Wel of niet op motorfiets rijden op donderdag 19 januari?

Prachtig die weet ik nog op je oude roots ( schoenen in die tijd ) achter de auto,s in de wijk mee glijden ,want er zaten echte bumpers op die je kon vastpakken .

Nu 2 vlokjes land ontregeld ........
Wij hebben enkele kilometers over straat naar school geschaatst. _O-
Ik op van die onhandige dubbele ijzertjes en mijn zus op kunstschaatsen.

Wat waren wij teleurgesteld toen het ging dooien. :Y

Maar doe nu maar liever deze uitgebreide herfst, met wel wat minder neerslag. ;)
 
Laatst bewerkt:
En vroeger had je geen winterbanden…en ook geen internet dus kon je ook niet vragen….. :?
Dat had ik er bijna bijgezet.
Het internet lag toen ook plat.
Welk internet. We kunnen niet zonder meer. _O-
 
Vanochtend om 4:45 toch maar besloten om de motor te laten staan gezien de wat witte prut bij mij in de straat. De oprit naar de A50 was ook wit, verder richting mijn werk in Ede werd het steeds beter. Vanmiddag terug in de auto zat ik te balen dat ik niet met de motor was.....
Tot nog toe de 2e keer dat ik de motor heb laten staan de afgelopen maanden. Ik kleed mij deze dagen goed aan met thermobroek/shirt en een goed motorpak.
Verder winddichte col en verwarmde handschoenen, waarmee ik de dagelijkse 140km woon-werkverkeer afleg.
Morgenochtend is het hopelijk wel gewoon weer motorweer👍🏻

Ik word s'ochtends geregeld t.h.v. knooppunt Waterberg ingehaald door een doorrijder op een sportmotor, iemand van hier?
 
Laatst bewerkt:
Heb nog twee motorrijders zien rijden op de A58. In de richting van Eindhoven. Was ergens rond 7:00. Mijn respect; wegen, situatie en het weer waren bagger.

Helaas heb ik de luxe niet om met de motorfiets woonwerk kilometers te maken dus met elk type weer (vooral vervelend bij mooi weer) altijd gebonden aan mijn blikken ding.
 
Ok, de tip van de hond kun je schrappen.
Vanmorgen best blij dat er geen sneeuw op de wegen lag en het was droog tijdens het rondje met onze viervoeter.

Kwartier later op de motor sneeuwt het. De snelweg is wit. Langzaam met het verkeer mee veilig naar m'n werk kunnen rijden, dat wel. :t

Het ergste was nog het gebrek aan zicht, onderweg maar even gestopt bij een pomp om m'n helm schoon te maken. Alles beslagen (ondanks pinlock+prima ventilatie) en een plakkaat sneeuw op de dop. De dames in de shop waren zo aardig gelijk koffie aan te bieden, maar die heb ik vriendelijk afgeslagen omdat ik door wilde.

Dat de koplamp ondergesneeuwd was zal ook niet bijdragen aan het zicht. De sneeuw naast m'n motor kwam van mij af, voelde me net zo'n sneeuwpop die van de motor af stapte.

DSC_3557.JPG

DSC_3559.JPG
 
Ik heb gisteren wel gereden, als je rustig aan doet in de bochten en voldoende/meer afstand bewaard zodat je rustig kan remmen dan is er niks aan de hand.
 
Ik heb gisteren wel gereden, als je rustig aan doet in de bochten en voldoende/meer afstand bewaard zodat je rustig kan remmen dan is er niks aan de hand.
Er is wel wat aan de hand, maar blijkbaar niet op die plaats op dat tijdstip dat jij hebt gereden.
 
Er is altijd iets aan de hand. Onder anderen dat we hier tegenwoordig veel te krampachtig en soms dogmatisch reageren op een paar sneeuwvlokken.
Met een beetje aanpassen, anticiperen, goed inschatten, marge houden en wat goede wil kom je een heel eind. Ook in de winter. ;) 8-)

(Plaatje uit 2017)
Actie watjestreffen 2017 - 2.jpg


Of het altijd verstandig is.... Daar kun je lang over kibbelen ivm "subjectief", maar het kàn wel... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ok, de tip van de hond kun je schrappen.
Vanmorgen best blij dat er geen sneeuw op de wegen lag en het was droog tijdens het rondje met onze viervoeter.

Kwartier later op de motor sneeuwt het. De snelweg is wit. Langzaam met het verkeer mee veilig naar m'n werk kunnen rijden, dat wel. :t

Het ergste was nog het gebrek aan zicht, onderweg maar even gestopt bij een pomp om m'n helm schoon te maken. Alles beslagen (ondanks pinlock+prima ventilatie) en een plakkaat sneeuw op de dop. De dames in de shop waren zo aardig gelijk koffie aan te bieden, maar die heb ik vriendelijk afgeslagen omdat ik door wilde.

Dat de koplamp ondergesneeuwd was zal ook niet bijdragen aan het zicht. De sneeuw naast m'n motor kwam van mij af, voelde me net zo'n sneeuwpop die van de motor af stapte.

Bekijk bijlage 1840472
Bekijk bijlage 1840473

Wat spul op de buitenkant, ik gebruik turtlewax, werkt welliswaar niet tegen vlokken omdat er geen capilaire werking is, maar het water wordt wel grotere druppels. De sneeuw vlokken eens per zoveel seconden wegvegen. Wel 2 keer per dag aanbrengen van turtle wax...

Adem rustig uit mijn neus of mond, dan is het beslaan van het vizier acceptabel. Mijn helm ventilatie is best goed vind ik.
 
Lekker in het koekblik gestapt gisteren en vandaag, risico dat er iets gebeurt (door jou of iemand anders) weegt niet op tegen het voordeel (ik kan er geen één noemen voor motorrijden bij dit weer).

Sowieso besloten om de donkere ochtend- en avondspits bij slecht weer maar te mijden, de auto’s zien je vaker niet dan wel en er is hier vaak te weinig ruimte om daar goed op te anticiperen.
 
Redelijk weer dus morgen. :?
Zo lang er geen grote kans op ijzel is.
Alleen heel vroeg weg vind ik iets verdacht.
In het begin even rechtop door de bocht met voeten aan de grond. :+

Ik rij twaalf maanden per jaar.
De ervaring in de winter is voor iedereen anders denk ik.
Zelf slaap ik nog met een zomers dekbed en de verwarming uit op de slaapkamer.
Het liefste wat luikjes open.
De motorpassie verwarmt mij meer dan temperaturen rond de nul graden.
En als je dagelijks rijdt dan went het ook gewoon.

Dit jaar geen dagelijkse afspraken meer, dus nog maar drie ritjes en zeshonderd kilometer gereden. -O-

Ik heb geen handvatverwarming of verwarmde handschoenen.
Mijn zomerse leren pak met een extra textiel jas erover volstaat hier.
Wel een dunne helmmuts onder de nul graden en een goede motorcol.
Heb jij die CR 500 nog?
 
Wat spul op de buitenkant, ik gebruik turtlewax, werkt welliswaar niet tegen vlokken omdat er geen capilaire werking is, maar het water wordt wel grotere druppels. De sneeuw vlokken eens per zoveel seconden wegvegen. Wel 2 keer per dag aanbrengen van turtle wax...

Adem rustig uit mijn neus of mond, dan is het beslaan van het vizier acceptabel. Mijn helm ventilatie is best goed vind ik.

Turtlewax aan de buitenkant helpt niet tegen vocht aan de binnenkant. Ik breng, als ik de wax voor mijn motor open heb, gelijk een laagje aan op mijn vizier inderdaad. Helpt prima, het water parelt mooi. Maar dat is 2x per jaar voor de GSX. De buitenkant wis ik ook gewoon met mijn handschoen, die een wisser heeft. Dat is verder geen probleem.

Het beslaat ook niet, er hangen gewoon druppels aan mijn vizier. Hij ventileert prima, maar als het nat is, is het gewoon nat en blijkbaar ben ik erg vochtig/transpireer ik in mijn helm/adem ik heel veel vocht uit. Daar heb ik eigenlijk altijd last van, maar normaal blijft het bij een 'bultje' boven mijn neus, daar kan ik nog overheen kijken, maar in combinatie met dichtgesneeuwde ventilatie openingen in mijn helm is het vechten tegen de bierkaai. Tegeltjeswijsheid gaat me hier niet vanaf helpen. Lifehacks ook niet, en het goedbedoelde advies ook niet. Rustig ademen doe ik, ik heb een pinlock max vizier wat goed afsluit, heb antidamp spray getest in mijn oude helm, tijdens coronatijd met de mondkapjes (ik ben brildrager) ook alle tips/trucs/geheimen die de fabrikanten niet willen dat je weet onzin geprobeerd, en niks werkt behalve voorkomen. En gezien ik een bril op moet, en een helm als ik op de motor stap, is het meer uitstellen dan voorkomen.

Ja, het zit me diep. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan