wel of geen scherm op een chopper

etpwn

Die hard MF'er
18 okt 2009
591
0
Ik weet het zelf ook wel ,het is geen kijk zo'n scherm op mijn honda.
Maar als ik een beetje comfortabel wil toeren is zo'n ding wel aanlokkelijk.
Of moet ik nog meer een bikkel blijven ,en gewoon zonder door blijven rijden....
graag uw reactie dames en heren............

Evert.
 
Ikzelf rij ook zonder, heb em gelijk eraf gesloopt toen ik mijn motor kocht.

Ik zelf zeg dus zonder.

Maar als jij het lekker comfortabel vind, zet em er lekker op.
 
Ik heb er een boulevardscherm opgezet (flyscreen of hoe je het ook noemt)
25 cm hoog, net genoeg om de druk van de borst en armen af te halen als ik naar de Eifel rij. Tjsa wel oordoppen gebruiken.

WIm
 
Heb een keer op een motor gereden met scherm. Dat ding klapperde enorm boven de 100 km/u. Weet niet waar dat een lag. Maar wel iets om rekening mee te houden misschien.

Ik rij ook zonder. De wind trekt wel eens aan mijn helm (geen integraal), maar dan rij ik wel een tandje minder.
 
Achter zo'n scherm wervelt het enorm, de helm wordt zelfs omhooggezogen.
Neem een helm met en vizier en géén scherm.
 
hallo ik heb op mijn shadow wel een scherm en ben er wel over tevreden dus ik denk dat het heel persoonlijk is anders eerst een proefrit maken met scherm dat kan volgens mij bij mdi in herpen veel plezier groeten ton
 
Ik rij met scherm.
Sinds een maat van mij is verongelukt nadat hij een steen vanaf een autoband tegen zijn hoofd kreeg wil ik zelf liever nooit meer zonder.

Het scherm is een goede manier om de winddruk tegen te houden maar vooral al het opgegooide rommel van verkeer voor je of zelf van ongedierte houd het voor een enorm deel tegen.

Voor mij ben je overigens nooit meer of minder bikkel als je kiest voor een scherm of speciale motorkleding enz.
 
Ik heb twee intruders, eentje met en eentje zonder scherm.
Met mooi weer pak ik graag de 800 zonder scherm, als ik wat verder van huis ga (100km +) dan wordt het toch echt de 1400 (met scherm).
 
Op m'n Magna eentje gehad, die in 2 minuten te (de)monteren was: lange afstanden rijden, hup erop, anders zonder. Het zag er gewoon niet uit met scherm, maar reed zooooooooooooooo heerlijk.
 
Alles heeft z'n voor en nadelen zullen we maar zeggen.
Als het 30 graden is op korte afstanden, rij ik eigenlijk het liefst zonder scherm lekker in de rijwind.
Maar voor langere afstanden vind ik een kleiner schermpje (mits goed afgesteld) toch comfortabeler, als de meeste druk maar van je borst en hoofd af is + al die teringzooi wat 's niet in je gezicht waait.
Ook vind ik het gezonder om het windgebulder op het scherm te hebben dan rechtstreeks op je jethelm, bij lang en intensief rijden is het niet echt goed voor je gehoor denk ik.

Volgens mij kopen mensen vaak veel te grote schermen.
Afgezien dat die giga aftermarket-schermen meestal lelijk staan, krijg je er vaak ook hinderlijke turbulenties mee.

7-1-07-evdaytona.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of moet ik nog meer een bikkel blijven ,en gewoon zonder door blijven rijden....
graag uw reactie dames en heren............

Evert.
Ik heb geen scherm..... ben ik nu een bikkel?

Gewoon doen wat je zelf het beste vind, tis jouw bike, als jij een scherm fijn vindt, schroef je er lekker een scherm op, tenzij je bang bent dat "de echte biker" jou geen bikkel vindt. Maar dan kan je altijd nog een grote tattoo laten zetten en je jasje volnaaien met doodshoofden en wijze bikeruitspraken
:Y
 
ik rij sinds kort zonder scherm, gaf me daar toch een partij windturbulentie! en ja ik heb op maat gemaakte oordopjes.

zonder scherm is een stuk stiller, last van de wind neem ik maar voor lief
 
Rij met scherm en bevalt me prima, vind het er overigens ook niet slecht uitzien eigenlijk.
 
ik rij op mijn 1100 met scherm, dan heb ik meer last van de wind mét oordoppen dan zonder, op de 920 rij ik zonder scherm weer liever met oordoppen dan zonder.

maar wel of geen scherm bepaal je lekker zelf
 
In ieder geval, zoiets als dit is geen porum..
Volgens mij kan je er niet eens overheen kijken, tenzij je 2.30 lang bent.

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-kawasaki/349032644-prachtige-kawasaki-vulcan-750-te-koop.html?return=eJw1jVsOgyAQRfdiop%2FKQ2KLIU3dCQEajSgTgda26d4Lqf075869Gckxf08c9Z4TjHnhjdzU2I8hAG%2Ba2YFZ60VucwArZfD1aptfpYYRLrsVuNJeBFfSKy7pADEBSqCnBDmAI7AhwWtKOvib9v9%2BOM5L7q1xMdukcntPeqJnQrM8k7SsZTRP5keye7RKriVhBHUs753PD0kFEAWqwPmgnDaCkK4t%2Bs8XCZlEqg%3D%3D&df=1&fta=eNot0W1uwyAMBuC7IK2%2FzVcAo15hV6gIJlu0tEEl6bpNu%2FuA7N8jY4z1EtDgT0GLbL8vl0dYCvMFOTfInsuZn6ictxW5zzuCpxl9zhXLht9z9mWi0s62WrpmvO3XdJ%2BjX55opRPSL1%2BotNKS%2B49PfOxLDLcXAUaDX8uM4pTzfoZTXssWV0pnIYxqrytkObwl5uc6vKBENlNfSwx1z6SiG6J7cpUEONEgtQVNFTQ5sBUyUYBhqhUHSZjWQwmIxgYTRICKSGYwU69wOYRWmcYpyFbRI5HpsFaKilGQErr3OODtliUNI%2B9zCKJqcCSgTzaurtoBPHZoLWJvltGJ1CGn41EpkzUHyKoD0U4HxnDcksHGAy7oA9bw%2Flc1n23NgcplSbe37b3lBvXAIbuG56VFWdMjlC1BZOGT%2Bdd%2FPpgPCPjz%2B%2FsHXSyZoQ%3D%3D&fta_ind=17&fs=1
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft er ook niet overheen te kijken :+

Nogmaals, als je het zelf lekker vind rijden, gewoon erop zetten.
Ik zou zelf als ik woon/werk zou rijden ook een opzetten, bij touren lekker eraf.
 
In ieder geval, zoiets als dit is geen porum..
Volgens mij kan je er niet eens overheen kijken, tenzij je 2.30 lang bent.

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-kawasaki/349032644-prachtige-kawasaki-vulcan-750-te-koop.html?return=eJw1jVsOgyAQRfdiop%2FKQ2KLIU3dCQEajSgTgda26d4Lqf075869Gckxf08c9Z4TjHnhjdzU2I8hAG%2Ba2YFZ60VucwArZfD1aptfpYYRLrsVuNJeBFfSKy7pADEBSqCnBDmAI7AhwWtKOvib9v9%2BOM5L7q1xMdukcntPeqJnQrM8k7SsZTRP5keye7RKriVhBHUs753PD0kFEAWqwPmgnDaCkK4t%2Bs8XCZlEqg%3D%3D&df=1&fta=eNot0W1uwyAMBuC7IK2%2FzVcAo15hV6gIJlu0tEEl6bpNu%2FuA7N8jY4z1EtDgT0GLbL8vl0dYCvMFOTfInsuZn6ictxW5zzuCpxl9zhXLht9z9mWi0s62WrpmvO3XdJ%2BjX55opRPSL1%2BotNKS%2B49PfOxLDLcXAUaDX8uM4pTzfoZTXssWV0pnIYxqrytkObwl5uc6vKBENlNfSwx1z6SiG6J7cpUEONEgtQVNFTQ5sBUyUYBhqhUHSZjWQwmIxgYTRICKSGYwU69wOYRWmcYpyFbRI5HpsFaKilGQErr3OODtliUNI%2B9zCKJqcCSgTzaurtoBPHZoLWJvltGJ1CGn41EpkzUHyKoD0U4HxnDcksHGAy7oA9bw%2Flc1n23NgcplSbe37b3lBvXAIbuG56VFWdMjlC1BZOGT%2Bdd%2FPpgPCPjz%2B%2FsHXSyZoQ%3D%3D&fta_ind=17&fs=1


Scherm is het enige aan die brommer wat ik het aankijken waard vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan