Wel slijtboutjes maar geen knee???

Jaro

MF veteraan
23 jun 2001
2.322
2
Almere
Eindelijk die gekke dingen eens aan de grond gereden. Ik schrok nog geen eens zo erg en kon mijn bochtje gewoon afmaken.

Maar ik had het gevoel echt lekker door die bocht te gaan, en nog geen knie aan de grond kunnen krijgen! :(

Hoe ver moet je überhaupt gaan? Raken jullie ook altijd met je bout en je knie de grond (als je ze niet hebt ingekort)?

Voor mijn gevoel hing ik er al als een aap naast. Maar op de MFCD hoorde ik juist mensen zeggen dat ik er nog verder naast moest hangen....

Dit was een afslag-bochtje van de A6 (afrit 7) welke een paar maanden geleden nieuw is geasfalteerd....
 
knietje verder uitsteken misschien?

(ik heb ook nog maagdelijke knieën trouwens)
 
Een bil over de rand van het zadel, elleboog tegen de tank, bovenlichaam plat. Dan moet het toch echt lukken. Oh, en tenen op de stepjes (binnenbocht).
 
Dat met die tenen heb ik al wel geleerd, kost me mijn laarzen en een gekneusde teen anders....

maar het moet wel kunnen lukken ja, alleen zit mijn tanktas wel een beetje in de weg vrees ik......(kom dan uit mijn werk)
 
Steek je je knie wel uit ;) Platter zal de motor wel niet willen dus gewoon meer afhangen.
 
Ja ik raak ook regelmatig de boutjes van mijn step aan de grond die zijn nu dus aan gort
maar als jij ze er af rijd LET dan wel op
napo ging ook een stukie verder en reed
daarna z,n kuip aan de grond .
en liep een aantal lichte krassen op
onder z,n kuip k weet niet wat er gebeurt
als je nog verder gaat maar kijk wel uit
aub denk dat een schuiver met een BB
een duure aangelegen heid is.
er van uit gaande dat je zelf niks op loopt
 
Hmmm, dit klinkt allemaal zo bekend...

k heb de blackbird pas drie weken en er zaten helaas splinternieuwe macadams op.. maar mijn rechtervoetsteun heeft al een paar keer vonken getrokken zonder dat mijn knie de grond geraakt heeft, voor mijn gevoel hang ik er volledig naast en t gaat echt maar om centimeters, maar ja.. die laatste loodjes he :)

k blijf op mijn gemak oefenen, geen zin om een schuiver te maken :z
 
Op woensdag 17 juli 2002 17:17 schreef DutchChili het volgende:
...Oh, en tenen op de stepjes (binnenbocht).
tenen op de steppen aan beide kanten. En druk op de buitenste step zetten; 1 zorgt er voor dat je de fiets op het asvalt blijft drukken (niet onbelangrijk) 2 daar door hang je automatisch ietje verder.
 
De BB schijnt wel erg weinig bodenvrijheid te hebben, misschien komen daarom als waarschuwing je slijtbouten snel ad. grond?
 
De BB schijnt wel erg weinig bodenvrijheid te hebben, misschien komen daarom als waarschuwing je slijtbouten snel ad. grond?
'tuurlijk zijn die dingen daar voor, maar het is niet het uiterste wat die fiets hebben kan.
ook met een bb kan je je knieen aan de grond leggen (met of zonder bouten).
 
Niet met kleinere dempertjes achter... Hij heeft nu van die lieve kleine lawaaipijpjes erop hangen (nog erg beschaafd, btw)

oja, da kan natuurlijk :+

als je trouwens platter wil moet je je voet ff wat van je steppie aftillen zodat ie omhoog kan schannieren scheelt ook weer een stukkie, en je slijt noppie gaat niet zo snel....

[weer edit] en als je de standaard dempers er nog onder heb komen die waarschijnlijk eerder aan de grond dan je kuip, maar zo,n demper geeft niet mee, dus rustig aan!! [/weer edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad gewoon standaard uitlaten er onder zitten. Eigenlijk zou er iemand achter me moeten rijden die fff meekijkt....

Maar Nap gaat toch ook met zijn knie aan de grond?? Ook toen hij nog zijn originele 'pijpjes' had.....

Blijven oefenen.... *D
 
Je kán nog iets platter (met de nadruk op iets), maar het belangrijkste is meer hangen... :)

Is het jou al gelukt dan ;)

Ben gister ff eindje aan het rijden geweest met The Saint, even van Bleiswijk naar Rotterdam Zuid en weer terug. Ik rijd bij elke fatsoenlijke bocht waar geen auto's in de weg rijden m'n knie aan de grond. Stepjes lukt me alleen op het circuit of op mooie 180 graden afritten.

Hier nog een foto om te laten zien hoever ik er naast hang.

circuit300502d.jpg
 
Ik reed met mijn ZXR400 ook eerst de slijtboutjes aan de grond en later pas de knie... gewoon een kwestie van verder ernaast hangen en knie verder uitsteken. Suc6 dr mee :]
 
gewoon je knie verder uitsteken...en er nog meer naast gaan zitten...

het ernaast zitten is voor vele een probleem...maar volgens mij zit jij nog 3 cm boven het asfalt...wat ik me kan herinneren van de mfcd... :)

dat je demper aan de grond komt ....is pas na je stepje...(en je stepje moet pittig afgesleten zijn voordat je je standaard demper raakt.

ik ben al aan me kuip begonnen....rechts...daar zit al een flinke slijt plek...
Ik heb inderdaad gewoon standaard uitlaten er onder zitten. Eigenlijk zou er iemand achter me moeten rijden die fff meekijkt....

Maar Nap gaat toch ook met zijn knie aan de grond?? Ook toen hij nog zijn originele 'pijpjes' had.....

Blijven oefenen.... *D
 
Dus Nappie slijt hem af tot aan het stuur en dan wordt het tijd om een nieuwe BB te kopen :+
 
Hij wilde toch al een nieuwe kopen (gixxer??)...

OK, ik ga er dalijk nog meer naast hangen als ik naar huis ga....Vole me nu al een aap maar goed ;)
 
Hoe ver moet je überhaupt gaan? Raken jullie ook altijd met je bout en je knie de grond (als je ze niet hebt ingekort)?

Voor mijn gevoel hing ik er al als een aap naast. Maar op de MFCD hoorde ik juist mensen zeggen dat ik er nog verder naast moest hangen....

Meestal raakt alleen mijn knie de grond, soms step en knie (ik heb de bouten eruit gehaald).

Waar je vooral op moet letten bij het ernaast hangen is dat je niet je heup naar voren draait. Dan kan je je knie namelijk niet van de motor afdraaien.
Een boel mensen hangen er als een aap naast maar laten zich langs de brommer naar beneden glijden, dan moet je wel heeeel erg plat wil je de grond raken.

Dus niet je heup naar voren maar eerder voor je gevoel naar achteren, dan kan je knie zover mogelijk naar buiten, een bil over de rand van je zitje is dan al voldoende. Rij je je banden tot de rand, kan je allang met je knie aan de grond. Tenzij je natuurlijk erg korte pootjes hebt (1 teen aan de grond ofzo) })
 
Meestal raakt alleen mijn knie de grond, soms step en knie (ik heb de bouten eruit gehaald).

Waar je vooral op moet letten bij het ernaast hangen is dat je niet je heup naar voren draait. Dan kan je je knie namelijk niet van de motor afdraaien.
Een boel mensen hangen er als een aap naast maar laten zich langs de brommer naar beneden glijden, dan moet je wel heeeel erg plat wil je de grond raken.

Dus niet je heup naar voren maar eerder voor je gevoel naar achteren, dan kan je knie zover mogelijk naar buiten, een bil over de rand van je zitje is dan al voldoende. Rij je je banden tot de rand, kan je allang met je knie aan de grond. Tenzij je natuurlijk erg korte pootjes hebt (1 teen aan de grond ofzo) })

Mijn band komt tot aan de rand, denk dus net dat ik veel verder kan gaan (alhoewel ik nog niet met mijn kuip de grond raak). Het is dus puur mijn zithouding denk ik.....
 
Mijn persoonlijke ervaring:

Toen ik begon met 'kneedownen' moest ik voor mijn gevoel extreem ver mijn knie uitsteken.

Na een tijdje durfde ik platter en platter, dan kan je je knie steeds verder intrekken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan