Wel of geen sissy bar.???

Indian@

Rookie
24 jul 2022
3
1
Hallo allemaal.
Vandaag voor het eerst hier. Zou graag een antwoord van iemand krijgen.
Het zit namelijk zo, mijn vriend en ik hebben een Triumph Rocket III. Ik heb een chronische vermoeiheid en pijn ziekte. Nou wil ik graag mee en vraag al een tijdje om een sissy bar. Ik denk dat de sissy bar er voor mij voor zal zorgen dat ik met minder pijn van de motor afkom, dan zonder sissy bar. Want hierdoor kan ik me eigen verzitten en leunen tegen de sissy bar. Zonder sissy bar moet ik over het algemeen 4 morfine tabletten pakken bij thuiskomst van een middag rijden.. En ik denk dat het met een sissy bar minder zal zijn. Mijn vriend bestijd dit en zegt dat een sissy bar niks helpt omdat je voorover zit. En dat het alleen even helpt als je even stil staat. De ham vraag is dus ......
......Wie heeft er gelijk. Mijn vriend of ik?
 
Dank je wel voor je reactie. Ik weet dat hij het ook afschuwelijk vindt een sissy bar op onze motor, maar ik wil ook graag mee. Daarom zeg ik telkens nee om mee te gaan , omdat ik geen 4 tabletten wil slikken.

Nogmaals dank je wel. 👍👍
 
Laat je vriend een avond op een poef zonder rugsleuning zitten en vraag de volgende ochtend hoe het met hem is.
Probleem is het inzakken waardoor de belasting op de rug groot is en funest voor rugpatienten.
Met een sissybar is die belasting veel minder.
 
Makkelijker nog, zet je vriend eens achter op en dan ga jij een stukje rijden, kijken hoe dat bevalt.
 
Duh, ik heb op mijn Triumph Trophy ook een sissy bar.
Zal me een zorg zijn dat ik wannabee Harlery genoemd wordt.
Mijn TT is mijn vacantie speeltje. En na een uur of 6-8 gaat mijn rug doorhangen. Dodelijk vermoeiend.
Met de rug steun gaat het veel beter.
Verzitten in snel openvolgende bochten gaat dan weer wat lastiger. 't Is ook nooit goed:-)

Doe eens een profrit op een Goldwing?
 
Nou topkoffer gaat hem niet worden gezien het model
Nou zo ziet het er uit met Sissybar
Screenshot_20220724-171459.jpg
 
Vind een sissybar ook niet wat op de motor , maar als mijn dochter mee gaat zet ik er wel een op .
stukje xtra veiligheid en ze kan meer ontspannen zitten (rechterop /wat naar achteren)
 
Eerlijk gezegd, als die sissybar er een is zoals op bovenstaande foto, ga je er ook niet veel aan hebben.
 
Heb je ook van die demontabele uitvoeringen? Dan heb je die er met een paar tellen vanaf als hij solo wil rijden met "de juiste" looks, maar erop als jij meegaat
 
Mooie fiets!
Ook een mooi steuntje voor je: laag in de rug, daar heb je steun nodig. Ga ook actief achterop zitten, daardoor zul je minder (snel) last hebben. Tijdens het rijden leunen tegen de hoge steun van een 'echte' sissybar lijkt me ook niks. En kijk of een breder zadel, voor jou als duo, mogelijk is.
 
Iedereen bedankt voor de tijd en de moeite om te reageren. 👍
Zal het mijn vriend laten lezen.

En een kabouter sissy bar heb ik waarschijnlijk niks aan. Ben een beetje groter 😂
 
Laat er een hoge sissybar opzetten en neem ook een rug/nier band. Het moet toch voor jullie beide plezierig zijn. En f..k de looks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan