wel of geen verzekeringsgeld

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Helaas is mijn motor zo'n 2 weken geleden gejat, extra frustrerend dat ik juist een andere kuipset erop had gezet maar ja.
De motor was tegen diefstal verzekerd dus jammer maar iig wel geld terug.
Maar nu komt het.
Ik had op de motor 2 sloten, 1 abus schijfremslot en een kettingslot van het merk cyclops extreme.

Maar nu komt het: de kettingslot stond gewoon op de art lijst als goedgekeurd, maar omdat er geen importeur meer is in nederland hebben ze hem er af gehaald.
Als je zoekt op dit slot dan vinden de meeste het een geweldig slot omdat hij zo verschrikkelijk sterk is, maar daar heeft de verzekering verder geen boodschap aan.
Maar ik kijk niet regelmatig op een lijst om te zien of mijn slot nog goed is of niet.

Dus ik kan waarschijnlijk zeggen, unive en stichting art bedankt

ps, ik heb dit slot gekocht omdat hij toen gewoon goedgekeurd was.
 
Maakt niet uit. Ze kunnen zien aan de hand van je aankoopbon dat op het moment van kopen hij goedgekeurd was.

Als je hem nú zou kopen is hij niet goed voor dekking nee.
 
Laatst bewerkt:
Als het slot een ART 4* keurmerk heeft bij aankoop, dan blijft dat slot als 'geldig' beveiligingsmiddel. Zou wat zijn, zeg, als je ieder jaar een nieuw slot moet gaan kopen omdat er geen nieuwe sterretjes aan gegeven worden.
 
Op het moment dat ze er moeilijk over doen zou ik sowieso protest aantekenen. Laat maar lekker voorkomen, denk dat je een goede kans hebt. Ben geen jurist, maar het is niet reeel van jou te verlangen dat je in de gaten blijft houden of je slot op de lijst blijft staan. Zolang jouw slot maar op de lijst stond toen je hem verzekerde lijkt me!
 
Kutzooitje... ik kan me zo ergeren aan deze houding van de meeste verzekeraars, want ze weten heus wel dat een slot geen reet uitmaakt. Het is niets meer dan een ontsnappingsmogelijkheid om maar niet te hoeven uitkeren B|
Er zijn verzekeraars die géén eisen stellen aan sloten of stalling. In ieder geval Centraal Beheer, maar daar heb jij nu even niks aan.
 
Laatst bewerkt:
ik heb van de week gebeld met mijn verzekering

www.lancyr.nl

ik heb ook vermeld dat ik niet de originele sleutels meer heb van de motor.

en heb na gevraagd wat voor slot ik moest hebben.

ik heb dus gevraagd of ik niet een art 4 slot moest hebben. het antwoord was.
hoeft niet als je maar gewoon een goed slot eraan hebt hangen.

maarja wat is goed in hun ogen ?
heb het nog niet zwart op wit, ga ik voor de zekerheid toch maar aanvragen
 
Ik heb het slot zo'n 2 jaar geleden op de beurs gekocht en heb geen bon meer, ik bewaar geen bonnen zo lang(mischien stom ik weet het)

Ik weet ook niet wanneer hij van de lijst is afgehaald, wie weet was dat al voor ik hem kocht.
Het kan zo maar zijn dat ze hier nog een aantal van hadden liggen, maar dat is me dan natuurlijk niet verteld.

De persoon van de verzekering ging overleggen met stichtingart en zou me dan terug bellen.

mischien is het van mijn kant paniek om niks, maar ik weet ook dat als de verzekering een kans heeft om onder betalen uit te komen dat ze deze vaak toch wel gebruiken.
 
ik heb van de week gebeld met mijn verzekering

www.lancyr.nl

ik heb ook vermeld dat ik niet de originele sleutels meer heb van de motor.

en heb na gevraagd wat voor slot ik moest hebben.

ik heb dus gevraagd of ik niet een art 4 slot moest hebben. het antwoord was.
hoeft niet als je maar gewoon een goed slot eraan hebt hangen.

maarja wat is goed in hun ogen ?
heb het nog niet zwart op wit, ga ik voor de zekerheid toch maar aanvragen

In mijn polis staat echt vermeld dat het een art4 slot moet zijn, dus ze kunnen me daar mee pakken omdat hij dat nu schijnbaar niet meer is.
 
Ik heb het slot zo'n 2 jaar geleden op de beurs gekocht en heb geen bon meer, ik bewaar geen bonnen zo lang(mischien stom ik weet het)

Ik weet ook niet wanneer hij van de lijst is afgehaald, wie weet was dat al voor ik hem kocht.
Het kan zo maar zijn dat ze hier nog een aantal van hadden liggen, maar dat is me dan natuurlijk niet verteld.

De persoon van de verzekering ging overleggen met stichtingart en zou me dan terug bellen.

mischien is het van mijn kant paniek om niks, maar ik weet ook dat als de verzekering een kans heeft om onder betalen uit te komen dat ze deze vaak toch wel gebruiken.

Dat is dan idd niet zo slim... Ik heb nu nog de bon van mijn in 2003 aangeschafte ART schijfremslot. Leer momentje, afhankelijk van de uitkomst bij de aankoop van een nieuw slot de bon dus goed bewaren.
 
Kutzooitje... ik kan me zo ergeren aan deze houding van de meeste verzekeraars, want ze weten heus wel dat een slot geen reet uitmaakt. Het is niets meer dan een ontsnappingsmogelijkheid om maar niet te hoeven uitkeren B|
Er zijn verzekeraars die géén eisen stellen aan sloten of stalling. In ieder geval Centraal Beheer, maar daar heb jij nu even niks aan.
klopt helemaal, ze hebben de motor dan ook met sloten en al meegenomen.
Ik had nog wel 5 sloten er aan kunnen hangen, maar dan hebben ze alleen meer tijd nodig in het schuurtje met doorslijpen.
Het weghalen zelf duurt net zo lang.
 
ik heb van de week gebeld met mijn verzekering

www.lancyr.nl

ik heb ook vermeld dat ik niet de originele sleutels meer heb van de motor.

en heb na gevraagd wat voor slot ik moest hebben.

ik heb dus gevraagd of ik niet een art 4 slot moest hebben. het antwoord was.
hoeft niet als je maar gewoon een goed slot eraan hebt hangen.

maarja wat is goed in hun ogen ?
heb het nog niet zwart op wit, ga ik voor de zekerheid toch maar aanvragen

Als je een WA+ of All risk verzekering heb maakt dat wel degelijk uit. Even GOED de voorwaarden doorlezen.

Zie hieronder, er zijn maatschappijen die niet zo moeilijk doen...
 
Laatst bewerkt:
ik heb van de week gebeld met mijn verzekering

www.lancyr.nl

ik heb ook vermeld dat ik niet de originele sleutels meer heb van de motor.

en heb na gevraagd wat voor slot ik moest hebben.

ik heb dus gevraagd of ik niet een art 4 slot moest hebben. het antwoord was.
hoeft niet als je maar gewoon een goed slot eraan hebt hangen.

maarja wat is goed in hun ogen ?
heb het nog niet zwart op wit, ga ik voor de zekerheid toch maar aanvragen
De voorwaarden zijn gewoon op hun site te vinden, daar staat het dus zwart op wit.
Heb ze net even snel doorgenomen, en volgens mij stellen deze ook totaal geen eisen (dus ook niet dat ie "goed" op slot moet staan)....
 
Laatst bewerkt:
hoe is het mogelijk, het was dus toch een beetje paniek om niks.
De man met wie ik heb gesproken heeft me netjes terug gebeld maar het blijkt dat de megaslot een 3art slot was :? :?
Toen zijn we samen maar verder gaan zoeken wat voor schijfremslot ik had en uiteindelijk gevonden en dit kleine slotje blijkt dan weer wel een 4art slot te zijn.
Beetje omgekeerde wereld als je de sloten zou vergelijken maar goed.

iig heeft de man mij heel goed geholpen en hebben we echt samen gezocht, mijn ervaringen zijn vaak toch anders vwb de behulpzaamheid van verzekeringen.

nu is het afwachten waar de motor op word getaxeerd, en hoe snel ik mijn geld krijg.
 
Helaas is mijn motor zo'n 2 weken geleden gejat, extra frustrerend dat ik juist een andere kuipset erop had gezet maar ja.
De motor was tegen diefstal verzekerd dus jammer maar iig wel geld terug.
Maar nu komt het.
Ik had op de motor 2 sloten, 1 abus schijfremslot en een kettingslot van het merk cyclops extreme.

Maar nu komt het: de kettingslot stond gewoon op de art lijst als goedgekeurd, maar omdat er geen importeur meer is in nederland hebben ze hem er af gehaald.
Als je zoekt op dit slot dan vinden de meeste het een geweldig slot omdat hij zo verschrikkelijk sterk is, maar daar heeft de verzekering verder geen boodschap aan.
Maar ik kijk niet regelmatig op een lijst om te zien of mijn slot nog goed is of niet.

Dus ik kan waarschijnlijk zeggen, unive en stichting art bedankt

ps, ik heb dit slot gekocht omdat hij toen gewoon goedgekeurd was.


Maakt niks uit hoor, ik had ook twee ART 4 sloten gekocht die niet in de lijst stonden van het merk Magnum, toch keerde unive mij wel uit aan de hand van de sleutels. Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.

Edit: blijkbaar was het niet nodig, maar mijn kettingslot was ook 3 sterren terwijl de schrijfrem 4 sterren had, raar maar waar, maar ik denk ook dat een schijfremslot veel moeilijker door te knippen is gezien de dikte van het materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Als je de motor verzekerd , geef altijd het type slot door die jij gebruikt op dat moment.
Als de verzekeraar hiermee akkoord gaat vraag daarvan een schriftelijke bevestiging.
Bij diefstal moet je altijd deze bevestiging en originele sleutels en of ABUS kaart overleggen. Bij sommige ART 4 sloten krijg je of 2 of 3 sleutels deze moet bij diefstal ten alle tijden kunnen overleggen.
 
Heb zelf een ART4 schijfremslot van Oxford, ook verzekeringstechnisch :) Wel balen dat je de bon niet meer hebt, maar bleek nou uit de polis dat het niet nodig was?
 
Bij mijn laatste telefoongesprek vertelde de man mij dat het in orde was, en dat er binnenkort iemand van de schadeafhandeling contact met me op zou nemen om het bedrag door te nemen.
Na 30 dagen zou hij alles bij elkaar pakken en het door geven aan de volgende persoon die dan weer met mij contact opneemt.

dus ik denk dat het in orde is.
Ook had ik niet meer alle sleutels, zowel van de motor niet maar ook van de sloten.
Hij vroeg er wel om, maar dat leek geen probleem te zijn.
 
Ik heb zelf een ART4 schijfrem -en kettingslot, maar er zijn verder ook geen eisen of het slot vast moet zitten aan een vaststaand object oid.

Bovendien als ze de motor met slot en al in een busje zetten wordt het ook heel moeilijk om te bewijzen dat je een slot had. Aan de andere kant kun je ook achteraf een ART4 slot kopen en deze zelf doorknippen, is wel fraude natuurlijk maarja dat stimuleren ze zelf ook wel met die rare regeltjes.
 
Als ik jouw was en je hebt die bon nog wel zou ik dat van die kuipen er even bijnemen en verder es kijken wat een soortgelijke motor als de jouwe kost bij een dealer of op bijvoorbeeld marktplaats, tel hierbij op de kuip en je hebt een idee wat het ongeveer waard is voor jouw.

Hiervandaan uit kun je gaan onderhandelen met de verzekeraar, mijn ervaring met Unive is trouwens goed te noemen ook voor wat betreft de uitkering.
 
Remschijfsloten zijn over het algemeen moeilijker te bereiken, kettingsloten kun je relatief eenvoudig met een betonschaar o.i.d. doorknippen. Uiteraard zijn er ook bij kettingsloten betere technieken/materialen, maar daarom denk ik dat remschijfsloten sneller als veilig worden beschouwd dan een ketting, ook al lijkt dat het op het oog niet zo.

Was dat een goede zin met komma's? ;)

Wat de verzekering betreft, mijn verzekering vereist geen andere sloten dan het stuurslot bij motoren < 10.000 euro als ik het me goed herinner, dat is dus uberhaupt geen probleem. Heb hem overigens wel vastliggen, gewoon om het eventuele dieven moeilijker te maken.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals geef je type ART4 door aan de verzekering en vraag om een schriftelijke bevestiging hiervan. Kleine moeite en het levert geen gezeik achteraf op .
 
Het blijven gewoon een stel oplichters die verzekeringsmaatschappijen. :r

Als het hun uitkomt hebben ze een enorm archief van jou, maar als het in hun nadeel is naaien ze je er gewoon weer bij. beetje jammer weer.
 
Het blijven gewoon een stel oplichters die verzekeringsmaatschappijen. :r

Als het hun uitkomt hebben ze een enorm archief van jou, maar als het in hun nadeel is naaien ze je er gewoon weer bij. beetje jammer weer.

Dat is natuurlijk de halve waarheid. Hoeveel mensen lichten de verzekeringsmaatschappijen niet op? Daardoor worden ze ook strenger met uitkeren en gaan de premies omhoog. Kip-en-het-ei-verhaal duzzzz :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan