Wel stroom, niet altijd starten

phoenicx

MF veteraan
4 nov 2002
1.073
0
Oisterwijk
Mijnn ZXR750 heeft een electrisch probleem. Ik heb wel stroom, want het licht brand en de cockpit e.d. heeft ook stroom, maar de motor wil niet altijd starten.

Ik heb de startmotor al een keer rechtstreeks op de accu gezet, en die werkt. Ik heb alle stekkers nagelopen en hier ook niets vreemds zien.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Wil weer eens :] Is nu al weer bijna 3 maanden geleden -O-
 
....BJ motor...--> km-stand..--> hoe vaak is er gestart met die startmotor..-->
...zou je uit kunnen komen op:
koolstofvervuiling van de startmotor--> lekstroom.. demonteren/openmaken/schoonmaken/ en eventueel koolbortstels vernieuwen..
verders gewoon alle stekkerverbindingen schoonmaken en inspuiten....( alles!)
Zeker met huidige pokkeweer en komende najaar met die dampige nachten, kun je het beter vóór wezen,...oxydatie problemen.

werkse!
 
Accu heeft tot net toe aan de lader gestaan, maar probleem is er nog.

Ga asap proberen met de spanningsmeter te gaan zoeken.

Andere oplossing is de startmotor rechtstreeks op de accu te hangen met een schakelaar.


Tuurlijk blijft het probleem nog het was ook een nieuwe accu tip , het enige wat je hoeft te doen is 12 volt meten op je starrelaisspoel als je het startknoppie indrukt. Geen 12 volt dan bedrading volgen van je startknop. Staat er wel 12 Volt dan is er iets met je maakkontakt van het relais deze schakelt je startmotor, door dat kontakt loopt wel zo`n 40 a 50 ampere er kan daardoor corrosie onstaan.

liever idd geen losse schakelaar gebruiken , haal dan je startrelais los en zet rechtstreeks 12 volt op de spoelkontakten en meet met een ohmmeter of het kontakt goed sluit dus 0 Ohm aanwijst.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan