wel of niet shims verwisselen??

maus73

MF'er
25 mrt 2011
76
0
Wijchen
Hallo,
Ik heb mijn klepspeling van mijn zx9r c1 opgemeten en ben tot de volgende waarden gekomen:

ex--0.20 0.23---0.23 0.20---0.23 0.23 ---0.23 0.23
in---0.15 0.15---0.13 0.20---0.18 0.15---0.18 0.18
cil------1-----------2-----------3-----------4-----

de standaard waarde moet zijn

ex 0.22 - 0.31
in 0.15 - 0.24

Nu twijfel ik om bij de waarde die buiten de standaard vallen de shim te vervangen. Ik vind de afwijking zo klein daarom ben ik benieuwd wat jullie zouden doen.
De ruimte waarin ik heb gewerkt was 7 graden. Het werkplaatshandboek zegt kamertempratuur.
Zou dat nog verschil makken? Alvast bedankt voor de reacties :)
 
Materiaal zet inderdaad uit, maar hoeveel het uitzet heeft ook met de lengte van het materiaal te maken, in dit geval dikte, dat valt met deze dikte te verwaarlozen..

Moeten de nokkenassen er uit? Is er niet een speciaal dingetje (zoiets?) om de stoters naar beneden te duwen?
Of zitten deze shims tussen stoter en klep?


Nokkenassen zullen er echt uit moeten.
 
de afwijking t.o.v de speling is klein.
Bij mijn motor is de speling 0,05 tot 0,08
en dan is 0,02 afwijking te veel.
Bij jouw motor zou ik het niet bijstellen
 
full
 
Als je dan toch niet van plan bent te gaan stellen, waarom controleer je de klepspeling dan??????

IMHO speling niet volgens de toleranties = stellen, ook al is de afwijking maar minimaal. Maar ja, ik moet m'n boterham er dan ook mee verdienen en zal dus wel niet geloofwaardig zijn.....
 
Als je dan toch niet van plan bent te gaan stellen, waarom controleer je de klepspeling dan??????

IMHO speling niet volgens de toleranties = stellen, ook al is de afwijking maar minimaal. Maar ja, ik moet m'n boterham er dan ook mee verdienen en zal dus wel niet geloofwaardig zijn.....


Ik was van plan te stellen, begon alleen te twijfelen.
Nu ben ik mij mentaal aan het voorbereiden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan