelf een hoop kunt doen, maar het lijkt me in jouw geval wel een factor die mee moet spelen.

En ach, als de Harley het ff niet doet heb je nog altijd je rijstraket in de schuur staan..... :+
 
ligt helemaal aan wat je wilt. De prijzen variëren enorm (zelfs voor een 1986-er vragen ze soms net zoveel als een 2002 model :? :? :?)
Ze zijn redelijk waardevast maar sommigen snappen waardevast en belachelijke prijzen niet. Daarnaast is ook de staat gewoon heel belangrijk. Alles vanaf een EVO blok is redelijk probleemloos. Shovel enzo zijn ook probleemloos te maken met de juiste onderdelen en liefde. Aan de andere kant kun je ook pech hebben en een 2001 model hebben met veel problemen. (helaas ook van dichtbij mogen meemaken)

Ik heb nu een 2006 Street rod. Mijn vader een Low rider van 2005 en mijn broertje een 2001 Ultra. Alledrie totaal verschillend en alldrie heel leuk op hun eigen manier (ja ik laat ze allemaal wel eens uit)


heb inmiddels ook bergrepen dat de twincamA blokken ook niet echt super zijn....
sterker nog wordt hier al veregelijken met amf shovels
maar duur blijven die ondingen wel.

en het verschil tussen waardevast en achterlijke prijzen zit hem vooral in het feit dat er een hoop pseuedo handelaren rondlopen die denken er staat harley op dus kan ik er goud voor vangen.
kijk voor de gein maar eens in de bigtwin bij de advertenties
staat reglmatig weer eens zo sukkel in die denkt datttie een heeeele dure harley heeft,maar eigenlijk gewoon een opgeleukte sporty heeft
 
electra´s rijden goed.

had het net in een ander topic over de hells angels die zich de laatste jaren veel op onder andere electra´s road kings e.d rondrijden.

vraag hun maar eens....die jongens rijden veel en meestal behoorlijk stevig door(voor h-d begrippen)en vaak lange afstanden non stop
niet voor nix dus dat ze op dat soort fietsen rondrijden


Nou is de gemiddelde leeftijd van de Angels wel een stukje omhoog gegaan sinds de oprichting in de jaren '70..... O-)
 
doen.. ik heb geen garage, daarom koop ik nog geen HD, ben recentelijk nog langs de HD dealer in A'dam gegaan voor mijn Boxer v8 helm, en heb op verschillende HD gezeten.. mijn voorkeur gaat naar VRod :Y
 
Hou je in je budget ook rekening met goede beschermende harley kleding? Dat houd in: Een stoere spijkerbroek, t shirtje dat mooi wappert in de wind en pothelm, en dan het liefst een uit het jaar 0 zonder goedkeuring.

Eventueel uit te bereiden met teenslippers.
 
Hey, ik heb juist hetzelfde idee gehad. Maar uiteindelijk beslist om nog een jaar te wachten tot de Indians terug in europa te krijgen zijn. Ze hebben uitstekende testrapporten en het fabriek is terug opgestart. Eind van het jaar zijn ze vertegenwoordigd op de beurs in Parijs om een europees dealernetwerk op te richten. Richtprijs 30000 dollar. Maar je koopt daarmee ook een colectorsitem.
Zie 404 | Indian Motorcycle
 
Hou je in je budget ook rekening met goede beschermende harley kleding? Dat houd in: Een stoere spijkerbroek, t shirtje dat mooi wappert in de wind en pothelm, en dan het liefst een uit het jaar 0 zonder goedkeuring.

Eventueel uit te bereiden met teenslippers.

_O-

Heerlijk sarcastisch :}

Houd er ook rekening mee dat niemand meer naar je zwaait omdat ze toch geen groet verwachten, maar waarschijnlijk doe je dat zelf ook niet meer wanneer je er eenmaal op rijdt.

Maar ff serieus, ik heb een Harley gehuurd in de states, dat was vet met die mega lange woestijnwegen en op een plek waar het altijd goed weer is maar wat heb je eraan in Nederland? Hier kun je toch niet lekker toeren dus ja ik zou er wel ff serieus over nadenken.

Ik heb voor de zomer uit blinde liefde een Duc gekocht maar achteraf had ik dat ook niet gedaan. Het is een superfiets en het rijdt geweldig maar hier heb je er gewoon niks aan.
 
Ik ben zelf ook nog steeds een harley fan.
Zou graag iets hebben met zo'n Zweeds? frame (laag, lange voorvork) liefst zelfbouwen.

Maar ja, eerst een ruimte en wat sparen....
 
Nou is de gemiddelde leeftijd van de Angels wel een stukje omhoog gegaan sinds de oprichting in de jaren '70..... O-)

als moderator had ik eigenlijk verwacht dat je iets beter geinformeerd was.
voordat je halve waarheden hier neerzet.

hells angels mc bestaat al sind 1948.en in nederland sinds 1978....half puntje voor jouw.
en de gemiddelde leeftijd bij de hells angels is veertig jaar.
er zijn erbij die de zestig gepasserd zijn(bobby nog gefeliciteerd)
maar er zijn er ook bij die net 21 zijn.

daarnaast zij ik dat het gehalte electra´s e.d hoog ligt bij de angels.
ik zei dus niet dat ze uitsluitend op electras rijden.
er rijden zeker nog genoeg echte choppers rond bij de hamc
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan