Wel of niet NU gaan lessen?

Achteropje

Rookie
13 jun 2003
8
0
Arnhem
Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan lessen, maar heb momenteel eigenlijk niet echt het geld daarvoor. Erg jammer, maar volgend jaar is er weer een kans, dacht ik.
Alleen nu hoorde ik dat er misschien allerlei dingen gaan veranderen als er een Europese grondwet komt of dat er sowieso weer een aanpassing komt van het hele rijlessen & examengedoe. Daarnaast wordt het natuurlijk ook weer duurder om rijlessen te nemen als je ermee wacht.

Wie weet hier meer van? Wat gaat er eventueel veranderen en wanneer gaat dat gebeuren? Het kan zijn namelijk dat ik anders toch nu ga lessen...
 
Ik zou niet koste was kost meteen je rijbewijs halen omdat er misschien ooit wel eens wat wijzigd. Het motorrijden zal ook na die wijziging hetzelfde blijven. Het beste is om gewoon zonder zorgen en ontspannen rond te rijden. Scheelt je uiteindelijk waarschijnlijk nog wat centjes ;)

Geniet van het motorrijden en ga lessen wanneer het jou het beste uit komt.
 
het maakt niet uit wat je doet, als je nou boven de 24 bent maakt het niet uit.
Daaronder heb je kans dat je niet meteen zwaar mag rijden, en de prijs he, die word natuurlijk ook duurder,..... mijn vriendin begint nu ook.
wij hebben een rijschool voor 10 lessenvoor 3550 euro gevonden, dus dat is ongeveer wat je er aan kwijt bent, oja zat ook nog een eerste gratis proefles bij... suc6
 
het maakt niet uit wat je doet, als je nou boven de 24 bent maakt het niet uit.
Daaronder heb je kans dat je niet meteen zwaar mag rijden, en de prijs he, die word natuurlijk ook duurder,..... mijn vriendin begint nu ook.
wij hebben een rijschool voor 10 lessenvoor 3550 euro gevonden, dus dat is ongeveer wat je er aan kwijt bent, oja zat ook nog een eerste gratis proefles bij... suc6


ik mag toch hopen dat je er een nul teveel bij gezet heb he?


:?
 
het maakt niet uit wat je doet, als je nou boven de 24 bent maakt het niet uit.
Daaronder heb je kans dat je niet meteen zwaar mag rijden, en de prijs he, die word natuurlijk ook duurder,..... mijn vriendin begint nu ook.
wij hebben een rijschool voor 10 lessenvoor 3550 euro gevonden, dus dat is ongeveer wat je er aan kwijt bent, oja zat ook nog een eerste gratis proefles bij... suc6

dure rijschool hoor, da's 355 per les ;) :P
aan TS: ga iig niet lenen voor je rijbewijs met zo'n leuke comfortcard. dan blijf je namelijk afbetalen. misschien ff 2 maanden sparen en dan beginnen met lessen. en er rekening mee houden dat je niet alleen je les moet betalen, maar ook 2 examens en mischien ook kleding. en uiteindelijk natuurlijk een motor die je ook moet onderhouden....
 
Geld voor een rijbewijs heb je wel of je hebt het niet. Zo simpel is het. Als je zeker weet dat je het rijbewijs zelf kunt betalen (en ook nog geld hebt voor een eventuele 2e examen VD, al hopen we dat je die niet nodig hebt natuurlijk) dan kun je gewoon gaan lessen vind ik.

Voor de regelgeving zou ik niet overhaast gaan lessen terwijl je het geld niet hebt, pas als er concrete planen doorheen zijn en er zijn data genoemd van wanneer dat in gaat dan kan het handig zijn, nu nog niet.
 
Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan lessen, maar heb momenteel eigenlijk niet echt het geld daarvoor. Erg jammer, maar volgend jaar is er weer een kans, dacht ik.
Gewoon doen joh! Ik ben ook net een paar weken geleden begonnen en heb ook niet het geld om in 1 keer alles te betalen. Maar dat hoeft ook niet, ik les niet vaker dan 1 keer per week. Dus rustig aan, dan kun je de kosten wat spreiden. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je geld hebt voor de examens... :)

Nadeel van deze (langzame) methode is natuurlijk wel dat het wat langer duurt tot je je rijbewijs hebt... '(
 
Eh, mensen, kan het even ON-topic?

--------------------

Het gaat me juist om die regelgeving: Er is dus geen reden om aan te nemen dat er binnenkort iets enorm veranderd waardoor het 6 x zo zwaar wordt of 3 X zo duur?
Ik ben nu namelijk 22, van de zomer 23. Als ik dan volgend jaar in de lente ga lessen, ben ik 24 als ik examen doe. Dus dan zou het allemaal niet zo uitmaken, toch?

En je hebt geld of je hebt het niet <-- Niet helemaal mee eens. Ik heb het geld wel, maar ik heb meerdere leuke/nuttige doelen in mijn leven waar dat geld heen kan. Kwestie van keuzen maken.
Daarnaast heb ik zeker geld om te lessen, maar weet ik niet zeker of ik een motor kan betalen als ik klaar ben. Dus zit ik ook met het 'nut' van lessen. Tegen de tijd dat ik dan misschien een motor kan betalen is het dik winter en kan je toch niet echt lekker rijden. Als ik wacht met de koop van een motor, kan ik net zo goed volgend jaar pas mijn rijbewijs halen, toch?
 
Eh, mensen, kan het even ON-topic?

--------------------

Het gaat me juist om die regelgeving: Er is dus geen reden om aan te nemen dat er binnenkort iets enorm veranderd waardoor het 6 x zo zwaar wordt of 3 X zo duur?
Ik ben nu namelijk 22, van de zomer 23. Als ik dan volgend jaar in de lente ga lessen, ben ik 24 als ik examen doe. Dus dan zou het allemaal niet zo uitmaken, toch?

En je hebt geld of je hebt het niet <-- Niet helemaal mee eens. Ik heb het geld wel, maar ik heb meerdere leuke/nuttige doelen in mijn leven waar dat geld heen kan. Kwestie van keuzen maken.
Daarnaast heb ik zeker geld om te lessen, maar weet ik niet zeker of ik een motor kan betalen als ik klaar ben. Dus zit ik ook met het 'nut' van lessen. Tegen de tijd dat ik dan misschien een motor kan betalen is het dik winter en kan je toch niet echt lekker rijden. Als ik wacht met de koop van een motor, kan ik net zo goed volgend jaar pas mijn rijbewijs halen, toch?

Dus éigenlijk weet je het al ;)

Dan kan ik niet veel meer zeggen dan suc6 met je keuze :)
 
Tegen de tijd dat ik dan misschien een motor kan betalen is het dik winter en kan je toch niet echt lekker rijden. Als ik wacht met de koop van een motor, kan ik net zo goed volgend jaar pas mijn rijbewijs halen, toch?

Ja (maar lessen kan ook leuk zijn... ;) ) uiteindelijk moet je zelf kiezen maar dat regels-verhaal zou ik in jouw geval daarbij niet mee laten wegen! Op dit moment zijn er namelijk alleen maar geruchten en een werkelijke wijziging wordt altijd ruim van tevoren aangekondigd. Overigens kan er in de winter ook prima worden gelest. Haal je dan je examen dan kun je in het voorjaar gelijk verder :] onder de betere omstandigheden. Prima voor je ervaring!!

Succes met je beslissing!!
 
Eh, mensen, kan het even ON-topic?
:o
Daarnaast heb ik zeker geld om te lessen, maar weet ik niet zeker of ik een motor kan betalen als ik klaar ben. Dus zit ik ook met het 'nut' van lessen. Tegen de tijd dat ik dan misschien een motor kan betalen is het dik winter en kan je toch niet echt lekker rijden. Als ik wacht met de koop van een motor, kan ik net zo goed volgend jaar pas mijn rijbewijs halen, toch?
Weet je wat een motor kost? Kan varieren van 300 of minder tot 20.000 of meer, dus geen geld voor een motor (terwijl je aangeeft zéker geld te hebben om te lessen) lijkt me stug... en winters in Nederland.... 1 week sneeuw :Z

Hop, rijschool bellen! :9
 
ik zou wel gewoon meteen rijbewijs halen. heb ik zelf ook gedaan. ookal komen er nog geen vreemde nieuwe regels, duurder wordt t altijd. en als je m al hebt, kun je rustig op zoek naar een motor. hoef je ook niet te stressen. en idd, in de winter lessen is helemaal niet erg. leer je alleen maar van. (en wat stelt onze winter nou voor?)
succes met je keuze!

nu heb je t geld nog, straks komen vakanties en dergelijke en die zijn meestal niet zo goed voor de portemonnee
 
Ik zou niet te lang wachten met lessen, omdat je nog niet weet van een motor. Voor je het weet heb je veel andere dingen en lukt het j eniet meer om je rijbewijs te halen. Als je nu je rijbewijs hebt hoef je gene haast te maken met een motor.
Ik had tijd en geld om te lessen vorig jaar en heb pas dit jaar een motor gekocht. Ben blij dat ik het zo gedaan heb, want heb nu echt geen tijd voor lessen meer.
Succes met je beslissing
 
Ik zit ook al een paar maanden te dubben of ik er nu wel of niet voor zal gaan dit jaar, aangezien ik in januari 2006 21 word (Dit is trouwens topic 3 of 4 al waar ik dit post, maja :P )

Vooral eigenlijk omdat ik heel graag op een supersport wil gaan rijden. Heb heel goed om me heen gekeken en op internet, en zie dat een Suzuki GS500 legaal terug te voeren is naar 25kw (oude modellen ook). Die dingetjes zijn ook niet duur en naked zijn ze niet eens heel erg lelijk :)
Dus ik denk dat ik toch maar er voor ga binnenkort
 
Gewoon zo snel mogelijk beginnen als je nu geen geld hebt, dan maar wanneer je dat wel hebt.

Volgens mij wordt vanaf 1 juni de slalom met stops uit de AVB gehaalt, en ze zijn van plan er 1 als eigen keuze toe te voegen. Het kan ook voordelig uitkomen om te wachten. Maar ze veranderen zoveel. Gewoon zo snel mogelijk beginnen, wat komt komt.
 
Ik ben nu aan het sparen voor lessen en ga volgende maand beginnen, heb waarschijnlijk volgend jaar pas genoeg geld voor 'n motor, maar ja, dan heb ik toch mijn rijbewijs alvast ?!

Ik heb er zin in, in ieder geval ! :]
 
Ik zit ook al een paar maanden te dubben of ik er nu wel of niet voor zal gaan dit jaar, aangezien ik in januari 2006 21 word (Dit is trouwens topic 3 of 4 al waar ik dit post, maja :P )

Vooral eigenlijk omdat ik heel graag op een supersport wil gaan rijden. Heb heel goed om me heen gekeken en op internet, en zie dat een Suzuki GS500 legaal terug te voeren is naar 25kw (oude modellen ook). Die dingetjes zijn ook niet duur en naked zijn ze niet eens heel erg lelijk :)
Dus ik denk dat ik toch maar er voor ga binnenkort

dan zou ik toch echt wachten als ik jou was. als je t dit jaar haalt moet je 2 jaar 25kw terwijl je al "bijna" 21 bent. je kan wel alvast beginnen met lessen en lekker spreiden zodat je als je 21 bent meteen voor je examens op kan. ik ben begonnen met lessen 2/3 maanden voor ik 19 werd. dus voor mij maakt t geen hol uit die 25 kw. nu 2 jaar met rijden of over 2 jaar afrijden voor volvermogen en god weet hoeveel regels en centjes extra. na een paar maanden ben je die 25kw al een beetje zat hoor. ;) maar ieder zn eigen keuze.
TS heeft tenminste geen last van de 25kw regel, tenzij ze de wet gaan omgooien. maar daar weet niemand nog echt iets van. er is nog geen datum bekend oid.
 
Gewoon zo snel mogelijk beginnen als je nu geen geld hebt, dan maar wanneer je dat wel hebt.

Volgens mij wordt vanaf 1 juni de slalom met stops uit de AVB gehaalt, en ze zijn van plan er 1 als eigen keuze toe te voegen. Het kan ook voordelig uitkomen om te wachten. Maar ze veranderen zoveel. Gewoon zo snel mogelijk beginnen, wat komt komt.

Het CBR is eigenlijk altijd aan het sleutelen aan het voertuigbeheersingsexamen. Nu net zijn ze bezig met het veranderen van de langzame slalom (vanaf 1 mei verplicht met slippende koppeling B| ) en vanaf 1 juni gaat de slalom met stops er uit, maar komt er een hele rare proef voor in de plaats. |(

En ze verzinnen daarna vast wel weer nieuwe dingen om te doen. Dus het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wanneer je begint, want ze veranderen toch wel weer wat terwijl je nog bezig bent.

[me]Wolve000 heeft morgen weer les. :] [/me]
 
Ik ben zelf nog geen 21 maar ik ga toch gewoon lessen....
Waarom? Omdat ik veel zin heb om m'n motorrijbewijs te gaan behalen en nu maakt het me toch nog niet veel uit hoe zwaar het is....als het maar een motor is waarop ik kan rijden.
 
De Europese Grondwet heeft niets te maken met veranderende wetgeving voor (motor)rijbewijzen.

Het wel en wee over de nieuwe rijbewijsverplichtingen staan hier vermeld: Geen aprilgrap over rijbewijs, helaas.

PS: Hou er rekening mee dat als je nu gaat lessen je ook zo snel mogelijk een motor wil hebben ;) :] rijden is namelijk errug leuk *D
 
dan zou ik toch echt wachten als ik jou was. als je t dit jaar haalt moet je 2 jaar 25kw terwijl je al "bijna" 21 bent. je kan wel alvast beginnen met lessen en lekker spreiden zodat je als je 21 bent meteen voor je examens op kan. ik ben begonnen met lessen 2/3 maanden voor ik 19 werd. dus voor mij maakt t geen hol uit die 25 kw. nu 2 jaar met rijden of over 2 jaar afrijden voor volvermogen en god weet hoeveel regels en centjes extra. na een paar maanden ben je die 25kw al een beetje zat hoor. ;) maar ieder zn eigen keuze.
TS heeft tenminste geen last van de 25kw regel, tenzij ze de wet gaan omgooien. maar daar weet niemand nog echt iets van. er is nog geen datum bekend oid.


Tja.. ik kan nou eenmaal niet meer wachten.. O-)
En die ervaring op de 25kw fiets kan ik wel gebruiken.. stap ik over 2 jaar lekker op mijn droomfiets: ZXR-750 :] *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan