Wel of niet op motorfiets rijden op donderdag 19 januari?

extra lagen kleding aan doen, thermolaag het beste eronder. eventueel regenpak erover(is extra winddicht en behoud extra warmte) En bewuster rijden in bochten of bij stuuracties. wilt die motor zo rechtop mogelijk houden :). motor mijn enige vervoer dus rij elke dag ook met die ene dag toen het mega glad was^^ kan prima zolang je bewust bent van wat je doet en extra afstanden behoud op anderen om je heen. hiuer in apeldoorn alleen nat wegdek nog (apeldoorner hier)
 
Sorry, maar als het echt glad is kun je niet rijden. Met veel geluk kun je de boel wel overeind houden maar om nu alles van geluk af te laten hangen lijkt me niet verstandig. Je bent ook afhankelijk van acties van het overige verkeer. Zo stond bv vanmorgen ineens een vrachtwagen dwars over de snelweg. Ik heb ook de eerste 4 jaar de motor als enige vervoermiddel gehad maar uiteindelijk is dat gewoon niet vol te houden. Je moet echt een alternatief hebben voor die paar dagen (soms weken) in de winter dat het echt niet kan. Carpoolen, OV of thuis werken. Na mijn eerste 4 jaar door weer en wind, en het geluk dat ik in de winter af en toe een lift kon krijgen, had ik toch maar besloten om mijn auto-rijbewijs te halen.

Ik heb van die momenten gehad dat het voorwiel van mijn oude pekel XL500 begon te glijden en vlak achter me een auto op mijn spatbord zat. Die vond dat ik best nog wel wat harder kon op de oprit van de snelweg. Dat zijn van die bijna-dood ervaringen en vroeg of laat gaat dat ook mis.
 
Vanochtend in west-brabant/drechtsteden ook nergens last van.
Inderdaad wat witte drap af en toe op de vluchtstrook maar daar rijd ik niet.

Beetje afstand houden, defensief rijden en gewoon goed aangekleed, prima te doen.


Ik trok de grens wel in de koude week voor Kerst. Toen ging ik bijna op m'n smoel bij het uitlaten van m'n hond 's ochtends omdat er gewoon een laag ijs op de weg lag. Dat is altijd een prima indicator. Drie dagen met het OV naar m'n werk gegaan toen.


Conclusie: neem een hond. :t
 
Vanochtend in west-brabant/drechtsteden ook nergens last van.
Inderdaad wat witte drap af en toe op de vluchtstrook maar daar rijd ik niet.

Beetje afstand houden, defensief rijden en gewoon goed aangekleed, prima te doen.


Ik trok de grens wel in de koude week voor Kerst. Toen ging ik bijna op m'n smoel bij het uitlaten van m'n hond 's ochtends omdat er gewoon een laag ijs op de weg lag. Dat is altijd een prima indicator. Drie dagen met het OV naar m'n werk gegaan toen.


Conclusie: neem een hond. :t
Vanochtend met de hond uitlaten was het hier niet glad, en ben dus lekker zoals elke dag op de motor tussen de files door naar het werk gekacheld. Gewoon opletten hoe het weer is, maar gaat heeeeel lang goed als je normaal doet. En het is nog ruim boven nul toch? Icm met warme grond en strooizout ben ik nu nog niet bepaald bang voor gladheid.
 
Hoi iedereen,

Een beetje retorische vraag in de volgende situatie.......

Ik woon in Amsterdam en heb morgenochtend vroeg een cursus te volgen in Apeldoorn.
In eerste instantie van plan om met het ov naar toe te gaan. Eerst met de trein en daarna met de bus.
Maarre staking (regionale bus EBS) gooit roet in het eten.

Ik heb een motorfiets, yep, yep, yep,........
Echter, die dag wordt het 3 graden, windkracht 4 en gevoelstemperatuur wordt.......... bijna -15 graden (op basis van 100 km per uur).

Wel of niet rossen op het ijzeren paard?

Ben overigens wel benieuwd naar jullie ervaring in rijden op motorfiets onder zulke weersomstandigheden.
Tja ik werk in Amsterdam en heb een motor en ga daarmee bijna elke dag naar mijn werk. Als je er zo over inzit moet je het misschien niet doen.
 
Hangt heel erg vanaf hoe de gemeente de boel sneeuwvrij houdt of niet...helaas.

Vandaag gehoord en gezien hoe de gemeente Limburg sneeuwvrij gemaakt heeft. Helemaal niks! ;(
4 ongelukken....heel veel file.

Soms vraag je je af of mensen nog werken. heb je ze nodig, zie je ze niet.

Dus, het hangt af o pde dag zelf. Bekijk de situatie op de weg. Advies vragen aan anderen werkt niet zo effectief.....
Van mijn durp naar den bosch was wel goed te doen. Geen sneeuw opde A59 o.a.
 
Ik trok de grens wel in de koude week voor Kerst. Toen ging ik bijna op m'n smoel bij het uitlaten van m'n hond 's ochtends omdat er gewoon een laag ijs op de weg lag. Dat is altijd een prima indicator. Drie dagen met het OV naar m'n werk gegaan toen.


Conclusie: neem een hond. :t
Ik ben jaren met de mountainbike naar mijn werk geweest.
Een afstand van ongeveer veertien kilometer.
In 2010 was er een groot pekeltekort.
Ik kon snoeihard over de fietspaden doorrijden waar anderen moesten afstappen en naast de fiets gingen lopen.
Op het bedrijfsterrein stonden twee collega's de boel ijsvrij te maken, eentje riep nog dat ik moest stoppen.
Ook daar kon ik nog een sprint trekken. :+
Toen ik afstapte merkte ik pas hoe voorzichtig ik moest lopen.
Met de motor val je denk ik ook minder snel om dan de gemiddelde fietser met smalle banden én voetgangers.
Maar ik vind je hond wel een goede graadmeter.
Saves lives. :t ;)
 
Hier ook wit... Weer terug in mijn vlooienbak met elektrisch deken volgas open. Dit is toch geen weer om motor te rijden...
 
Ik ben jaren met de mountainbike naar mijn werk geweest.
Een afstand van ongeveer veertien kilometer.
In 2010 was er een groot pekeltekort.
Ik kon snoeihard over de fietspaden doorrijden waar anderen moesten afstappen en naast de fiets gingen lopen.
Op het bedrijfsterrein stonden twee collega's de boel ijsvrij te maken, eentje riep nog dat ik moest stoppen.
Ook daar kon ik nog een sprint trekken. :+
Toen ik afstapte merkte ik pas hoe voorzichtig ik moest lopen.
Met de motor val je denk ik ook minder snel om dan de gemiddelde fietser met smalle banden én voetgangers.
Maar ik vind je hond wel een goede graadmeter.
Saves lives. :t ;)

Voor m'n woon/werk ook niet voor niks gekozen voor een Transalp. Dat ding heeft geen power, geen remmen maar wel een elastieken frame en valbeugels. Dat het een allroad is, gemaakt om op half glibberige ondergronden te rijden, dat hij heel vergevingsgezind is maken het misschien ook een 'tussen de oren' ding. Ben niet snel bang op die motor.
 
Vanochtend met de hond uitlaten was het hier niet glad, en ben dus lekker zoals elke dag op de motor tussen de files door naar het werk gekacheld. Gewoon opletten hoe het weer is, maar gaat heeeeel lang goed als je normaal doet. En het is nog ruim boven nul toch? Icm met warme grond en strooizout ben ik nu nog niet bepaald bang voor gladheid.
precies, hier in apeldoorn schijnt het zonnetje lekker nu en is dat ieneminnie beetje sneeuw compleet pleite lol. lag ubehaupt geen sneeuwlaagje op de wegen alleen op de huizen en geparkeerde voertuigen nog. meer niet
 
Vandaag gehoord en gezien hoe de gemeente Limburg sneeuwvrij gemaakt heeft. Helemaal niks! ;(
4 ongelukken....heel veel file.
Gemeente Limburg? :(

Misschien heeft het in Limburg wel harder gesneeuwd dan in Noord-Brabant. Dat er niet tegenop te strooien/vegen was.
Overigens waren er bij Eindhoven ook een aantal ongevallen. Dus de gemeente Noord-Brabant heeft het daar ook laten afweten
 
Het leek hier wel of ze helemaal niet gestrooid hadden in het dorp.. (Oirschot, omgeving Eindhoven) Dus vanochtend van 8 tot 10 uur stond alles vast.. Al het verkeer kwam van de snelweg en stond ook vast.
 
precies, hier in apeldoorn schijnt het zonnetje lekker nu en is dat ieneminnie beetje sneeuw compleet pleite lol. lag ubehaupt geen sneeuwlaagje op de wegen alleen op de huizen en geparkeerde voertuigen nog. meer niet
Ik baalde rond twaalf uur dan ook echt dat ik vandaag twee uur tekort kom voor een ritje.
Als ik over een uur opstap dan is er al meer verkeer om een beetje door te rijden op binnenwegen.
Een onverwachts blauwe lucht en aanhoudende zon. 8-)

Maar in welke regio je woont speelt natuurlijk ook mee.
Hoe verder van de kust, hoe meer kou / sneeuw. :Y
Al werd ik wel uitgelachen toen ik vanochtend van de fiets afstapte en in mijn korte broek en dunne jas de sportschool in liep.
Derden komen binnen, ook jonge gasten, en doen hun winterjas pas uit in de zaal. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Sommige winters hoef je inderdaad niets te vragen. :)
 
Met dit weer blijft ie lekker in de garage staan :Y ; eerst die pekelmeuk van de straat af :/ .
 
Met dit weer blijft ie lekker in de garage staan :Y ; eerst die pekelmeuk van de straat af :/ .
Ik heb met mijn andere BMW vanaf nieuw vier jaar in de winter gereden en er is niets van te zien. :)
Maar met de grote rij ik nu ook niet.
Zoals bekend mag de Supercorsa SC2 ook niet eens buitenspelen met +vijf graden en minder.
Scheurende compound. 8)7

Het R3tje mag dan weer wel. :]
 
Ik heb met mijn andere BMW vanaf nieuw vier jaar in de winter gereden en er is niets van te zien. :)
Maar met de grote rij ik nu ook niet.
Zoals bekend mag de Supercorsa SC2 ook niet eens buitenspelen met +vijf graden en minder.
Scheurende compound. 8)7

Het R3tje mag dan weer wel. :]
Ik ben te zuinig op mijn spullen :$.
 
Ik ben te zuinig op mijn spullen :$.
Ik denk aan Toystory.
De spullen willen ook gebruikt worden. _O-
Hier bleef de S1000RR die jij ook hebt meer dan ééns staan.
Zonde om mee te rijden zomaar. _O-

Maar vaak koop ik wel een derde motor die vies/nat/pekel/kou mag ondergaan.
En dan nog reed ik niets extra's dan naar het werk en/of afspraken.
Dit jaar voor het eerst een motor om gewoon mee te toeren zonder bestemming.
Heerlijk. :t

Maar binnen de vijftien.. dertig kilometer blijft het de fiets. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan